Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38264
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΙακωβίδου, Ήβηel
dc.contributor.authorΝικολάου, Γιολάνταel
dc.contributor.authorΚασιώτη, Αυγούσταel
dc.date.accessioned2024-07-30T12:03:46Z-
dc.date.available2024-07-30T12:03:46Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38264-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΦωνολογική ενημερότηταel
dc.subjectΠαιδιά προσχολικής ηλικίαςel
dc.subjectΚυπριακή καταγωγήel
dc.titleΗ φωνολογική ενημερότητα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας Κυπριακής καταγωγήςel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπεία-
heal.dateAvailable2024-07-30T12:04:46Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2024-
heal.abstractΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα Πτυχιακή Εργασία απαρτίζει μια ποσοτική έρευνα που στοχεύει στην ανάλυση της Φωνολογική Ενημερότητα (ΦΕ), παιδιών προσχολικής ηλικίας Κυπριακής Καταγωγής και στην πραγματοποίηση περαιτέρω ερευνών και δημιουργία νορμών, οι οποίες είτε θα εστιάζουν είτε θα έχουν σαν κύριο στόχο τον Κυπριακό πληθυσμό. Για την υλοποίηση αυτής της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν με βραχεία χορήγηση δυο εργαλεία ανίχνευσης το «Αθηνά τεστ» και το «Τεστ Ανίχνευσης και Διερεύνησης των Αναγνωστικών Δυσκολιών». Στην έρευνα, έλαβαν μέρος παιδιά προσχολικής ηλικίας (5,0-6,2 ετών) και τα οποία ήταν ομιλητές της Κυπριακής Διαλέκτου. Αρχικά πριν την έναρξη της λήψης του δείγματος πάρθηκαν οι απαραίτητες άδειες από τα Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία με τα οποία θα συνεργαζόμασταν και στη συνέχεια στάλθηκαν τα έντυπα συγκατάθεσης στους γονείς. Ακολούθως, παραβρεθήκαμε στο χώρο του κάθε σχολείου ξεχωριστά μετά από επικοινωνία με τα αρμόδια άτομα και χορηγήσαμε την βραχεία χορήγηση του «Αθηνά τεστ» και του «Τεστ Ανίχνευσης και Διερεύνησης των Αναγνωστικών Δυσκολιών». Έπειτα, βαθμολογήθηκαν οι ασκήσεις για το κάθε παιδί ξεχωριστά, μετατράπηκαν οι βαθμοί σε αναπτυξιακό πηλίκο και τυπικό βαθμό αντίστοιχα (βάση των κλιμάκων αξιολόγησης του κάθε εργαλείου), περάστηκαν στον Η/Υ σε ένα αρχείο Excel και αναλύθηκαν με πρόγραμμα SPSS. Τα αποτελέσματα των παιδιών χωρίστηκαν σε πίνακες βασισμένους στο φύλο (αγόρι, κορίτσι) και στην ηλικιακή ομάδα (5,0-5,5 και 5,6+) ξεχωριστά για το κάθε εργαλείο. Με βάση αυτών, εντοπίστηκε ασυμφωνία μεταξύ των δυο τεστ ανίχνευσης αφού παρατηρήσαμε χαμηλές επιδώσεις στα δυο εργαλεία γενικότερα και ειδικότερα στο δεύτερο δοκίμιο. Εν κατακλείδι, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως τα παιδιά σε αυτή την κρίσιμη αναπτυξιακή ηλικία χρειάζονται περαιτέρω εξάσκηση στη ΦΕ, με απώτερο σκοπό τα παιδιά να είναι προετοιμασμένα έτσι ώστε με την ένταξη τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση να μην αντιμετωπίσουν δυσκολίες στο σχολικό και μαθησιακό περιβάλλον.el
heal.advisorNameΔάλλα, Βικτώριαel
heal.committeeMemberNameΔάλλα, Βικτώριαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages65 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΕ_Ιακωβίδου_Νικολάου_Κασιώτη_SLT_2024.pdfΠτυχιακή εργασία2.63 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons