Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37049
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑποστολίδου, Παναγιώταel
dc.contributor.authorΚαγιάογλου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΠαπαχαρισίου, Μόρφωel
dc.date.accessioned2024-03-22T07:19:54Z-
dc.date.available2024-03-22T07:19:54Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37049-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16760-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔιαταραχές επικοινωνίαςel
dc.subjectCommunication disordersen
dc.titleΟ ρόλος των στρατηγικών επικοινωνίας στην βελτίωση της επικοινωνίας με άτομα με άνοιαel
dc.titleThe role of communication strategies in communication enhancement in persons with dementiaen
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΆνοια-
heal.classificationDementia-
heal.dateAvailable2024-03-22T07:20:54Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2023-
heal.abstractΗ άνοια αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα παγκοσμίως με μεγάλο επιπολασμό. Το Alzheimer είναι η πιο κοινή αιτία άνοιας. Οι φροντιστές των ατόμων με άνοια αντιμετωπίζουν διάφορες πρακτικές, συναισθηματικές, σωματικές και κοινωνικές δυσκολίες. Συχνά, είναι μεγάλη η καταπόνηση των φροντιστών των ατόμων με άνοια. Οι φροντιστές πρέπει να μάθουν νέες δεξιότητες και να προσαρμοστούν σε μια νέα κατάσταση. Στόχος της εργασίας αυτής είναι η μελέτη και η παρουσίαση οδηγιών και στρατηγικών επικοινωνίας των φροντιστών σε ασθενείς με άνοια και νόσο Alzheimer. Έχουν αναπτυχθεί διάφορες οδηγίες και στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιούν οι φροντιστές ατόμων με Alzheimer (π.χ. FOCUSED, TANDEM, TRACED, FRAME, AENEAS, MESSAGE). Αν και με μικρές διαφορές μεταξύ τους, οι οδηγίες και οι στρατηγικές αυτές έχουν ορισμένες ομοιότητες. Συνίσταται λοιπόν οι φροντιστές να χρησιμοποιούν ερωτήσεις τύπου ναι/όχι, να προσφέρουν επιλογές, να κάνουν ερωτήσεις που αφορούν τη σημασιολογική μνήμη και όχι την επεισοδιακή, να υπάρχει οπτική επαφή, όταν χρειάζεται να γίνεται επανάληψη και αναδιατύπωση προτάσεων, να προτιμάται η χρήση ουσιαστικών και όχι αντωνυμιών, να μην γίνονται ερωτήσεις ‘’τεστ’’, να χρησιμοποιούνται σύντομες απλές προτάσεις, να χρησιμοποιούνται χειρονομίες και εκφράσεις προσώπου, να βεβαιώνονται ότι το περιβάλλον είναι ήσυχο και απαλλαγμένο από περισπασμούς, να μιλούν στον ασθενή ως ενήλικα, και να δίνουν επαρκή χρόνο στον ασθενή. Το πλάνο επικοινωνίας και τα βοηθήματα μνήμης (π.χ. κάρτες μνήμης) είναι επίσης πολύ αποτελεσματικά. Συμπερασματικά, υπάρχουν σημαντικά οφέλη από την εκπαίδευση και την κατάρτιση των φροντιστών σε στρατηγικές επικοινωνίας. Μελλοντικές έρευνες μπορούν να εστιάσουν στις εξατομικευμένες οικογενειακές/επαγγελματικές ανάγκες των φροντιστών λαμβάνοντας υπόψιν και τα διαφορετικά κοινωνικοπολιτισμικά υπόβαθρα.el
heal.abstractDementia is a major problem worldwide with high prevalence. Alzheimer's is the most common cause of dementia. Carers of people with dementia face various practical, emotional, physical and social difficulties. Dementia carers are often very stressed. Caregivers must learn new skills and adapt to a new situation. The aim of this work is to study and present instructions and communication strategies of caregivers to patients with dementia and Alzheimer's disease. Several guidelines and strategies have been developed that caregivers of people with Alzheimer's can use (e.g., FOCUSED, TANDEM, TRACED, FRAME, AENEAS, MESSAGE). Although with minor differences between them, these guidelines and strategies have certain similarities. It is therefore recommended that caregivers use yes/no type questions, offer options, ask questions about semantic memory rather than episodic memory, make eye contact when sentences need to be repeated and reformulated, prefer the use of nouns rather than pronouns, not asking "test" questions, using short simple sentences, using gestures and facial expressions, making sure the environment is quiet and free of distractions, talking to the patient as an adult, and giving adequate time to the patient. Communication plan and memory aids (e.g., memory cards) are also very effective. In conclusion, there are significant benefits to educating and training caregivers in communication strategies. Future research can focus on the individualized family/occupational needs of caregivers while also taking into account different sociocultural backgrounds.en
heal.advisorNameΑνυφαντής, Εμμανουήλel
heal.committeeMemberNameΤαφιάδης, Διονύσιοςel
heal.committeeMemberNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.committeeMemberNameΑνυφαντής, Εμμανουήλel
heal.academicPublisherΤμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages104 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons