Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37857
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝούτσου, Ελένηel
dc.date.accessioned2024-06-11T07:34:47Z-
dc.date.available2024-06-11T07:34:47Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37857-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17564-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectJonze, Spike. Heren
dc.subjectΦιλμ (ταινία)el
dc.subjectΦιλοσοφίαel
dc.subjectΑμφισημίαel
dc.subjectΤεχνητή νοημοσύνηel
dc.subjectΜηχανικός άνθρωποςel
dc.titleΑμφισημίες στην ταινία Her (Δικός της)el
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.secondaryTitleΜέρος τρίτο: φιλοσοφία και κινηματογράφοςel
heal.generalDescriptionσ. [143]-156el
heal.generalDescriptionΚείμενο στα ελληνικά με περίληψη στα αγγλικάel
heal.classificationΚινηματογράφος--Φιλοσοφία-
heal.classificationΚινηματογραφικές ταινίες--Φιλοσοφία-
heal.dateAvailable2024-06-11T07:35:47Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2023-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 154-156el
heal.bibliographicCitationΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές παραπομπέςel
heal.abstractThis article aims to reconstruct the relationship between man and AI as illustrated in Spike Jonze’s film Her (2013). On the occasion of the film’s key motif, a love affair between a man and a female AI entity, we deal with issues such as language or emotions. The line that separates the world of humans from the world of thinking machines is approached through the emotional involvement of the film’s main characters that causes existential angst in both man and machine. Their complex relationship is gradually built on a background of aesthetic, moral and mental ambiguities which, through director’s choices regarding filming, colors and the use of light, reveal continuities and ruptures in protagonist’s life. This background under- determines the relationship between our present and the film’s not-so-foreign future as well as the reflection on the boundaries between the utopian setting in the foreground of the film and the hidden dystopia in its background.en
heal.tableOfContentsΗ αισθητική αμφισημία: η εικόναel
heal.tableOfContentsΗ μετάβαση από την αισθητική στην ηθική αμφισημίαel
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.journalNameΔωδώνη: Τεύχος Τρίτο: επιστημονική επετηρίδα του Τμήματος Φιλοσοφίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 40 (2020-2023)el
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 40 (2020-2023) ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Αμφισημίες στην ταινία Her (Δικός της).pdf6.46 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons