Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38360
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσε, Ελεάναel
dc.contributor.authorTse, Eleanaen
dc.date.accessioned2024-09-09T06:13:52Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38360-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18066-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠρώτες βοήθειεςel
dc.subjectΔιαχείριση τραύματοςel
dc.subjectΕκπαιδευτήςel
dc.subjectΜαθητέςel
dc.subjectFirst aiden
dc.subjectTrauma managementen
dc.subjectInstructoren
dc.titleH σημασία της διδασκαλίας των πρώτων βοηθειών και της διαχείρισης τραύματος σε μαθητές πρώτης σχολικής ηλικίαςel
dc.titleThe importance of teaching first aid and trauma management to young studentsen
dc.typedoctoralThesisen
heal.typedoctoralThesisel
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.classificationΔιδασκαλία πρώτων βοηθειώνel
heal.classificationTeaching first aiden
heal.dateAvailable2027-09-08T21:00:00Z-
heal.languageelel
heal.accessembargoel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείαςel
heal.publicationDate2024-07-
heal.abstractΒασικός σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας πρώτων βοηθειών και της διαχείρισης τραύματος σε παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν σε αυτή τη μελέτη ήταν εάν τα παιδιά αυτής της ηλικίας μπορούν να μάθουν πρώτες βοήθειες και να διαχειρίζονται τραύματα και, εάν ναι, πόσο καιρό μπορούν να διατηρήσουν αυτές τις γνώσεις και τις δεξιότητες. Επίσης, βασική επιδίωξη ήταν η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτή στην εκπαίδευση των παιδιών. Πραγματοποιήσαμε μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή. Επιλέξαμε τυχαία 192 μαθητές, εκ των οποίων 132 παιδιά κατανεμήθηκαν στην εκπαιδευτική ομάδα και 60, που δεν έλαβαν καμία παρέμβαση, στην ομάδα ελέγχου. Η μέση ηλικία της κάθε ομάδας είναι περίπου 6. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πρώτων βοηθειών περιλάμβανε μαθήματα, τα οποία διεξήχθησαν από τους ίδιους εκπαιδευτικούς των μαθητών, οι οποίοι είχαν λάβει κατάλληλη εκπαίδευση και από εξειδικευμένο προσωπικό. Για να αξιολογηθούν οι γνώσεις και οι δεξιότητες των μαθητών, χρησιμοποιήσαμε ένα κλειστού τύπου ερωτηματολόγιο και την παρατήρηση βασισμένη σε σενάριο χρησιμοποιώντας λίστα ελέγχου. Η αξιολόγηση των μαθητών έγινε μία ημέρα πριν, μία ημέρα μετά, δύο και εφτά μήνες μετά την εκπαίδευση. Η ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών πραγματοποιήθηκε με το λογισμικό SPSS v28.0 και το επίπεδο σημαντικότητας ορίστηκε ίσο με 0.05 σε όλες τις περιπτώσεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι, πριν από την εκπαίδευση, δεν καταγράφηκε σημαντική στατιστική διαφορά στις γνώσεις και δεξιότητες πρώτων βοηθειών και διαχείρισης τραύματος μεταξύ των μαθητών της εκπαιδευόμενης ομάδας και των μαθητών της ομάδας ελέγχου. Μία ημέρα μετά την εκπαίδευση, τα παιδιά της εκπαιδευόμενης ομάδας σημείωσαν σημαντικά στατιστική διαφορά. Οι γνώσεις και οι δεξιότητες σταδιακά μειώθηκαν δύο και εφτά μήνες μετά την εκπαίδευση, ωστόσο παρέμειναν σε υψηλό επίπεδο. Η εκπαίδευση πρώτων βοηθειών που παρείχαν τόσο οι εκπαιδευτικοί των μαθητών όσο και το εξειδικευμένο προσωπικό βελτίωσε τις γνώσεις και τις δεξιότητες των μαθητών.el
heal.abstractThe primary aim of this study is to investigate the effectiveness of teaching first aid and trauma management to children in the early grades of primary school. Central research inquiries include determining the feasibility of children in this age bracket acquiring first aid and injury management skills, and if so, the duration over which they can retain such knowledge and abilities. Additionally, a critical objective was to evaluate the effectiveness of instructors in educating the children. This investigation employed a randomized controlled trial methodology. Researcher randomly assigned 192 students, with 132 children designated to the educational group and 60 serving as the control group, receiving no intervention. The average age of each group is approximately 6. The first aid educational curriculum encompassed lessons delivered by the students' own teachers, who underwent appropriate training, alongside specialized personnel. Evaluation of students' knowledge and skills employed a closed-ended questionnaire and scenario-based observation with checklist. Assessments were conducted one day before, one day after, as well as two and seven months after the training. Statistical analysis of student responses utilized SPSS v28.0 software, with a significance level set at 0.05. Findings revealed that prior to training, no significant statistical difference existed in the knowledge and skills of first aid and injury management between the trained and control groups. However, post-training, statistically significant improvements were observed in the trained children one day after the intervention. Although knowledge and skills experienced a gradual decline two- and seven-months post-training, they remained at a commendable level. Notably, first aid instruction provided by both teachers and specialized personnel markedly enhanced students' proficiency in managing first aid situations and injuries.en
heal.advisorNameΑλεξίου, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΑλεξίου, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΒούλγαρης, Σπυρίδωνel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΤζίμας, Πέτροςel
heal.committeeMemberNameΡάγκος, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΛιανός, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages171el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΙΑΤ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. Τσε Ελεάνα (2024).pdf6.69 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons