Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37239
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣτυλιανού, Λαμπρινήel
dc.contributor.authorΣυβριδάκη, Ουρανίαel
dc.contributor.authorΨωμά, Ιωάννα-Γαλάτειαel
dc.date.accessioned2024-04-05T10:10:11Z-
dc.date.available2024-04-05T10:10:11Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37239-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16950-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠροσχολική εκπαίδευσηel
dc.subjectPreschool educationen
dc.subjectΑνάπτυξη παιδιούel
dc.subjectChild developmenten
dc.titleΗ συμβολή της μουσικής στην αγωγή και προσαρμογή των παιδιών στον παιδικό σταθμόel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΜουσική αγωγή-
heal.classificationMusical education-
heal.dateAvailable2024-04-05T10:11:11Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία.el
heal.publicationDate2023-
heal.abstractΑπό την αρχαιότητα, η μουσική χρησίμευε τόσο ως πολύτιμη εκπαιδευτική πηγή όσο και ως θεραπευτικό μέσο. Ο Πλάτωνας, ειδικότερα, την έθεσε στον πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφού συνέδεσε με ακρίβεια ένα συγκεκριμένο μουσικό ύφος με την ανάπτυξη του ηθικού χαρακτήρα. Σύμφωνα με τις απόψεις του Αριστοτέλη, η μουσική είναι ένα μέσο που συνδέεται με τα συναισθήματα και συγκλονίζει ολόκληρο το μυαλό του ατόμου, με αποτέλεσμα την κάθαρση. Ο στόχος της χρήσης της μουσικής ως θεραπείας σήμερα είναι η αποκατάσταση της χαμένης ικανότητας ενός ατόμου μέσω της διείσδυσης στον ψυχισμό του. Οι έννοιες της ψυχοθεραπείας περιλαμβάνουν τη μουσικοθεραπεία, η οποία έχει σαφή σύνδεση με την ανάπτυξη ενός ατόμου. Λόγω των ήχων γύρω του, η συναισθηματική ανάπτυξη ενός ατόμου ξεκινά στην πραγματικότητα κατά την ενδομήτρια περίοδο. Ως εκ τούτου, η εμφάνιση διαταραχών στη συμπεριφορά ή τα συναισθήματα των παιδιών καθώς και ορισμένων τύπων μαθησιακών προβλημάτων εξαρτάται από την ανάπτυξη ή την έλλειψη ενός ασφαλούς τύπου δεσμού καθώς και από την ύπαρξη ή μη ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος, πλούσιου σε εμπειρίες και ερεθίσματα. Σε αυτό το σημείο, είναι κρίσιμο να υπάρχουν προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης και ο παιδικός σταθμός να παίζει ρόλο στον εντοπισμό του προβλήματος. Ως αποτέλεσμα, η μουσική μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για να βοηθήσει το μικρό παιδί να ξεπεράσει τις προκλήσεις του, καθιστώντας το λειτουργικό σε κοινωνικό, συναισθηματικό και γνωστικό επίπεδο. Κάθε συνάντηση με βάση τη μουσική είναι αυτό που εμείς στον εκπαιδευτικό τομέα αναφέρουμε ως "παιδαγωγική μουσικοθεραπεία". Η βασική εστίαση της μουσικοθεραπείας είναι η συνολική ανάπτυξη του παιδιού και όχι το μουσικό αποτέλεσμα. Αντίθετα, εστιάζει σε ολόκληρη τη διαδικασία. Εξαιτίας αυτού, η χρήση της μουσικής ως μορφή θεραπείας έχει προσελκύσει μεγάλη προσοχή πρόσφατα στον τομέα της ειδικής αγωγής.el
heal.advisorNameΝούσια, Αλεξάνδραel
heal.committeeMemberNameΚανέλλου, Νικολίτσαel
heal.committeeMemberNameΚανελλοπούλου, Ελένηel
heal.academicPublisherΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικίαel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages78 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ_ΣΥΒΡΙΔΑΚΗ_ΨΩΜΑ_ECE_2023.pdfΠτυχιακή εργασία1.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons