Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37052
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
dc.date.accessioned2024-03-22T08:49:56Z-
dc.date.available2024-03-22T08:49:56Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37052-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16763-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΝηπιακή ηλικίαel
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηel
dc.titleΓλωσσικές διαταραχές στη νηπιακή ηλικίαel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΓλωσσικές διαταραχές-
heal.classificationLanguage disorders-
heal.dateAvailable2024-03-22T08:50:56Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΑναζητώντας το θέμα το οποίο επρόκειτο να πραγματευθώ στην πτυχιακή μου εργασία, ανακάλυψα ότι το ενδιαφέρον μου προσελκύει ιδιαίτερα ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα, που απασχολούν πολλούς γονείς και εκπαιδευτικούς και αφορά στις γλωσσικές διαταραχές κατά τη νηπιακή ηλικία. Οι δυσκολίες στην ανάπτυξη του λόγου έχουν άμεσες επιπτώσεις σε ποικίλους τομείς της ακαδημαϊκής και κοινωνικής λειτουργικότητας των παιδιών. Ειδικότερα, προκαλούν συχνά έντονες αρνητικές συναισθηματικές αντιδράσεις, όπως απογοήτευση, εκνευρισμό, αντιδραστική συμπεριφορά, αίσθηση μειονεξίας, δυσκολία προσαρμογής στην καθημερινότητα, εξαιτίας των συνεχών αποτυχημένων προσπαθειών επικοινωνίας με τους γύρω. Έχει διαπιστωθεί ότι παιδιά με ιστορικό δυσκολιών στο λόγο και τη γλώσσα, από τη νηπιακή ηλικία, έχουν σοβαρές πιθανότητες να διαγνωσθούν στο μέλλον με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (Bashir&Scavuzzo, 1992). Για να γίνει κατανοητή η έννοια της γλωσσικής διαταραχής, θα πρέπει, αρχικά, να γίνει κατανοητός ο όρος της γλωσσικής ανάπτυξης, η οποία αποτελεί μια ιδιαίτερα σύνθετη διαδικασία και εξαρτάται από τη γνωστική ανάπτυξη του παιδιού καθώς και από το κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον στο οποί ζει και αναπτύσσεται. Η έναρξη της γλωσσικής κατάκτησης ξεκινά ήδη από την εμβρυακή ηλικία και συνεχίζεται ως την ενήλικη ζωή. Η ταχύτητα και ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται, όμως, διαφέρουν σε κάθε στάδιο της ζωής του ανθρώπου. Στην παρούσα βιβλιογραφική μελέτη παρουσιάζονται τα βασικά στάδια της γλωσσικής ανάπτυξης και πώς αυτά παρουσιάζονται από διάφορους αναπτυξιολόγους καθώς και οι διάφορες γλωσσικές διαταραχές, αναπτυξιακές και ειδικές. Περιγράφεται το προφίλ των παιδιών με διάγνωση γλωσσικών διαταραχών και οι επιπτώσεις στα περιβάλλοντα που αναπτύσσεται. Τέλος, αναφέρονται τα διάφορα κριτήρια διάγνωσης σύμφωνα με διεθνώς αναγνωρισμένα διαγνωστικά εργαλεία καθώς και σημαντικές λογοθεραπευτικές προσεγγίσεις σε παιδιά νηπιακής ηλικίας με ειδικές γλωσσικές διαταραχές.el
heal.advisorNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.committeeMemberNameΑνυφαντής, Εμμανουήλel
heal.academicPublisherΤμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages63 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Παλαιολόγου Ευαγγελία_SLT_2022.pdfΠτυχιακή εργασία486.62 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons