Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38300
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣαλτσάνι, Ελισάμπετel
dc.contributor.authorΣιαπαλίνη, Ελένηel
dc.contributor.authorΤσιάρα, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2024-08-26T10:30:19Z-
dc.date.available2024-08-26T10:30:19Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38300-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18006-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΦωνολογικές διαταραχέςel
dc.titleΟ ρόλος των φωνολογικών διαταραχών στην εκδήλωση ειδικών μαθησιακών δυσκολιώνel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.secondaryTitleThe role of phonological disorders in the manifestation of specific learning difficultiesen
heal.classificationΛογοθεραπεία-
heal.dateAvailable2024-08-26T10:31:19Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2023-
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που προκύπτουν μετά την παρουσία φωνολογικών διαταραχών στην προσχολική ηλικία.Αρχικά, γίνεται αναφορά στα φωνήματα της ελληνικής γλώσσας, στον τόπο και τρόπο άρθρωσης τους καθώς επίσης και στην αναμενόμενη ηλικία κατάκτησής τους από τα παιδιά. Επιπλέον, αποσαφηνίζεται ο όρος των φωνολογικών διαταραχών, παρουσιάζεται η επιδημιολογία και η αιτιολογία τους και υιοθετείται ένας πιο γενικός όρος «Διαταραχές στους ήχους της ομιλίας». Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στον ορισμό, τους τομείς και τα στάδια της φωνολογικής ενημερότητας, τη σχέση της με τις φωνολογικές διαταραχές, ενώ παράλληλα αναλύονται και οι επιπτώσεις των φωνολογικών διαταραχών. Έπειτα, γίνεται λόγος για τον ορισμό των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών μέσα από απόψεις διαφόρων ερευνητών καθώς και ανάλυση του επιπολασμού της δυσλεξίας και της δυσορθογραφίας τόσο στην Ελλάδα όσο και σε χώρες του εξωτερικού. Παράλληλα, αναγράφονται τα είδη των ειδικών μαθησιακών διαταραχών και η αιτιοπαθογένεια τους. Ακόμη, παρουσιάζονται έρευνες που επιβεβαιώνουν την αιτιώδη σχέση της φωνολογικής ενημερότητας με την ανάγνωση και τη γραφή, καθώς και τα στάδια ενίσχυσης της αναγνωστικής ικανότητας και της ορθογραφίας. Τέλος, ο ρόλος του λογοθεραπευτή και η αξία των θεραπευτικών προσεγγίσεων αναλύεται σε μετέπειτα κεφάλαιο ενώ καταληκτικά συλλέγονται όλα τα δεδομένα που ανακτήθηκαν, προκειμένου να εξαχθεί ένα γενικό συμπέρασμα.el
heal.abstractThe purpose of this study is to present, through a literature review, the specific learning difficulties that arise following the presence of phonological disorders in preschool age. Initially, there is a reference to the sounds of the Greek language, their place and manner of articulation, as well as the expected age of acquisition by children. Furthermore, the term "phonological disorders" is clarified, the epidemiology and etiology are presented, and a broader term, "Speech Sound Disorders," is adopted. Subsequently, there is a reference to the definition, domains, and stages of phonological awareness, its relationship with phonological disorders, and an analysis of the implications of phonological disorders. Moreover, there is a discussion of the definition of specific learning difficulties through the perspectives of various researchers, along with an analysis of the prevalence of dyslexia and dysorthographia in both Greece and various countries abroad. Also, the types of specific learning difficulties and their etiology are presented. Additionally, research confirming the causal relationship between phonological awareness and reading and writing skills is presented, along with the stages of enhancing reading ability and spelling. Finally, the role of the speech therapist and the importance of therapeutic approaches are analyzed in a subsequent chapter. In conclusion, all the collected data are gathered to draw a general conclusion.en
heal.advisorNameΝησιώτη, Μελπομένηel
heal.committeeMemberNameΝησιώτη, Μελπομένηel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages95 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΕ_Σαλτσάνι_Σιαπαλίνη_Τσιάρα_SLT_2023.pdfΠτυχιακή εργασία1.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons