Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚυριακοπούλου, Νικολίαel
dc.date.accessioned2024-10-07T06:27:49Z-
dc.date.available2024-10-07T06:27:49Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38427-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΚουκλοθέατροel
dc.subjectΠαιδικοί σταθμοίel
dc.titleΗ κούκλα κουκλοθεάτρου ως παιδαγωγικό εργαλείο στους παιδικούς σταθμούςel
dc.titleThe puppet theater doll as a pedagogical tool in PTE - school settingsen
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΠροσχολική εκπαίδευση-
heal.dateAvailable2024-10-07T06:28:49Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία.el
heal.publicationDate2024-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά τον τρόπο που η κούκλα συμβάλει ως παιδαγωγικό εργαλείο στους παιδικούς σταθμούς. Παρουσιάζει αναλυτικά από την αρχή, ξεκινώντας ιστορικά, για τον τρόπο που το κουκλοθέατρο εμφανίστηκε και πως κατέληξε να θεωρείται ένα μέσο ψυχαγωγίας για μικρούς και μεγάλους. Το κουκλοθέατρο είναι ένα είδος θεάτρου με αρκετές ιδιαιτερότητες. Είναι ένα θέατρο όπου οι πρωταγωνιστές είναι κούκλες ή ομοιώματα ζώων και αντικειμένων. Αρχικά ο ρόλος του ήταν θρησκευτικός, ενώ τα τελευταία χρόνια εστιάζει κυρίως στη διασκέδαση των μικρών παιδιών και κατέχει σημαντική θέση στο χώρο του νηπιαγωγείου, διότι προσφέρει στα παιδιά ερεθίσματα που τα εμπλουτίζουν ψυχικά συναισθηματικά, νοητικά, γνωστικά. Τα νήπια διασκεδάζουν, κατασκευάζουν κούκλες, γελούν με τα παθήματα των ηρώων, ενώ πολλές φορές παίζουν και τα ίδια κουκλοθέατρο. Το νήπιο στην ηλικία αυτή, έχει μεγάλη ανάγκη από διασκέδαση και χαρά και κυρίως από ψυχαγωγία. Με τον όρο ψυχαγωγία εννοούμε αυτή που χρησιμοποιείται ως μέσο για να μπορούν να περάσουν στα νήπια μηνύματα, μετατρέποντας έτσι, κάποιες φορές, την ψυχαγωγία σε αγωγή. Το κουκλοθέατρο έχει αυτή τη δυνατότητα, δηλαδή όχι μόνο να ψυχαγωγεί το παιδί, αλλά παράλληλα να το διαπαιδαγωγεί με γόνιμο και ωφέλιμο τρόπο. Στην εργασία αυτή, πέρα από τις ιστορικές αναφορές, τους αναλυτικούς τρόπους κατασκευής της κούκλας και την εκτενή αναφορά στον τρόπο που μπορεί να ψυχαγωγήσει γενικά και ειδικά, αναφέρονται και προσωπικές ιδέες και συμπεράσματα, που προκύπτουν κατά βάση από βιβλιογραφική έρευνα. Η εργασία αποτελείται μόνο από το θεωρητικό μέρος, δίνοντας την δυνατότητα να έχει ως βασικό σκοπό την ανακάλυψη της επιρροής της κούκλας, μέσα από μια ενήλικη ματιά τόσο προσωπική, όσο και ανθρώπων που έκαναν πράξη την θεωρία και έγραψαν για αυτό.el
heal.abstractThis paper explores how the doll contributes as a pedagogical tool in kindergartens. It presents in detail from the beginning, starting historically, about the way puppetry appeared and how it came to be considered a means of entertainment for young and old. Puppet theatre is a kind of theatre with several peculiarities. It is a theater where the protagonists are dolls or models of animals and objects. Initially, its role was religious, while in recent years it focuses mainly on the entertainment of young children and holds an important place in the field of kindergarten, because it offers children stimuli that enrich them mentally, emotionally, mentally, cognitively. Toddlers have fun, make dolls, laugh at the sufferings of the heroes, and often play puppet shows themselves. The infant at this age needs fun and joy and especially entertainment. By entertainment we mean that which is used to convey messages to toddlers, thus sometimes turning entertainment into education. Puppet theatre has this ability, that is, not only to entertain the child, but also to educate him in a fruitful and beneficial way. In this work, apart from the historical references, the analytical ways of making the doll and the extensive reference to the way it can entertain in general and personal ideas and conclusions are also mentioned, which mainly result from bibliographic research. The work consists only of the theoretical part, enabling it to have as its main purpose the discovery of the influence of the doll, through an adult perspective both personal and of people who put the theory into practice and wrote about it.en
heal.advisorNameΚανέλλου, Νικολίτσαel
heal.committeeMemberNameΝάτσης, Αντώνηςel
heal.committeeMemberNameΚανέλλου, Νικολίτσαel
heal.committeeMemberNameΚαινούργιου, Ελένηel
heal.academicPublisherΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικίαel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages70 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons