Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37249
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαναγιωτακοπούλου, Ιωάννα-Σταματίναel
dc.contributor.authorPanagiotakopoulou, Ioanna-Stamatinaen
dc.date.accessioned2024-04-08T08:31:18Z-
dc.date.available2024-04-08T08:31:18Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37249-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16960-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΚώφωσηel
dc.subjectΧαρισματικά παιδιάel
dc.subjectΣτάσεις/Αντιλήψειςel
dc.subjectΑνθρώπινα Δικαιώματαel
dc.subjectΣυνεκπαίδευσηel
dc.subjectSpecial needsen
dc.subjectInclusionen
dc.subjectDeafnessen
dc.subjectGifted childrenen
dc.subjectAttitudes and social representationen
dc.subjectHuman rightsen
dc.titleΕιδική αγωγή και συνεκπαίδευση στη γενική αγωγή: αντιλήψεις και αναπαραστάσεις εκπαιδευτικών και γενικού πληθυσμού για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη συνεκπαίδευση χαρισματικών κωφών μαθητών.el
dc.titleSpecial education and inclusion in general education: teachers' and general poulation's perceptions and representations of the human rights and inclusion of gifted deaf students.en
dc.typedoctoralThesisen
heal.typedoctoralThesisel
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.classificationΕιδική αγωγήel
heal.classificationSpecial educationen
heal.languageelel
heal.accessaccountel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών.el
heal.publicationDate2023-09-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία επιχειρεί να αναδείξει τις απόψεις και τις αναπαραστάσεις που έχουν τόσο οι εκπαιδευτικοί, γενικής και ειδικής αγωγής, όσο και ο γενικός πληθυσμό, σε σχέση με την ειδική αγωγή και συνεκπαίδευση στη γενική αγωγή, για χαρισματικούς κωφούς μαθητές και τα δικαιώματά τους. Η πορεία της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, έχει περάσει από πολλές μεταρρυθμίσεις, με στόχο τη βελτίωσή της και την αποδοτικότερη επίδοση των μαθητών. Το νηπιαγωγείο είναι πλέον επίσημα το πρώτο σκαλί στο επίπεδο της εκπαίδευσης. Η οργάνωση τόσο του νηπιαγωγείου, όσο και του δημοτικού είναι ίσως το σημαντικότερο στοιχείο στο οποίο καλείται κάθε κυβέρνηση να δώσει βάρος, ώστε να διαμορφώσει κατάλληλα τους αυριανούς πολίτες της. Τα ανθρώπινα δικαιώματα μπήκαν δυναμικά στη ζωή μας, με ην ένταξη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Όλοι οι άνθρωποι είναι φορείς και αποδέκτες δικαιωμάτων, αλλά όταν μιλάμε για μικρά παιδιά και εκπαίδευση, ίσως θα πρέπει να είμαστε ακόμη πιο ευαισθητοποιημένοι και να τα διαφυλάσσουμε με κάθε τρόπο. Η Ελληνική νοηματική γλώσσα, αποτελεί αναγνωρισμένη γλώσσα στον Ελλαδικό χώρο, την οποία ομιλεί επίσημα ένα άτομο με πρόβλημα ακοής. Τα χαρισματικά άτομα εν γένει χρειάζονται ειδική εκπαιδευτική μεταχείριση και κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία σχολείου για χαρισματικά παιδιά. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγιο κλειστών ερωτήσεων, το οποίο διανεμήθηκε διαδικτυακά σε όλα τα σχολεία της χώρας, ήτοι δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια, ΕΠΑ.Λ., σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, Ι.Ε.Κ., επίσης και στο διοικητικό και διδακτικό προσωπικό των Πανεπιστημίων Ιωαννίνων και Ε.Κ.Π.Α. Αναρτήθηκε τέλος, σε ιστοσελίδες και Facebook εκπαιδευτικών και ομάδων εκπαιδευτικών, καθώς ήταν ανοιχτό σε όλο τον ενήλικο γενικό πληθυσμό. Τα δεδομένα αυτής της έρευνας σκιαγραφούν θεματικές που προέρχονται από τις ‘βιωμένες εμπειρίες’ των εκπαιδευτικών και στη συνέχεια συγκρίθηκαν με τις αντίστοιχες εμπειρίες του γενικού πληθυσμού. Οι άνδρες εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής θεωρούσαν σε σημαντικά υψηλότερο ποσοστό ότι οι μαθητές ΑμΕΑ χρήζουν εκπαίδευσης σε ειδικό σχολείο ή τμήμα ένταξης. Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής, χωρίς κάποια μετεκπαίδευση, θεωρούν ότι αρκετοί από τους μαθητές με ειδικές ανάγκες δεν είναι ικανοί να ενταχθούν στην γενική εκπαίδευση, ενώ η πιθανότητα αυτή τους προκαλούσε άγχος. Αντίθετα οι συνάδελφοί τους που εργάζονταν σε ειδικά σχολεία ή είχαν τέκνο που ανήκε σε κάποια από τις αναφερόμενες ομάδες ειδικής αγωγής, επικροτούσαν τη συνεκπαίδευση, όπως και οι γυναίκες εκπαιδευτικοί και εκείνες του γενικού πληθυσμού, νεότερης ηλικίας. Σχετικά με την κώφωση, οι απόψεις μεταξύ εκπαιδευτικών γενικών και ειδικών σχολείων διαφέρουν ανάλογα με τις βαθμίδες ακοής και αναπηρίας των μαθητών, ανάλογα με τη βαρηκοΐα και άλλα προβλήματα ακοής, φθάνοντας μέχρι την κώφωση. Η σχέση της συνεκπαίδευσης και της γνώσης της ΕΝΓ από τον εκπαιδευτικό, αλλά και της ύπαρξης διερμηνέως ΕΝΓ κυμάνθηκε σε πολύ υψηλά ποσοστά σε όλες τις ομάδες συμμετεχόντων, θεωρείται, δε, ταυτόχρονα η μητρική γλώσσα τους για το περίπου μισό δείγμα. Στο σύνολο του δείγματος τα συχνότερα χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών ήταν ότι ‘προτείνουν πρωτότυπες, καινοτόμες, δημιουργικές λύσεις’, ‘ανακαλύπτουν ασυνήθιστες, μοναδικές έξυπνες απαντήσεις’ και ‘αντιλαμβάνονται την ουσία των πραγμάτων ταχύτατα’. Επίσης, σύμφωνα με το σύνολο του δείγματος, οι τομείς που αναφέρθηκαν συχνότερα ως χαρισματικοί τομείς ήταν ο λογικομαθηματικός και ο γλωσσικό. Οι μεγαλύτερες ηλικίες είχαν χαμηλότερα ποσοστά αναγνώρισης των συγκεκριμένων τομέων ως τομέων χαρισματικότητας. Ολόκληρο το δείγμα των συμμετεχόντων απάντησαν ότι υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να βρεθεί χαρισματικός μαθητής ΑμΕΑ. Σε πολύ μεγάλο βαθμό οι συμμετέχοντες στο σύνολό τους, θεωρούν ότι δικαιώματα των ΑμΕΑ αποτελούν, η εκπαίδευση, η ιατρική φροντίδα, ο σεβασμός και η αξιοπρέπεια. Σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες θεωρούσαν δικαίωμα των παιδιών την δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, την υγιεινή διαβίωση, την πνευματική ανάπτυξη και την ιατρική περίθαλψη. Οι μεγαλύτερες ηλικίες είχαν και τα χαμηλότερα ποσοστά αναγνώρισης των συγκεκριμένων στοιχείων ως δικαιώματα των παιδιών.el
heal.abstractThis doctorate research is titled as ‘Special Education and Inclusion in General Education: Teachers’ and General poulation’s perceptions and representations of the human rights and inclusion of gifted deaf students’and it attempts to highlight the views and social representations of teachers’ that work in general and special education, as well as the general population, in relation to special education and co-education in general education, for gifted deaf students and their human rights. The course of education in Greece has gone through many reforms, all of them were aimed at its improvement and the more efficient performance of students. Kindergarten is now officially the first educational step on the education system. The organization of kindergarten and primary school will be perhaps the most important element to which every government is called upon to support, in order to create of tomorrow's citizens. Human rights have been an importance status in our life’s for all over the world countries. When we talk about young children and education, perhaps we should be even more aware and protect these rights in every way. Greek sign language (GSL) is a recognized language in Greece, which is officially spoken by a person with hearing problems. Gifted people in general need a special educational treatment and it is considered necessary to create a school for gifted children. The survey was carried out with a questionnaire of closed questions, which was distributed online to all Greek schools, public and private one, kindergartens, elementary schools, high schools, EPA.L., second chance schools, I.E.K., also at the administrative and teaching staff of the Universities of Ioannina and E.K.P.A. Finally, it was posted on websites and Facebook of teachers and teachers’ group, as it was open to the entire adult general population. The data from of the abovementioned research outline themes derived from the 'lived experiences' of teachers and compared with the corresponding experiences of the general population. A significantly higher percentage of male general education teachers believed that students with disabilities, need education at the special needs school or an integration department. The older general education’s teachers, who did not have any further training, believe that many of the students with special needs are not capable of joining general education, so this problem caused them anxiety. On the contrary, their colleagues who worked at the special needs schools or they have a child with special need problem, who belong to one of the above mentioned sspecila education’s groups, choose the co-education, as did female teachers and the general population, of a younger one. Regarding deafness, opinions between general and special needs school teachers, the answers differ according to the students' levels of hearing and disability, depending on hearing loss and other hearing problems, reaching deafness. The relationship between co-education and knowledge of GSL by the teacher, but also the existence of an GSL interpreter ranged in very high percentages of all over groups of participants also it is considered at the same time that official language for about half of the sample. The aboementioned sample, the most frequent characteristics of gifted children were that they 'propose original, innovative, creative solutions', 'discover unusual, unique intelligent answers' and 'grasp the essence of things quickly'. According to our sample, the most often reffered as gifted the logic-mathematics and language. The older teachers of our sample have had lower rates of recognition of the specific areas as areas of giftedness. The participants also answered that there is a very high probability of finding a gifted student with a disability problem. Our participants as total sample of our research whole consider that education, medical care, respect and dignity must be the human rights of people with disabilities. Almost all participants considered children's right to free and compulsory education, living in a good health environment, intellectual development and medical care. Older ages also had the lowest rates of recognition of specific elements as children's humans rights.en
heal.advisorNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.committeeMemberNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.committeeMemberNameΣακελλαρίου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΘάνος, Θεόδωροςel
heal.committeeMemberNameΚορδούτης, Παναγιώτηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages309 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ._Παναγιωτακοπούλου_Ιωάννα-Σταματίνα_(2023).pdfPanagiotakopoulou-PhD-uoi-20231.82 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons