Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38313
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΛαφτσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΚώτσιος, Παναγιώτηςel
dc.contributor.authorΣαρηγιαννίδου, Βαρβάραel
dc.contributor.authorΧατζηχρήστος, Αντώνηςel
dc.contributor.authorΖιώγα, Χριστίναel
dc.contributor.authorΞενίδου-Δέρβου, Κλωντίνηel
dc.date.accessioned2024-08-29T08:53:41Z-
dc.date.available2024-08-29T08:53:41Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38313-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18019-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠληροφοριακή παιδείαel
dc.subjectΠρωτοετείς φοιτητέςel
dc.subjectInformation literacyen
dc.subjectFirst-year studentsen
dc.titleΠληροφοριακή παιδείαel
dc.typeconferenceItem-
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.secondaryTitleέρευνα στους πρωτοετείς φοιτητές του Α.Π.Θ.el
heal.dateAvailable2024-08-29T08:54:41Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2008-09-24-
heal.bibliographicCitationΛαφτσίδου, Μ., Κώτσιος, Π., Σαρηγιαννίδου, Β., Χατζηχρήστος, Α., Ζιώγα, Χ., Ξενίδου-Δέρβου, Κ. (2008) Πληροφοριακή παιδεία : έρευνα στους πρωτοετείς φοιτητές του Α.Π.Θ. In 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Π.Ι. Retrieved from http://17conf.lib.uoi.gr/index.php/en/1i-imera.htmlel
heal.abstractΣτο σύγχρονο περιβάλλον των ηλεκτρονικών πηγών πληροφόρησης, η πρόσβαση στην πληροφορία απαιτεί την ανάπτυξη μιας σειράς δεξιοτήτων που έχουν να κάνουν με την «τεχνολογία της πληροφορίας» (π.χ. χρήση Η/Υ, χρήση βιβλιογραφικών βάσεων κ.α.). Ωστόσο, η ικανοποιητική και αποτελεσματική πρόσβαση σε αυτήν, επιτυγχάνεται μόνο με την ανάπτυξη δεξιοτήτων πληροφοριακής παιδείας (π.χ. αναγνώριση της φύσης της πληροφορίας, σχεδιασμός στρατηγικής αναζήτησης κ.α.). Η Μονάδα Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Χρηστών του Συστήματος βιβλιοθηκών του Α.Π.Θ. πραγματοποίησε δειγματοληπτική έρευνα με ερωτηματολόγια που δόθηκαν σε ώρα μαθήματος σε πρωτοετείς φοιτητές των Σχολών του Α.Π.Θ. κατά το ακαδημαϊκό έτος 2007-2008, προκειμένου να καταγράψει τα επίπεδα πληροφοριακής παιδείας των νεοεισερχόμενων φοιτητών. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας σχεδιάστηκε με βάση εκείνο που χρησιμοποιήθηκε σε αντίστοιχη έρευνα του πανεπιστημίου του Quebec στον Καναδά. Στο ερωτηματολόγιο περιλαμβάνονται ερωτήσεις για τα γενικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων (Τμήμα, φύλο), 8 ερωτήσεις κλειστού τύπου αναφορικά με την ορθή χρήση του διαδικτύου, την αναγνώριση της φύσης της πληροφορίας, την κατασκευή στρατηγικών αναζήτησης βιβλιογραφίας, την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των ανακτώμενων αποτελεσμάτων, καθώς και τη σωστή χρήση αυτών. Επιπλέον, περιλαμβάνονται 2 ερωτήσεις ανοιχτού τύπου: στη μία ζητείται από τους συμμετέχοντες να σημειώσουν την ιστοσελίδα του δικτυακού τόπου του Συστήματος Βιβλιοθηκών του Α.Π.Θ. και στην άλλη να σημειώσουν μηχανές αναζήτησης που χρησιμοποιούν για την αναζήτηση βιβλιογραφίας και πληροφοριών. Στην παρούσα, λοιπόν, εισήγηση εξετάζονται ενδελεχώς τα πορίσματα της διεξαχθείσης έρευνας. Τα συμπεράσματα της έρευνας μας δίνουν μια σαφή εικόνα τόσο για τις δεξιότητες ανεύρεσης πληροφοριών και βιβλιογραφίας των υπό εξέταση φοιτητών όσο και για την γνώση τους πάνω στις διαθέσιμες πηγές και υπηρεσίες. Απώτερος στόχος της έρευνας, επομένως, είναι η ανάδειξη των αναγκών εκπαίδευσης των φοιτητών σε θέματα πληροφοριακής παιδείας, η βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών καθώς και η παροχή των βιβλιοθηκών με έγκυρα δεδομένα που μπορούν να υποστηρίξουν την συγχώνευση της πληροφοριακής παιδείας στο πρόγραμμα σπουδών.el
heal.abstractIn the modern environment of electronic information sources, access to information requires the development of skills which have to do with “information technology” (e.g. using computers, using bibliographic databases etc). However the adequate and effective access to it is achieved only through the development of information literacy skills (e.g. recognition of the nature of information, research strategy planning etc) The Bibliographic Instruction Unit of the Aristotle University’s Library System has carried out sampling research with questionnaires that were given during class time, to first-year students from all Aristotle University’s Schools, during the academic year 2007-2008, in order to measure the incoming first-years students’ information literacy levels. The questionnaire design was based on the one that had been used in past research from the University of Quebec in Canada. The questionnaire includes 8 closed-type questions regarding the correct use of the Internet, the recognition of the nature of information, the building of the bibliography research strategies, the validity and credibility of the retrieved information as well as its correct use. In addition, 2 open-type questions are included, in which the students are asked to write down the university’s Library System Website and the search engines they use in order to find information and retrieve bibliography. In the present study, the results of the research are thoroughly examined. These results provide us with a picture on both the students’ information and bibliography retrieval skills as well as on their knowledge of the available sources and services. The ultimate goal of the study is therefore to point out the need for information literacy training, for improvement of the currently offered services as well as for providing the university with reliable data for supporting the integration of information literacy into the study programmes.en
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.conferenceName17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:1η Ημέρα (17ο ΠΣΑΒ - 24/9/2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a9.Laftsidou-Kotsios-text.pdf243.57 kBAdobe PDFView/Open
a9.Laftsidou-Kotsios-presentation.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.