Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38094
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπατιστάκη, Κωνσταντινιάel
dc.contributor.authorBatistaki, Konstantiniaen
dc.date.accessioned2024-07-02T15:25:50Z-
dc.date.available2024-07-02T15:25:50Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38094-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17801-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΗλεκτρονικός εκφοβισμόςel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΜαθητέςel
dc.subjectΠοιοτική έρευναel
dc.subjectΘεματική ανάλυσηel
dc.subjectCyberbullyingen
dc.subjectPrimary educationen
dc.subjectStudentsen
dc.subjectQualitative researchen
dc.subjectThematic analysisen
dc.titleΗλεκτρονικός εκφοβισμός : Απόψεις και εμπειρίες μαθητών Δημοτικού σχολείουel
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleCyberbullying : Perspectives and Experiences of Primary School studentsen
heal.classificationΗλεκτρονικός Εκφοβισμόςel
heal.classificationΔημοτικό σχολείοel
heal.classificationCyberbullyingen
heal.classificationPrimary schoolen
heal.dateAvailable2024-07-02T15:26:50Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2024-06-
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει το φαινόμενο του ηλεκτρονικού εκφοβισμού στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ηλικίας 8 έως 10 ετών στην Ελλάδα. Ο σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει τις εμπειρίες και τις αντιλήψεις των μαθητών για τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό, καθώς και τις προτάσεις τους για την αντιμετώπιση και την πρόληψή του. Η μεθοδολογία περιλάμβανε ημιδομημένες συνεντεύξεις με ένα μικρό δείγμα μαθητών. Οι συνεντεύξεις εστίασαν στην κατανόηση και την αναγνώριση του φαινομένου, τις προσωπικές εμπειρίες των μαθητών και τις αντιλήψεις τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές είναι εξοικειωμένοι με τον όρο "ηλεκτρονικός εκφοβισμός" και μπορούν να περιγράψουν συγκεκριμένες μορφές του, όπως η αποστολή εκφοβιστικών μηνυμάτων, η παραπλάνηση από άτομα με ψεύτικες ταυτότητες σε διαδικτυακά παιχνίδια, οι απειλές και ο εκβιασμός μέσω μηνυμάτων, και ο αποκλεισμός από διαδικτυακά παιχνίδια. Αναφέρθηκε επίσης η παρακίνηση για αυτοτραυματισμό ως μορφή ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Ορισμένοι από τους μαθητές γνώριζαν κάποιον συνομήλικό τους που είχε υποστεί ηλεκτρονικό εκφοβισμό. Οι μαθητές ενημερώνονται κυρίως από τους γονείς τους για το θέμα, ενώ το σχολείο παίζει δευτερεύοντα ρόλο. Εκφράζουν ενσυναίσθηση προς τα θύματα του ηλεκτρονικού εκφοβισμού και προσφέρουν καθοδήγηση για την προστασία στο ψηφιακό περιβάλλον. Πιστεύουν επίσης ότι τα κίνητρα των θυτών περιλαμβάνουν την αναζήτηση εκδίκησης και την επιδίωξη διασκέδασης. Οι προτάσεις αντιμετώπισης του ηλεκτρονικού εκφοβισμού, όπως προέκυψαν από την έρευνα, περιλαμβάνουν την ανάγκη για περισσότερη ενημέρωση από το σχολείο σχετικά με τους κινδύνους και τις ασφαλείς πρακτικές στο διαδίκτυο, τη διαφύλαξη προσωπικών κωδικών και τη διασφάλιση της ταυτότητας των διαδικτυακών συμπαικτών, τον αποκλεισμό των χρηστών που παρουσιάζουν εκφοβιστική συμπεριφορά και την προώθηση της ανοιχτής επικοινωνίας μεταξύ μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για την ενίσχυση της ασφάλειας στο διαδίκτυο.el
heal.abstractThis thesis investigates the phenomenon of cyberbullying among primary school students aged 8 to 10 years in Greece. The purpose of the research was to explore the experiences and perceptions of students regarding cyberbullying, as well as their suggestions for addressing and preventing it. The methodology involved semi-structured interviews with a small sample of students. The interviews focused on understanding and recognizing the phenomenon, the students' personal experiences, and their perceptions. The results showed that students are familiar with the term "cyberbullying" and can describe specific forms of it, such as sending threatening messages, deception by people with fake identities in online games, threats and extortion through messages, and exclusion from online games. Encouragement for self-harm was also mentioned as a form of cyberbullying. Some of the students knew someone their age who had been cyberbullied. Students are primarily informed by their parents about the topic, while the school plays a secondary role. They express empathy towards the victims of cyberbullying and offer guidance on how to protect themselves in the digital environment. They also believe that the perpetrators' motives include seeking revenge and pursuing entertainment. The suggestions for addressing cyberbullying, as identified in the research, include the need for more information from schools about the dangers and safe practices on the internet, the safeguarding of personal passwords and the verification of the identity of online players, the exclusion of users who exhibit bullying behavior, and promoting open communication between students, parents, and educators to enhance internet safety.en
heal.advisorNameΘάνος, Θεόδωροςel
heal.committeeMemberNameΘάνος, Θεόδωροςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΣοφού, Ευστρατίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages90 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Μπατιστάκη Κωνσταντινιά (2024).pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons