Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38334
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπάνου, Χριστίναel
dc.contributor.authorΟλένογλοου, Άννα-Μαρίαel
dc.date.accessioned2024-09-02T10:18:01Z-
dc.date.available2024-09-02T10:18:01Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38334-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18040-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑνάγνωση, αναγνωστική πολιτικήel
dc.subjectΠοιότηταel
dc.titleΠροσεγγίζοντας την ποιότητα της αναγνωστικής πολιτικής των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκώνel
dc.typeconferenceItem
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.dateAvailable2024-09-02T10:19:01Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2008-09-25-
heal.bibliographicCitationΜπάνου, Χ., Ολένογλου, Α.-Μ. (2008) Προσεγγίζοντας την ποιότητα της αναγνωστικής πολιτικής των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών. In 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Π.Ι. Retrieved from http://17conf.lib.uoi.gr/index.php/en/1i-imera.htmlel
heal.abstractΣτο σημερινό υβριδικό περιβάλλον συνύπαρξης του εντύπου με το ηλεκτρονικό – ψηφιακό δημοσίευμα, οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες καλούνται να ανταποκριθούν στις επιστημονικές ανάγκες και να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες της ακαδημαϊκής κοινότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες της πληροφόρη σης, ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους. Η αναγνωστική πολιτική οφείλει να αποτελεί προ τεραιότητα των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, στοχεύοντας στους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές με σκοπό να ενθαρρύνει και να προωθήσει την ανάγνωση, και ακολούθως να καλλιεργήσει τις αναγνωστικές προ τιμήσεις τους. Ειδικότερα, οι φοιτητές αποτελούν μια δυναμική ομάδα χρηστών των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, καθώς οι αναγνωστικές συνήθειες και γενικότερα η αναγνωστική συμπεριφορά τους βρίσκονται υπό διαμόρφω ση. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη μακροπρόθεσμης αναγνωστικής πολιτικής, η οποία θα στηρίζεται στη μελέτη της αναγνωστικής συμπεριφοράς των φοιτητών, πρέπει να συνιστά ουσιαστικό στοιχείο της αποστολής και της πολιτικής της ακαδημαϊκής βιβλιοθήκης – υπηρεσίας πληροφόρησης. Το άρθρο εστιάζει στην ποιότητα στις δράσεις και τις δραστηριότητες της αναγνωστικής πολιτικής, η οποία στοχεύει στην ανάπτυξη και εδραίωση δια βίου αναγνωστικών τακτικών και συνηθειών. Για την πραγματοποίηση της παρούσας εργασίας έγινε ποιο τική ανάλυση της σχετικής βιβλιογραφίας και μελέτη προηγουμένων ερευνών αναγνωστικής συμπεριφοράς. Συμπερασματικά, οι προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές, ως μελλοντικοί επιστήμονες και επαγγελματί ες, στηρίζονται στην αξιολόγηση και στη διαχείριση της πληροφορίας. Οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες μέσω της αναγνωστικής πολιτικής, εκπαιδεύουν τους χρήστες τους, ώστε να εξελιχθούν σε δημιουργικούς αναγνώστες. Η ποιότητα της αναγνωστικής πολιτικής, όπως εφαρμόζεται μέσα από τις επιμέρους δράσεις, συνδράμει στη διαμόρφωση επιστημονικού ήθους και στην παροχή μεθοδολογίας και εργαλείων για την αξιολόγηση της πλη ροφορίας.el
heal.abstractNowadays, in a hybrid environment, where the printed co-exists with the electronic-digital publication, academic libraries are called on playing a significant role and on satisfying research and scientific needs as well as users’ – readers’ expectations. In that framework, they exploit new information technologies, so as to improve the quality of their services. Reading policy should be high in the list of priorities of the academic libraries, focusing on students in order to promote reading and then to develop readers. More specifically, undergraduate and postgraduate students form a unique part of libraries’ users, and their main feature is that their reading habits and reading taste are under development. The development of reading policy by the academic libraries ought to form a significant part of the university’s and the library’s policy, based on the research and knowledge of students’ reading behaviour. This paper focuses on the quality in the activities, events and projects of the reading policy that aims to the life-long development of specific reading methods, habits and attitudes. For that purpose, a qualitative research was done based on the bibliography and the surveys carried out on reading behavioural patterns. Students, as future scientists and professionals, will have to evaluate information. Academic libraries, through their reading policy, educate and force students so as to be “creative” readers. Thus, the quality of reading policy strengthens scientific ethics and provides research methods and methodology for the evaluation of information.en
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.conferenceName17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:2η Ημέρα (17ο ΠΣΑΒ - 25/9/2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
b8.1.Olenogloy-Mpanoy-presentation.pdf764.97 kBAdobe PDFView/Open
b8.1.Olenogloy-Mpanoy-text.pdf155.86 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons