Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38232
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜαντζιούκα, Αλεξάνδραel
dc.date.accessioned2024-07-23T07:44:35Z-
dc.date.available2024-07-23T07:44:35Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38232-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17938-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectPrimary educationen
dc.titleΦυσική αγωγή και η συμβολή της στην ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης και συμπεριφοράς μαθητών δημοτικού σχολείου – Απόψεις εκπαιδευτικών και μαθητών.el
dc.titlePhysical Education and its contribution to the development of environmental awareness and behavior of primary school students – Views of teachers and students.en
dc.typedoctoralThesisen
heal.typedoctoralThesisel
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.classificationΦυσική αγωγήel
heal.classificationΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel
heal.languageelel
heal.accessaccountel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2024-07-16-
heal.abstractΗ Φυσική Αγωγή αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό αντικείμενο σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης που προάγει τη γενική ανάπτυξη της προσωπικότητας των νέων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει, να καταγράψει και να αξιολογήσει τις απόψεις τόσο των μαθητών ηλικίας 11 -12 ετών όσο και τις απόψεις των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής σχετικά με την περιβαλλοντική συνείδηση και συμπεριφορά των μαθητών. Αναμφισβήτητα, η αξία της φροντίδας του περιβάλλοντος είναι ζωτικής σημασίας καθώς συμβάλει στην αποτροπή μίας φυσικής καταστροφής καθώς και στην αποκατάσταση μίας περιβαλλοντικής φθοράς. Η περιβαλλοντική φροντίδα, αν και διδάσκεται στα σχολεία πολλοί εκπαιδευτικοί δεν εστιάζουν σε έννοιες και γνώσεις που σχετίζονται με το φυσικό περιβάλλον παρά μόνο στις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών. Επομένως, στην παρούσα έρευνα θα εξετάσουμε τις απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών εφαρμόζοντας ποσοτική μέθοδο και συλλέγοντας ποσοτικά-αριθμητικά δεδομένα με τη χρήση ενός ανώνυμου ερωτηματολογίου κατάλληλα σχεδιασμένο για τους σκοπούς της εργασίας αυτής. Πραγματοποιήθηκε αρχικά μια πιλοτική έρευνα στην οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προκειμένου να αξιολογήσουμε το ερωτηματολόγιο και ύστερα πραγματοποιήθηκε η κύρια έρευνα σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ηλικίας 11 – 12 ετών και σε εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Από την κύρια έρευνα στους εκπαιδευτικούς προέκυψε ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών γνωρίζει ή θεωρεί ότι υπάρχει κάποια σύνδεση της φυσικής αγωγής με την περιβαλλοντική συνείδηση. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες εκπαιδευτικοί ισχυρίζονται σε μεγαλύτερο βαθμό από τους άνδρες ότι υπάρχει συσχέτιση μεταξύ Φ.Α. και περιβαλλοντικής συνείδησης. Από την έρευνα των μαθητών προέκυψε πως η ηλικία και το φύλο επιδρούν στην περιβαλλοντική συνείδηση καθώς επίσης η πόλη διαμονής της οικογένειας και το επίπεδο εκπαίδευσης των γονέων επηρεάζουν τη σχέση που έχει το παιδί με το περιβάλλον καθώς και τη συχνότητα συμμετοχής σε υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής.el
heal.abstractPhysical education is an important pedagogical subject at all levels of education that promotes the general development of young people's personality. The purpose of this study is to investigate, record and evaluate the views of both students aged 11 -12 years and the views of physical education teachers on students' environmental awareness and behavior. Undoubtedly, the value of caring for the environment is vital as it helps to prevent a natural disaster as well as to repair environmental damage. Although Environmental care is taught in schools, many teachers do not focus on concepts and knowledge related to the natural environment but only on the academic performance of students. Therefore, in this research we will examine the views of students and Physical education teachers by applying a quantitative method and collecting quantitative-numerical data using an anonymous questionnaire designed for the purposes of this study. A pilot survey was initially conducted with Physical Education teachers of primary education in order to evaluate the questionnaire and then the main survey was conducted with primary school students and Physical Education teachers of primary education. The survey of teachers revealed that most teachers argue that environmental awareness is cultivated through physical education and outdoor activities. The survey of students revealed that the age of the child and the gender have impact on child’s environmental sensitivity. As well as the city of residence of the family and the educational level of the parentsinfluence child's relationship with the environment and the frequency of participation at outdoor activities.en
heal.advisorNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΜπεκιάρη, Αλεξάνδραel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΘάνος, Θεόδωροςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓκιόσος, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages407 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. Μαντζιούκα Αλεξάνδρα (2024).pdf4.34 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons