Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38420
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝικολούζου, Όλγαel
dc.contributor.authorΠεχλιβανίδου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2024-10-04T07:41:42Z-
dc.date.available2024-10-04T07:41:42Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38420-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18125-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΚρανιοεγκεφαλική κάκωσηel
dc.subjectλογοθεραπευτικές μέθοδοιel
dc.subjectΕνήλικος-παιδιατρικός πληθυσμόςel
dc.subjectCraniocerebral injuryen
dc.subjectAdult-pediatric populationen
dc.subjectCommunication deficitsen
dc.titleΔιαταραχές επικοινωνίας ύστερα από κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις σε ενήλικο και παιδιατρικό πληθυσμόel
dc.titleCommunication disorders after craniocerebral injuries in adult and pediatric populationen
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπεία-
heal.dateAvailable2024-10-04T07:42:43Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείαςel
heal.publicationDate2024-
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία, έχει ως θέμα τις διαταραχές επικοινωνίας σε ενήλικο και παιδιατρικό πληθυσμό ύστερα από κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Πρόκειται στο σύνολό της για μια βιβλιογραφική ανασκόπηση η οποία περιλαμβάνει την ανάλυση και περιγραφή των βασικών ανατομικών δομών, την ταξινόμηση της συγκεκριμένης παθολογικής κατάστασης, τις επιμέρους επιπτώσεις στα άτομα, αλλά και εκείνες που επηρεάζουν την επικοινωνία αυτή κάθε αυτή. Συγκεκριμένα, πραγματεύεται τις ποικίλες διαταραχές λόγου και ομιλίας που δύνανται να εμφανισθούν ύστερα από μια τέτοια περίσταση και επισημαίνονται κάποιες από τις κυριότερες και συχνότερες λογοθεραπευτικές αξιολογητικές μεθόδους, εργαλεία και ερωτηματολόγια για κάθε πληθυσμιακή ομάδα ξεχωριστά. Αντίστοιχα, στη συνέχεια παρατίθενται ορισμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις και τεχνικές αποκατάστασης/αντιστάθμισης. Ειδικότερα, το συγκεκριμένο έργο, περιλαμβάνει 10 κεφάλαια, εκ των οποίων όπως προαναφέρθηκε, τα 9 αφορούν βιβλιογραφική αναζήτηση, ενώ το τελευταίο πρόκειται για το ειδικό μέρος της πτυχιακής εργασίας, όπου πραγματοποιείται παράθεση και παρουσίαση ορισμένων περιστατικών-μελέτες περιπτώσεων. Τα προαναφερθέντα περιστατικά αφορούν 3 ενήλικες με κρανιοεγκεφαλική κάκωση, στους οποίους πραγματοποιήθηκε λογοθεραπευτική αξιολόγηση μέσω 3 σταθμισμένων εργαλείων και 1 ερωτηματολογίου (Boston Diagnostic Aphasia Examination, Montreal Cognitive Assessment, Rey Auditory Verbal Learning Test και La Trobe Communication Questionnaire). Στόχος της προσθήκης αυτής, αποτέλεσε η επιθυμία μας για στήριξη των βιβλιογραφικών ευρημάτων σχετικά με τις διαταραχές και τα συμπτώματα αυτών των ασθενών στην επικοινωνία.el
heal.abstractThis thesis is about communication disorders in adult and pediatric population after head injuries. It is in its entirety a literature review which includes the analysis and description of the basic anatomical structures, the classification of this particular pathological condition, the individual effects on individuals, and those that affect the communication of each of them. In particular, it discusses the various speech and language disorders that may occur following such a circumstance and highlights some of the main and most common speech and language therapy assessment methods, tools and questionnaires for each population group separately. Accordingly, some therapeutic interventions and rehabilitation/compensation techniques are listed below. In particular, this project includes 10 chapters, of which, as mentioned above, 9 are related to a literature search, while the last one is the specific part of the thesis, where some case studies are presented. The aforementioned case studies concern 3 adults with head injury, in whom a speech and language therapy assessment was carried out through 3 weighted tools and 1 questionnaire (Boston Diagnostic Aphasia Examination, Montreal Cognitive Assessment, Rey Auditory Verbal Learning Test and La Trobe Communication Questionnaire). The aim of this addition was our desire to support the literature findings on the communication disorders and symptoms of these patients.
heal.advisorNameΝάσιος, Γρηγόριοςel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτώριαel
heal.committeeMemberNameΖιάβρα, Ναυσικάel
heal.committeeMemberNameΝάσιος, Γρηγόριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages162 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Π.Ε. ΝΙΚΟΛΟΥΖΟΥ-ΠΕΧΛΙΒΑΝΙΔΟΥ (2024).pdf3.77 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons