Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38125
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑυδίκου, Ελένηel
dc.date.accessioned2024-07-04T09:44:35Z-
dc.date.available2024-07-04T09:44:35Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38125-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17832-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΘεματική ανάλυσηel
dc.subjectΣυναισθήματαel
dc.subjectΔιδακτική των συναισθημάτωνel
dc.subjectΔιαπολιτισμικήel
dc.subjectΣχολικό εγχειρίδιοel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.titleΗ δια του λόγου κατασκευή των συναισθημάτων στα σχολικά εγχειρίδια της Γλώσσας στο Δημοτικό και οι εμπειρίες και απόψεις των εκπαιδευτικών διαπολιτισμικών σχολείων για τη χρήση τους στη διδασκαλίαel
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.dateAvailable2024-07-04T09:45:35Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολήel
heal.publicationDate2024-02-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά τον τρόπο κατασκευής των συναισθημάτων δια του λόγου μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια της Γλώσσας των τάξεων Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού. Η γλώσσα είναι το κυρίαρχο εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και νοηματοδότησης των συναισθημάτων στο σχολείο, όπου επικρατούν οι εποικοδομητικές θεωρίες μάθησης. Τα αναλυτικά προγράμματα περιγράφουν τους στόχους της εκπαίδευσης, που εφαρμόζονται μέσα από τη χρήση των σχολικών εγχειριδίων. Η διδασκαλία σχετικά με τα συναισθήματα υπεισέρχεται σαν επιμέρους στόχος των μαθημάτων. Η έννοια της ενσυναίσθησης συνδέει τη διαπολιτισμική με την κοινωνικοσυναισθηματική αγωγή. Με ποιοτική θεματική ανάλυση προσεγγίσαμε τα κείμενα και τις εργασίες των σχολικών εγχειριδίων ως προς την εμφάνιση και την κατασκευή των συναισθημάτων. Οι συνεντεύξεις των εκπαιδευτικών συνέβαλαν στην διερεύνηση των εκπαιδευτικών χρήσεων των συναισθημάτων στη διδασκαλία. Τα αποτελέσματα από την ανάλυση των σχολικών βιβλίων είναι ότι παρουσιάζονται ως επί το πλείστον ευχάριστες πτυχές της καθημερινής ζωής των παιδιών. Η χριστιανική θρησκεία και η αγάπη προς την πατρίδα περιγράφεται σαν βασικό θέμα. Η συναισθηματική έκφραση των μαθητών εξασκείται μέσω του γραπτού και του προφορικού λόγου. Οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν με ευαισθησία τη διδασκαλία των συναισθημάτων και προβαίνουν συχνά σε πρακτικές αυτενέργειας, καθώς θεωρούν ότι το σχολικό βιβλίο δεν επαρκεί για την επίτευξη των στόχων της, και παραθέτουν προτάσεις για βελτίωση του περιεχομένου του.el
heal.advisorNameΠαπασταθόπουλος, Ευστάθιοςel
heal.committeeMemberNameΓούγα, Γεωργίαel
heal.committeeMemberNameΜίχου, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΠαπασταθόπουλος, Ευστάθιοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΛΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomatiki avdikoy.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.