Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38220
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπέτη, Αριστούλαel
dc.date.accessioned2024-07-22T07:02:02Z-
dc.date.available2024-07-22T07:02:02Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38220-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17926-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΦαινομενολογίαel
dc.subjectΦωτογραφίαel
dc.subjectΑπτικότηταel
dc.titleΑγγίζοντας το ορατό: η απτή υλικότητα της αναλογικής φωτογραφίαςel
dc.titleTouching the visible: the tangible materiality of analog photographyen
dc.typedoctoralThesisen
heal.typedoctoralThesisel
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.languageelel
heal.accessaccountel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολήel
heal.publicationDate2024-07-05-
heal.abstractΜέσα από τη φαινομενολογία του Maurice Merleau-Ponty, όπως αυτή συνηχεί με τη σκέψη του Roland Barthes για τη φωτογραφία, επιχειρείται η επανοικειοποίηση της αναλογικής φωτογραφίας ως απτής και πολυαισθητηριακής διαδικασίας, εστιάζοντας -παράλληλα- στο γεγονός πως στον σκοτεινό θάλαμο οι οπτικές εμπειρίες ενσωματώνουν απτικές δυνατότητες. Στο πλαίσιο αυτό, και δεδομένου πως οι έννοιες της σωματικότητας, της απτικότητας και της υλικότητας -ως καίριες πτυχές- συχνά παραβλέπονται ή παραμελούνται από τη δυτική παράδοση και τις κυρίαρχες φιλοσοφικές θεωρήσεις, αναπτύχθηκε μια υβριδική φωτογραφική πρακτική κατά την οποία οι απτικές και κιναισθητικές αντιλήψεις από κοινού με τις οπτικές, αποτελούν διαστάσεις της ανθρώπινης εμπειρίας που αποκαλύπτουν τον κόσμο ως το υπόβαθρο κάθε δημιουργικής έκφρασης.el
heal.abstractThrough Maurice Merleau-Ponty's phenomenology, combined with Roland Barthes' thought on photography, the re-appropriation of analog photography as a tangible and multi-sensory process is attempted, focusing -at the same time- on the fact that in the darkroom visual experiences incorporate tactile possibilities. In this context, and given that the concepts of corporeality, tactility and materiality are often overlooked or neglected by the Western philosophical tradition, a hybrid photographic practice was developed in which tactile and kinesthetic perceptions together with optics, are dimensions of human experience that reveal the world as the background of every creative expression.en
heal.advisorNameΠουρνάρη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΠουρνάρη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΜαρκουλάτος, Ιορδάνηςel
heal.committeeMemberNameΜουρίκη, Αλεξάνδραel
heal.committeeMemberNameΜαρκίδου, Αναστασίαel
heal.committeeMemberNameΒουνάτσου, Μυρσίνηel
heal.committeeMemberNameΓρηγορίου, Χρήστοςel
heal.committeeMemberNameΠασχάλης, Βασίλειοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages206el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές-ΦΛΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. ΑΡΙΣΤΟΥΛΑ ΜΠΕΤΗ 2024.pdf2.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.