Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38312
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜητρέλης, Άγγελοςel
dc.contributor.authorΠαπαχριστόπουλος, Λεωνίδαςel
dc.contributor.authorΤσάκωνας, Γιάννηςel
dc.contributor.authorΠαπαθεοδώρου, Χρήστοςel
dc.date.accessioned2024-08-29T08:23:42Z-
dc.date.available2024-08-29T08:23:42Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38312-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18018-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑνάπτυξη ψηφιακών βιβλιοθηκώνel
dc.subjectΥπηρεσίες πληροφόρησηςel
dc.subjectΑπαιτήσεις χρηστώνel
dc.subjectΜελέτες χρηστώνel
dc.subjectΠοιοτική αξιολόγησηel
dc.subjectDigital library developmenten
dc.subjectInformation servicesen
dc.subjectUser requirementsen
dc.subjectUser studiesen
dc.subjectQualitative evaluationen
dc.titleΑνίχνευση απαιτήσεων χρηστών για υπηρεσίες ψηφιακών βιβλιοθηκών μέσα από ποιοτικές μεθοδολογικές προσεγγίσειςel
dc.typeconferenceItem-
heal.typeconferenceItemel
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.dateAvailable2024-08-29T08:24:42Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2008-09-24-
heal.bibliographicCitationΜητρέλης, Α., Παπαχριστόπουλος, Λ., Τσάκωνας, Γ., Παπαθεοδώρου, Χ. (2008) Ανίχνευση απαιτήσεων χρηστών για υπηρεσίες ψηφιακών βιβλιοθηκών μέσα από ποιοτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις. In 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Π.Ι. Retrieved from http://17conf.lib.uoi.gr/index.php/en/1i-imera.htmlel
heal.abstractΟι ψηφιακές βιβλιοθήκες αποτελούν συστήματα που υλοποιούν υπηρεσίες πληροφόρησης και υποστηρίζουν καθημερινές πρακτικές και ζωτικές λειτουργίες κοινοτήτων όπως η ακαδημαϊκή και η ερευνητική, ενώ η συμβολή των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών στην ανάπτυξη τους, ειδικότερα στην χωρά μας, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική. Η τεχνολογική εξέλιξη και η σύζευξή της με τις απαιτήσεις των χρηστών για την εκτέλεση κρίσιμων εργασιών έχει αυξήσει τους ρυθμούς εξέλιξης τους και έχει καταστήσει συχνότερες τις αναπροσαρμογές στο ύφος και τη μορφολογία τους. Ειδικότερη μέριμνα απαιτεί ο τομέας ανάπτυξης υπηρεσιών ψηφιακών βιβλιοθη κών, ο οποίος σε μεγάλο μέρος κρίνει και την φυσιογνωμία τους συγκριτικά με τις φυσικές βιβλιοθήκες, αλλά και επεμβαίνει σε κρίσιμες φάσεις της πληροφοριακής ροής. Η παρούσα εργασία κινείται σε δύο άξονες. Ο πρώτος άξονας ερευνά την επίδραση των υπηρεσιών ψηφιακών βιβλιοθηκών στην αύξηση της αποδοτικότητας των χρηστών και στην ικανοποίησή τους, ενώ ο δεύτερος επικεντρώνεται στις υπηρεσίες υποστήριξης της συνεργασίας των χρηστών και ερευνά τη συμβολή τους στην συνεργατική ανάκτηση πληροφορίας και τον βαθμό αποδοχής τους. Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε είναι ποιοτικής φύσεως και αποτελείται από ημιδομημένες συνεντεύξεις και ιεραρχική ανάλυση των απόψεων που συλλέχθησαν. Τα αποτελέσματα της εργασίας συνοψίζονται σε μια ακριβή αντιστοίχηση των κυριότερων υπηρεσιών ψηφιακών βιβλιοθηκών σε κρίσιμες φάσεις της πληροφοριακής ροής και στην εξαγωγή απαιτήσεων για την λειτουργία εργαλείων συνεργατικής αναζήτησης. Παράλληλα παρουσιάζονται αποτελέσματα που αποτυπώνουν την ικανοποίηση των χρηστών με την χρήση των υπηρεσιών αυτών, τα οποία μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα σε φορείς ανάπτυξης ψηφιακών βιβλιοθηκών.el
heal.abstractDigital libraries are information systems, which have been embedded in and support the daily and crucial tasks of communities such as the information seeking and assessment of the academic and research community, and the contribution of academic libraries in their development, especially in Greece, is considered extremely important. Technological advances aim to meet the users’ needs for the performance of critical tasks. The development rate of systems which implement innovative services have been increased, while their style and morphology aim to be adapted to users demands. Digital library services in a great degree qualify their physiognomy compared to physical ones, and also interfere in important phases of information flow. The present paper concentrates on two axes. The first one investigates the effect of digital library services in the augmentation of users’ efficiency and satisfaction, while the second one investigates at which degree particular services support user collaboration. The selected methodology is qualitative and consists of semi-structured interviews and hierarchical analysis of the collected opinions. The results of the paper are summarized into (a) a precise mapping of the major digital library services onto critical phases of information flow and (b) into the definition of the required functionalities for developing collaborative information seeking tools. In parallel the paper presents useful results for digital library developing agents, concerning the users’ satisfaction from such services.en
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.conferenceName17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paperel
Appears in Collections:1η Ημέρα (17ο ΠΣΑΒ - 24/9/2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a8.Mitrelis-Trakonas-text.pdf193.17 kBAdobe PDFView/Open
a8.Mitrelis-Trakonas-presentation.pdf306.67 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons