Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38257
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒλάχου, Άννα Μαρίαel
dc.contributor.authorΟικονόμου, Ευτυχία Σπυριδούλαel
dc.date.accessioned2024-07-30T08:02:47Z-
dc.date.available2024-07-30T08:02:47Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38257-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17963-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.titleΔιαμόρφωση κλινικού προφίλ δυσλεξίας κατά την προσχολική ηλικίαel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπεία-
heal.dateAvailable2024-07-30T08:03:47Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείαςel
heal.publicationDate2023-
heal.abstractΗ δυσλεξία αποτελεί μια από τις πιο συνηθισμένες μαθησιακές δυσκολίες που εμφανίζεται στο 5-17% των παιδιών σχολικής ηλικίας (Habib & Giraud,2013). Τα αρνητικά στοιχεία που προκύπτουν μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά το παιδί, την εκπαιδευτική του πορεία, καθώς και όλη την οικογένεια, γεγονός που μπορεί να αποφευχθεί με την έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση. Στη παρούσα εργασία, γίνεται περιγραφή της διαταραχής αυτής, ενώ έπειτα ακολουθεί έρευνα σχετικά με την πρώιμη διάγνωση της σε παιδιά νηπιακής ηλικίας. Στόχος της εργασίας μας είναι η αναλυτική περιγραφή της διαταραχής, των χαρακτηριστικών της στις διάφορες ηλικίες, αλλά και ο εντοπισμός των αιτιών που σχετίζονται με την εμφάνιση της. Στη συνέχεια, μέσω της χρήσης δυο ψυχομετρικών εργαλείων, του Τεστ Πρώιμης Ανίχνευσης της Δυσλεξίας και του Αθηνά Τεστ, στοχεύουμε στον έγκαιρο εντοπισμό της δυσλεξίας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και στο σχηματισμό ενός κλινικού προφίλ δυσλεξίας για το ηλικιακό αυτό πλαίσιο. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν μετά τη χορήγηση των ψυχομετρικών τεστ σε 53 παιδιά ηλικίας 5-6 ετών και ακολουθήσε η αξιολόγηση τους. Πιο συγκεκριμένα, εξετάστηκαν διάφοροι τομείς της γνωστικής τους ανάπτυξής, όπως η μνήμη αριθμών, η γνώση κοινών ακολουθιών, το παιδικό ιχνογράφημα, η γραφή του ονόματος, η οπτική διάκριση, η αντιγραφή σχημάτων, η πλευρικότητα, η διάκριση ήχων και η οπτικολεκτική αντιστοίχιση. Η μεγάλη συχνότητα της δυσλεξίας στην ηλικία αυτή και η διαφορά στην εμφάνισή της στα δυο φύλα, με μεγαλύτερη επικράτηση στα αγόρια, αποτέλεσαν τα κύρια ευρήματα της παρούσας έρευνας.el
heal.abstractDyslexia is one of the most common learning difficulties that manifests in 5-17% of school children (Habib & Giraud, 2013). The negative characteristics that come up can severely influence the child, their academic progress, as well as their entire family, a case that can be avoided through early diagnosis and intervention. The present paper describes this disorder, followed by research findings regarding early diagnosis in kindergarten children, additionally to the detection of the causes that relate to its development. Furthermore, through the use of two psychometric tools, the Early Dyslexia Detection test and the Athena test, we aim to the early detection of dyslexia in kindergarten children and the design of a clinical profile of dyslexia for this particular age group. The data of the research were collected with the administration of the psychometric tests in 53 children aged 5-6 years old, followed by their assessment. More specifically, we examined the different aspects of their cognitive development, for example recalling numbers, knowledge of common procedures, the child’s drawing, writing their name, visual recognition, copying shapes, lateralization, distinction of sounds and visuo-lexical matching. The high frequency of dyslexia in this age and the difference of its manifestation between the two sexes, in a greater degree in boys, consist of the main findings of the present research.en
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages108 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΕ_Βλάχου_Οικονόμου_SLT_2023.pdfΠτυχιακή εργασία1.86 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons