Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37822
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒούλγαρης, Παναγιώτηςel
dc.contributor.authorVoulgaris, Panagiotisen
dc.date.accessioned2024-06-03T11:09:08Z-
dc.date.available2024-06-03T11:09:08Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37822-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17529-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔημοφιλής μουσικήel
dc.subjectΤυπική μουσική εκπαίδευσηel
dc.subjectΕπαγγελματίας μουσικόςel
dc.subjectΜουσικά όργανα της δημοφιλούς μουσικήςel
dc.subjectΜουσική τεχνολογίαel
dc.subjectPopular musicen
dc.subjectFormal and informal music learningen
dc.subjectProfessional musicianen
dc.subjectPopular music instrumentsen
dc.subjectMusic technologyen
dc.subjectΆτυπη μουσική μάθησηel
dc.titleΗ εκμάθηση της δημοφιλούς μουσικής στην Ελλάδα (από το 1980 μέχρι και σήμερα)el
dc.titleLearning popular music in Greece (from 1980 until today)en
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΜουσικήel
heal.classificationMusicen
heal.dateAvailable2024-06-03T11:10:08Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2024-05-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί μια ερευνητική αναζήτηση του τρόπου διδασκαλίας της δημοφιλούς μουσικής στην Ελλάδα, μέσα από τυπικές, μη τυπικές και άτυπες μορφές μάθησης, όπως τις αναδεικνύει η Lucy Green στο έργο της. Η απουσία μεθόδων διδασκαλίας των μουσικών οργάνων της δημοφιλούς μουσικής οδήγησαν στην αρχή τους μουσικούς να ακολουθήσουν άτυπες διαδικασίες μάθησης, ενώ σταδιακά υπήρξε μεταβολή της κατάστασης με την παρουσία της δημοφιλούς μουσικής αρχικά σε εξειδικευμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα, όπως τα ωδεία, και αργότερα τον ακαδημαϊκό χώρο, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες για μια ολοκληρωμένη και πολύπλευρη επαγγελματική κατάρτιση. Ο τρόπος με τον οποίο η δημοφιλής μουσική διδάσκεται και μαθαίνεται, εξελίσσεται συνεχώς. Έτσι, ο ρόλος του μουσικού ως εκτελεστή διαφοροποιείται σημαντικά, όταν αναλαμβάνει τον ρόλο του εκπαιδευτή, αποφεύγοντας να επικεντρωθεί στην εκμάθηση τεχνικών και την αναπαραγωγή του μουσικού υλικού, αλλά προωθώντας μια πιο ενεργητική, συνεργατική και δημιουργική προσέγγιση της μουσικής εκπαίδευσης. Ο ρόλος του μουσικού ως εκπαιδευτή απαιτεί πλέον τη δυνατότητα να ενθαρρύνει τους μαθητές να εξερευνήσουν τη φαντασία τους, να αναπτύξουν τη δική τους μουσική ταυτότητα και να ερεθίσουν τη δημιουργικότητά τους. Μέσα από μια διαδικασία αναζήτησης για την πρόσβαση στη μουσική και την εκπαίδευση των νέων πάνω στα σύγχρονα μουσικά στυλ, αλλά και στο πώς αυτή μπορεί να διαφοροποιείται ανάμεσα στα μεγάλα αστικά κέντρα και τις επαρχιακές πόλεις, έγινε και μια προσπάθεια διερεύνησης των χαρακτηριστικών της δημοφιλούς μουσικής στον ελλαδικό χώρο, τα οποία είναι σημαντικά, για να κατανοήσουμε την πολιτιστική και κοινωνική εξέλιξη της μουσικής, αλλά και την ανάπτυξη της μουσικής σκηνής στη χώρα μας.el
heal.abstractThis paper is a research investigation into the way popular music is taught in Greece, through formal, non-formal and informal forms of learning, as highlighted by Lucy Green in her research work. The absence of methods of teaching the musical instruments of popular music, initially led musicians to follow informal learning processes, while gradually there was a normalization of the situation with the presence of popular music initially in specialized educational institutions, such as conservatories and later in the academic field, creating the appropriate conditions for an integrated and multifaceted professional training. The way popular music is taught and learned is constantly evolving. Thus, the role of the musician as performer is significantly differentiated when taking on the role of educator, avoiding focusing on learning techniques and reproducing musical material, but promoting a more active, collaborative and creative approach to music education. The role of the musician as educator now requires the ability to encourage students to explore their imagination, develop their own musical identity and stimulate their creativity. Through a process of searching for access to music and the education of young people on contemporary musical styles, as well as on how this can be differentiated between large urban centres and provincial towns, an attempt was also made to investigate the characteristics of popular music in Greece, which are important for understanding the cultural and social evolution of music, as well as the development of the musical scene in our country.en
heal.advisorNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΜάντζιος, Πανταζήςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages257 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Βούλγαρης Παναγιώτης (2024).pdfΗ εκμάθηση της δημοφιλούς μουσικής στην Ελλάδα (από το 1980 μέχρι και σήμερα)1.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons