Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38316
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαλιακούδα, Νίκηel
dc.contributor.authorΜπίσμπα, Άνναel
dc.contributor.authorΝικολακάκης, Στράτοςel
dc.date.accessioned2024-08-29T09:15:12Z-
dc.date.available2024-08-29T09:15:12Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38316-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18022-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjecte-learningen
dc.subjectΗλεκτρονικά μαθήματαel
dc.subjectΥβριδικά μαθήματαel
dc.subjectBlackboarden
dc.subjectΕκπαιδευτική διαδικασία.el
dc.titleΗ συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning) στο Α.Π.Θ.el
dc.typeconferenceItem-
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.dateAvailable2024-08-29T09:16:13Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2008-09-24-
heal.bibliographicCitationΚαλιακούδα, Ν., Μπίσμπα, Α., Νικολακάκης, Σ. (2008) Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning) στο Α.Π.Θ.. In 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Π.Ι. Retrieved from http://17conf.lib.uoi.gr/index.php/en/1i-imera.htmlel
heal.abstractΟι αλματώδεις τεχνολογικές εξελίξεις έχουν άμεσο αντίκτυπο και στο χώρο της εκπαίδευσης. Οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί ενσωματώνουν τις δύο βασικές εκπαιδευτικές μορφές: την παραδοσιακή διδασκαλία στην αίθουσα και την ηλεκτρονική μάθηση (e-learning).Αποτέλεσμα είναι ένα υβριδικό εκπαιδευτικό περιβάλλον το οποίο αξιοποιεί τις Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου περιβάλλοντα των οποίων κοινή συνιστώσα είναι η ανοιχτή και εξ αποστάσεως μάθηση, προσφέρουν αυτονομία, καθώς οι περιοριστικοί παράγοντες της φυσικής παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο δεν υφίστανται Η αμφίδρομη επικοινωνία διδασκόντων και διδασκομένων καθίσταται εύκολη και η εξοικείωση των χρηστών με τα ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης (virtual learning environments) θεραπεύει το έλλειμμα δεξιοτήτων σχετικά με τις νέες τεχνολογίες εξασφαλίζοντας καλύτερες προοπτικές αποκατάστασης στον επαγγελματικό χώρο. Στο πλαίσιο αυτής της τάσης η Κεντρική Βιβλιοθήκη του Α.Π.Θ. παρέχει τα τελευταία χρόνια τέτοιου τύπου εκπαιδευτικές ψηφιακές λειτουργίες (coursepacks) στα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Το Blackboard αποτελεί το κατεξοχήν παράδειγμα εγκόλπωσης του υβριδικού τύπου διδασκαλίας. Τα ακαδημαϊκά μαθήματα υποστηρίζονται ηλεκτρονικά δημιουργώντας ανοιχτά μαθησιακά περιβάλλοντα που προάγουν την ιδέα της δια βίου μάθησης και κατάρτισης. Αντικείμενο της εισήγησης είναι η παρουσίαση των ενεργειών της Κεντρικής Βιβλιοθήκης προς αυτό στο στόχο. Αρχικά εξετάζεται το ιστορικό της αγοράς και της εγκατάστασης του προγράμματος Blackboard. Επιπροσθέτως γίνεται αναφορά στη σύσταση ειδικής υπηρεσίας υποστήριξης του προγράμματος στην Κεντρική Βιβλιοθήκη, καθώς και η διαδικασία που ακολουθήθηκε προκειμένου η ακαδημαϊκή κοινότητα να γνωρίσει τις νέες ψηφιακές λειτουργίες και να τις αξιοποιήσει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αναλύονται επίσης θέματα όπως η υποδοχή και ανταπόκριση των χρηστών, τα προβλήματα που προέκυψαν σε φάσεις της διαδικασίας, η συνεργασία και η ανάδειξη άλλων υπηρεσιών της βιβλιοθήκης μέσω του Blackboard. Η εισήγηση καταλήγει στα συμπεράσματα που προκύπτουν από την πενταετή χρήση του προγράμματος, τα οποία τεκμηριώνονται με στατιστικά στοιχεία, καθώς και στη σημερινή εικόνα που αυτό παρουσιάζει. Οι τελευταίες επισημάνσεις αφορούν στα μελλοντικά σχέδια ενίσχυσης και επέκτασης των υβριδικών αυτών εκπαιδευτικών μορφωμάτων.el
heal.abstractOver the last years the technological progress and the variety of multimedia have created a new frame in education. The digital availability of the class material has enabled the fulfilment of needs such as distance learning, hybrid organization of teaching and has ultimately helped working students and people with special educational needs. The object of the paper will be the presentation of the actions of the Aristotle University of Thessaloniki in order to exploit the international tendency towards the function of virtual learning environments. There will be a special reference to the purchase and installation of the program “Blackboard” in the Central Library of the University and of the purposes served. The process of briefing the academic community regarding the benefits deriving from the use of Blackboard and the establishment of a special service in the University attending to the users’ needs will also be registered. We shall analyze issues like the response of the academic community, the cooperation with other services, the problems that occurred, the repercussions on the learning process, the conclusions. We outline the recent use of Blackboard and we also illustrate statistics. Finally, the future plans for reinforcement of the use of e-learning and for the amplification of its potential are mentioned.en
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.conferenceName17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:1η Ημέρα (17ο ΠΣΑΒ - 24/9/2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a10.Kaliakouda-Mpismpa-text.pdf169.92 kBAdobe PDFView/Open
a10.Kaliakouda-Mpismpa-presentation.pdf9.61 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons