Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38204
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒαφειώτη, Πηνελόπηel
dc.date.accessioned2024-07-16T08:15:51Z-
dc.date.available2024-07-16T08:15:51Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38204-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17910-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠαραμύθιel
dc.titleΤο παραμύθι στη βρεφονηπιακή ηλικίαel
dc.titleThe stories in early childhood and infancyen
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΠροσχολική εκπαίδευση-
heal.dateAvailable2024-07-16T08:16:51Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικίαel
heal.publicationDate2024-
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία αναλύει πώς και εάν τα παιδικά παραμύθια υποστηρίζουν την ολόπλευρη ανάπτυξη παιδιών 0-2 χρονών, εστιάζοντας στη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη. Η μελέτη διεξήχθη μέσω συστηματικών επισκέψεων στη Βιβλιοθήκη των Ιωαννίνων, όπου συγκεντρώθηκε μια επιμελημένη συλλογή 13 παραμυθιών με βάση κριτήρια όπως η θεματική συνάφεια και η αναπτυξιακή καταλληλότητα. Αυτές οι ιστορίες αναλύθηκαν για να αξιολογηθεί η συμβολή τους στην πρώιμη παιδική ανάπτυξη, με ιδιαίτερη προσοχή στην κατάκτηση της γλώσσας, τη συναισθηματική νοημοσύνη και την ηθική κατανόηση. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι τα παραμύθια είναι καθοριστικής σημασίας για την ενίσχυση των γνωστικών λειτουργιών μέσω αφηγηματικών δομών που βελτιώνουν τη μνήμη και τις δεξιότητες συλλογισμού. Συναισθηματικά, τα παραμύθια βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματα πιο αποτελεσματικά, ενισχύοντας την ενσυναίσθηση και τη συναισθηματική ωριμότητα. Κοινωνικά, αυτές οι ιστορίες προωθούν ηθικά μαθήματα και πολιτιστική ευαισθητοποίηση, ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και ηθικής λογικής. Επιπλέον, η ρυθμική και επαναλαμβανόμενη φύση των παραμυθιών βοηθά στη γλωσσική ανάπτυξη, εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιο των παιδιών και τις βασικές γλωσσικές δεξιότητες.el
heal.abstractThis thesis investigates the effect of children’s stories on children up to 2 years old, focusing on cognitive, emotional and social development. The study was conducted through systematic visits to the Ioannina Library, where a curated collection of 20 fairy tales was gathered based on criteria such as thematic relevance and developmental appropriateness. These stories were analyzed to assess their contribution to early childhood development, with particular attention to language acquisition, emotional intelligence, and moral understanding. Research findings show that fairy tales are instrumental in enhancing cognitive functions through narrative structures that improve memory and reasoning skills. Emotionally, fairy tales help children understand and express emotions more effectively, enhancing empathy and emotional maturity. Socially, these stories promote moral lessons and cultural awareness, vital to the development of social skills and moral reasoning. In addition, the rhythmic and repetitive nature of fairy tales helps language development, enriching children's vocabulary and basic language skills.en
heal.advisorNameΝικηφορίδου, Ζωήel
heal.committeeMemberNameΝικηφορίδου, Ζωήel
heal.committeeMemberNameΚανέλλου, Νικολίτσαel
heal.committeeMemberNameΝάτσης, Αντώνηςel
heal.academicPublisherΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικίαel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages53 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Βαφειώτη Πηνελόπη_ECE_2024.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons