Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38337
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣκρέτα, Χριστίναel
dc.contributor.authorΓεωργακοπούλου, Ιφιγένειαel
dc.contributor.authorΚαραγιάννη, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2024-09-02T11:10:16Z-
dc.date.available2024-09-02T11:10:16Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38337-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18043-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΙκανοποίηση αναγκώνel
dc.subjectΈρευνες χρηστώνel
dc.subjectNeed’s satisfactionen
dc.subjectUser’s researchen
dc.titleΑξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
dc.typeconferenceItem
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.secondaryTitleέρευνες ικανοποίησης χρηστώνel
heal.dateAvailable2024-09-02T11:11:16Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2008-09-25-
heal.bibliographicCitationΣκρέτα, X., Γεωργακοπούλου, I., Καραγιάννη Α. (2008) Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών : έρευνες ικανοποίησης χρηστών. In 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Π.Ι. Retrieved from http://17conf.lib.uoi.gr/index.php/en/1i-imera.htmlel
heal.abstractΗ αξιολόγηση υπηρεσιών μιας Ακαδημαϊκής Βιβλιοθήκης θεωρείται μια διαδικασία ζωτικής σημασίας, ένα απαραίτητο εργαλείο για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας υπηρεσίας πληροφόρησης, στην πρόκληση για την αναθεώρηση του παραδοσιακού της ρόλου. Η αξιολόγηση τόσο της χρήσης (ποιοτικής και ποσοτικής) των υπηρεσιών πληροφόρησης όσο και της εκπαίδευσης που παρέχεται για την ορθή χρήση των υπηρεσιών αυτών, είναι επίσης πολύ σημαντική. Μπορεί να βοηθήσει τη βιβλιοθήκη να εντοπίσει τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των χρηστών της, να εντοπίσει τυχόν αδυναμίες και να βελτιώσει τις υπηρεσίες της. Μια βιβλιοθήκη θα πρέπει πρώτα απ’ όλα, να έχει γνώση των αναγκών των χρηστών της και να σχεδιάζει αποτε λεσματικές υπηρεσίες με τρόπο που να ικανοποιεί τους χρήστες. Οι τεχνικές για τη μέτρηση της ικανοποίησης του χρήστη αφορούν τη διαδικασία συλλογής στοιχείων η οποία προϋποθέτει τη σύνταξη και διανομή ερωτημα τολογίων, συνεντεύξεις, παρατήρηση και εμπειρία συμβάλλοντας καθοριστικά στη διαμόρφωση και βελτίωση της εικόνας της βιβλιοθήκης. Οι έρευνες χρηστών επιδιώκουν να μετρήσουν το βαθμό που η Βιβλιοθήκη επηρεάζεται από τις απαιτήσεις των χρηστών της και τη δυνατότητα ικανοποίησης των αναγκών τους. Επιπλέον, μπορεί να προσδιοριστεί η έκταση και η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται σε μια βιβλιοθήκη. Τέλος, τα αποτελέσματα μιας έρευνας χρηστών αντανακλούν τις σχέσεις αλληλεπίδρασης που αναπτύσσονται ανάμεσα στο χρήστη και τις πηγές της μονάδας πληροφόρησης. Οι περισσότερες βιβλιοθήκες διοργανώνουν εκπαιδευτικά προγράμματα για τους χρήστες τους. Τα προγράμ ματα αυτά αρχίζουν συνήθως με γενικές ξεναγήσεις στο χώρο των βιβλιοθηκών όπου οι χρήστες μπορούν να πάρουν μια ολοκληρωμένη ιδέα για την βιβλιοθήκη και τις υπηρεσίες που αυτή προσφέρει. Στις κυριότερες μεθόδους εκπαίδευσης συμπεριλαμβάνονται έντυποι και ηλεκτρονικοί οδηγοί, προσωπική εκπαίδευση, διαλέ ξεις και σεμινάρια. Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα εμπειρικής μελέτης που διενεργήθηκε με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου στις Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών – Φιλοσοφική Σχολή. Κύριο μέλημα της έρευνας ήταν να αναδείξει το βαθμό ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρει η βιβλιοθήκη στους χρήστες της, να καταγράψει τα δυνατά και αδύνατα σημεία που παρατηρούνται και τέλος, να υπογραμμί σει τα εμπόδια και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκάστοτε χρήστες.el
heal.abstractThe evaluation of the services of an Academic Library is considered a procedure of vital significance, an indispensable tool for the planning and the development of an information service to the challenge of the revision of its traditional role. The evaluation of its use as far as quality and quantity as well of the training that is offered for the right use of these services is also very important. It will help the library to locate the real needs of each user and to improve its services. A library, first of all, should be aware of the needs of its users and able to plan effective services to satisfy its users. The techniques used to define the level of the user’s satisfaction refer to the procedure of collecting elements which include drawing and distribution of questioners, interviews, observation and experience contributing decidedly for the information and improvement of the library. The research of its users pursues to estimate the degree that the library is affected by the user’s demands and the possibility of the user’s satisfaction. In addition, it makes it possible to define the extension and the quality of the services which are rendered by the library. Finally, the results of the user’s research reflect the relation between the use and the informational unit of the library. Most of the libraries organize training programs for their users. These programs usually begin with general visits to the library areas where the users can form a general idea of the services which the library offers. The main training methods include printed and electronic guides, personal training, lectures and seminars. The results of a thorough study, carried out with the use of the questionnaire method in the libraries of the faculty of Philosophy, are then presented. The main concern of the research is to emphasize the degree of the quality of the services that library offers to its users and to point out the strong and weak points which are noticed. In the end, to identify the obstacles and the problems which are faced by the users.en
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.conferenceName17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:2η Ημέρα (17ο ΠΣΑΒ - 25/9/2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
b6.1.Skreta-presentation.pdf1.86 MBAdobe PDFView/Open
b6.1.Skreta-text.pdf211.32 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons