Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38365
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουλούρης, Αλέξανδροςel
dc.contributor.authorΚόκκινος, Διονύσηςel
dc.contributor.authorΑναγνωστόπουλος, Άγγελοςel
dc.contributor.authorΖηνδρόπουλος, Σπήλιοςel
dc.date.accessioned2024-09-09T10:14:19Z-
dc.date.available2024-09-09T10:14:19Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38365-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18071-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΙδρυματικά αποθετήριαel
dc.subjectΔιαδικτυακή έρευναel
dc.subjectΗλεκτρονική υποβολήel
dc.titleΑξιολόγηση της υπηρεσίας ιδρυματικού αποθετηρίου του ΕΜΠel
dc.typeconferenceItem
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.dateAvailable2024-09-09T10:15:19Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2008-09-26-
heal.bibliographicCitationΚουλούρης, Α., Κόκκινος, Δ., Αναγνωστόπουλος, Α., Ζιδρόπουλος, Σ. (2008) Αξιολόγηση της υπηρεσίας ιδρυματικού αποθετηρίου του ΕΜΠ. In 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Π.Ι.el
heal.abstractΗ Κεντρική Βιβλιοθήκη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) προσφέρει μια υπηρεσία Ιδρυματικού Απο θετηρίου συνδυασμένη με σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής διπλωματικών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών διατριβών (βλ. εργασιών) από τους φοιτητές. Το σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής που έχει αναπτυχθεί εξ’ ολο κλήρου από προσωπικό της βιβλιοθήκης, καθώς επίσης και το ιδρυματικό αποθετήριο, λειτουργούν σε πιλοτικό στάδιο. Οι κύριοι στόχοι της εισήγησης αυτής είναι: • η αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής της υπηρεσίας ιδρυματικού αποθετηρίου, εστιάζοντας κυρίως στη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής, • η αποτίμηση της επάρκειάς της σε ηλεκτρονικούς και ανθρώπινους πόρους, • η βελτίωση και ο μακρόπνοος σχεδιασμός της και τέλος, • η προαγωγή της αυτό-αρχειοθέτησης και της ανοικτής πρόσβασης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο διαθέσιμο στο Διαδίκτυο, στον πληθυσμό των χρηστών του συστήματος. Οι απαντήσεις των ερωτηματολογίων των χρηστών, ενσωματώθηκαν στη βάση του αποθετηρίου. Το σύνολο των δεδομένων, επεξεργάστηκε με SPSS v.16. Τα σημαντικότερα αποτελέσματα δια τίθενται στο Διαδίκτυο, ως μέρος της υπηρεσίας ιδρυματικού αποθετηρίου και ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο. Από τη στατιστική ανάλυση εξάχθηκαν χρήσιμα συμπεράσματα αναφορικά με την υπηρεσία. Τα κυριότερα περι γραφικά στατιστικά αποτελέσματα, αφορούν τις κατηγορίες των χρηστών, το βαθμό ικανοποίησής τους από την υπηρεσία και το προσωπικό διαχείρισής της, τη βαθμολόγηση της διαδικασίας ηλεκτρονικής υποβολής, καθώς και την επιλογή πολιτικής πρόσβασης από τους χρήστες. Επιπροσθέτως, εφαρμόστηκαν συσχετίσεις μεταξύ όλων των μεταβλητών, για παράδειγμα, «σχολή» ή/και «τύπος εργασίας» σε σχέση με την «πολιτική πρόσβα σης». Αποτυπώθηκε η θετική στάση των χρηστών απέναντι στη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής, η οποία αποτελεί κίνητρο για την περαιτέρω επέκταση και βελτίωση της υπηρεσίας. Κύρια προτεραιότητα, αποτελεί η επέκταση της υπηρεσίας σε όλες τις Σχολές του ΕΜΠ. Τα στατιστικά αποτε λέσματα θα χρησιμοποιηθούν έτσι ώστε να προβλεφθεί η δυναμικότητα του συστήματος και της υπηρεσίας σε ηλεκτρονικούς και ανθρώπινους πόρους. Οι αδυναμίες του συστήματος θα διορθωθούν, όπου αυτό είναι εφικτό, ενώ, τα ισχυρά του σημεία θα χρησιμοποιηθούν για την προώθηση της υπηρεσίας. Παράλληλα με την αξιολόγηση, είναι σε ανάπτυξη η αυτόματη εισαγωγή μεταδεδομένων από το σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής στη βάση του αποθετηρίου (DSpace)el
heal.abstractThe National Technical University of Athens (NTUA) Central Library offers an Institutional Repository (IR) service combined with an ETD e-submission system. The e-submission system developed from scratch by library staff members currently operates in a pilot period. This paper’s main objectives are: the IR service pilot period evaluation, focusing on the e-submission process, the service capacity evaluation, both in technical and human resources terms, the service improvement and long-term planning and, finally, the self-archiving and open access concept promotion. The survey was conducted by means of a web-based questionnaire, on the e-submission users’ population. The feedback collected was merged into the repository database. The aggregated data were processed by SPSS v.16. The key results were posted online, as part of the IR service, and are updated in real time. The statistical analysis produced useful results regarding the service. The major descriptive statistics focused on user groups, their degree of satisfaction by the service and administrative staff, procedure grading, as well as access policy selection. Moreover, correlations were created between all variables, for example “university department” and/or “ETD type” associated with “access policy”. A positive user attitude towards the e-submission procedure was noted, which motivates us to further enhance and expand the service. The top priority is to broaden the service to incorporate all the university departments. The statistical results will be used to forecast the system and service capacity, both in technical and human resources terms. System weaknesses detected will be rectified, wherever possible, whereas system strong points will be used to market the service. In the mean time, a fully automated metadata importing process into the IR (DSpace), is under developmenten
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.conferenceName17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:3η Ημέρα (17ο ΠΣΑΒ - 26/9/2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
c2.1.Koyloyris-presentation.pdf977.18 kBAdobe PDFView/Open
c2.1.Koyloyris-text.pdf281.58 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons