Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38289
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ζαφειρίου, Πασχαλίνα | el |
dc.contributor.author | Κουτροτσίου, Ειρήνη | el |
dc.date.accessioned | 2024-08-23T09:04:31Z | - |
dc.date.available | 2024-08-23T09:04:31Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38289 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17995 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Διαταραχή αυτιστικού φάσματος | el |
dc.subject | Παιδιά σχολικής ηλικίας | el |
dc.subject | Έφηβοι | el |
dc.title | Διαταραχή αυτιστικού φάσματος υψηλής λειτουργικότητας σε παιδιά σχολικής ηλικίας & εφήβους | el |
heal.type | bachelorThesis | - |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.secondaryTitle | High functioning ASD in school - aged children & adolescents | en |
heal.classification | Λογοθεραπεία | - |
heal.dateAvailable | 2024-08-23T09:05:31Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.publicationDate | 2024 | - |
heal.abstract | Στη συγκεκριμένη εργασία γίνεται λόγος για τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος υψηλής λειτουργικότητας σε παιδιά σχολικής ηλικίας και εφήβους. Πρώτα, επιχειρείται η οριοθέτηση της ΔΑΦ με τον ορισμό, τα κριτήρια, τις αξιολογήσεις, τη νευροψυχολογική κατάσταση, τα χαρακτηριστικά, το γλωσσικό προφίλ, το γνωστικό επίπεδο, τις διαφορές φύλων, τη σεξουαλικότητα και τις κοινωνικές σχέσεις. Στη συνέχεια, γίνεται και ανασκόπηση βιβλιογραφίας για τις θεωρίες που αναφέρονται στη ΔΑΦ όπως στη Θεωρία του Νου, στην Αδύναμη Κεντρική Συνοχή και στην Υπόθεση της εκτελεστικής λειτουργίας. Συγκεκριμένα, παρατίθενται ορισμοί των θεωριών, η ανάλυσή τους σε παιδιά σχολικής ηλικίας και σε νέους με ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας και επιπρόσθετοι τρόποι αξιολόγησης και παρεμβάσεις. Ακολούθως, επισημαίνονται άλλες διαταραχές όπως η ΔΕΠΥ, η κοινωνική-πραγματολογική διαταραχή, διάφορες αγχώδεις διαταραχές και η διαφοροδιάγνωση τους σε σχέση με τη ΔΑΦ. Ακόμα, παρουσιάζονται εμπεριστατωμένα παρεμβάσεις της ΔΑΦ και τα αποτελέσματά τους μέσα από πολυετείς εφαρμογές. Ειδικότερα, μελετώνται οι CCPT, Floortime, TEACCH, ABA, Εντατική Παρέμβαση Συμπεριφοράς, Γνωστική συμπεριφορική θεραπεία (CBT) και το Μοντέλο SCERTS. Η εργασία ολοκληρώνεται με την ψυχοσύνθεση των γονέων και την συμβουλευτική με αναφορές στο στρες, στις ενδοοικογενειακές σχέσεις και στον τρόπο διαχείρισης των συναισθηματικών δυσκολιών. | el |
heal.abstract | In this specific paper, there is discussion about high functioning autism spectrum disorder in school-aged children and teenagers. First, the demarcation and clarification of ASD is attempted with its definition, criteria, assessments, neuropsychological status, characteristics, language profile, cognitive level, gender differences, sexuality and social relationships. Then, a literature review is done on theories related to ASD such as Theory of Mind, Weak Central Coherence and the Executive Function Hypothesis. In particular, definitions of the theories, their analysis in school-age children and young people with highfunctioning ASD, and additionally evaluation methods and interventions are listed. Furthermore, other disorders such as ADHD, social-pragmatic disorder, various anxiety disorders and their differential diagnosis in relation to ASD are highlighted. Also, detailed interventions of ASD and their results through multi-year studies are presented. In particular, CCPT, Floortime, TEACCH, ABA, Intensive Behavioral Intervention, Cognitive Behavioral Therapy (CBT) and the SCERTS Model are studied. The work concludes with the parents' psychosynthesis and counseling with references to stress, intra-family relationships and ways to manage emotional difficulties. | en |
heal.advisorName | Τσούτη, Λαμπρινή | el |
heal.committeeMemberName | Τσούτη, Λαμπρινή | el |
heal.committeeMemberName | Σιαφάκα, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Ζαροκανέλλου, Βασιλική | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 188 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ΠΕ_ΚΟΥΤΡΟΤΣΙΟΥ_ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ_SLT_2024.pdf | Πτυχιακή εργασία | 949.64 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License