Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37024
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚατικαρίδης, Δημήτρηςel
dc.contributor.authorΚίστα, Κέβιel
dc.contributor.authorΛούπας, Χριστόφοροςel
dc.date.accessioned2024-03-20T07:05:39Z-
dc.date.available2024-03-20T07:05:39Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37024-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16736-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΝευροανάδρασηel
dc.subjectNeurofeeddbacken
dc.titleΑποτελεσματικότητα χρήσης του συστήματος νευροανάδρασης Excellent Brain, Κιτ Θεραπευτή στην εκπαίδευση ελλειμματικών ικανοτήτων σε παιδιά με ΔΕΠΥ 6 έως 9 ετώνel
dc.titleEffectiveness of using the Excellent Brain Neurofeedback System, Therapist Kit in the training of deficit skills in 6 to 9 years old ADHD childrenen
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΔιαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα-
heal.classificationAttention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)-
heal.dateAvailable2024-03-20T07:06:39Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΗ Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) - διεθνώς Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) - είναι μια από τις συχνότερες νευροβιολογικές διαταραχές της παιδικής ηλικίας, η οποία συνεχίζεται, κατά ένα σημαντικό ποσοστό, και στην ενήλικη ζωή. Εμφανίζεται στο 5-7% του μαθητικού πληθυσμού με σχέση συνήθως 3:1 υπέρ των αγοριών. Η ΔΕΠ/Υ μια από τις πιο μελετημένες και τεκμηριωμένες παιδοψυχιατρικές διαταραχές παγκοσμίως, έχει συγχρόνως προκαλέσει τις περισσότερες συζητήσεις και εξακολουθεί να υποδιαγιγνώσκεται σε πολλές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Η αναγνώριση του προβλήματος συμπίπτει, στις περισσότερες περιπτώσεις, με την ένταξη στο σχολείο, εξαιτίας των αυξημένων απαιτήσεων για συγκέντρωση της προσοχής, οργάνωση και συμμόρφωση στους κανόνες. Η Νευροανάδραση είναι μια καινοτόμα και ελπιδοφόρα μέθοδος, η οποία ανήκει στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα των νευροεπιστημών, και υπόσχεται να βοηθήσει στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης παθολογιών που σχετίζονται με δυσλειτουργίες του εγκεφάλου. Για το λόγο αυτό μπορεί να εφαρμοστεί με εντυπωσιακά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση των αγχωδών διαταραχών, όπως οι προσβολές πανικού, οι φοβίες, το σύνδρομο μετατραυματικού στρες, το γενικευμένο άγχος, σε διαταραχές της διάθεσης, όπως η κατάθλιψη και η διπολική διαταραχή, και στη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα. Έχει επίσης πολύ καλά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση των ημικρανιών, των διαταραχών ύπνου, και συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση των συμπτωμάτων παιδιών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές αλλά και ασθενών που εμφανίζουν νευρολογικές παθήσεις, όπως άνοια, σκλήρυνση κατά πλάκας, επιληψία ή αναρρώνουν από ισχαιμικά επεισόδια ή εγκεφαλικές κακώσεις. Υπόβαθρο: Οι παράγοντες που σχετίζονται με την εκδήλωση των συμπτωμάτων της ΔΕΠΥ μπορεί να είναι γενετικοί, αλλά και περιβαλλοντικοί. Έρευνες έχουν δείξει ότι η κληρονομικότητα είναι ένα πιθανό αίτιο εκδήλωσης της ΔΕΠΥ, ότι σχετίζεται με δυσλειτουργία των συστημάτων των πολλαπλών νευροδιαβιβαστών, καθώς επίσης ότι σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως οι διαταραγμένες ενδοοικογενειακές σχέσεις ή το χαμηλό κοινωνικοοικονομικό επίπεδο των γονέων. Η θεραπευτική αντιμετώπιση της ΔΕΠΥ επιτυγχάνεται με φαρμακοθεραπεία, αλλά και μέσω ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων, δηλαδή με εκμάθηση κοινωνικών και σχολικών δεξιοτήτων και εκπαίδευση γονέων. Σκοπός: Ο σκοπός αυτής της έρευνας είναι η χρήσης της Συσκευής Νευροανάδρασης Excellent Brain, Kit Θεραπευτή ως μέσω θεραπείας σε παιδιά με ΔΕΠΥ και να καταλήξουμε 9 σε ένα συμπέρασμα για το πόσο καινοτόμο, αποτελεσματικό και πρακτικό είναι αυτό το εργαλείο για την θεραπεία παιδιών από τους λογοθεραπευτές. Δείγμα και Μέθοδος: Στην παρούσα μελέτη θα συμμετάσχουν παιδιά ηλικίας 6 έως 9 ετών που θα έχουν ήδη διαγνωσθεί με ΔΕΠΥ, 20 σε αριθμό όπου θα χωριστούν σε 2 ομάδες, η μία θα συμμετέχει σε πρόγραμμα λογοθεραπείας του κέντρου ενώ στην άλλη ομάδα θα διεξάγεται θεραπεία μέσω του Συστήματος Νευροανάδρασης που κατέχουμε. Με τον τρόπο αυτό θα συλλέξουμε δεδομένα τα οποία θα αναλυθούν και θα συγκριθούν μεταξύ των δυο ομάδων. Πιθανά Αποτελέσματα: Από τις αναλύσεις των δεδομένων της έρευνας είναι πιθανό να προκύψουν πορίσματα σχετικά με τον βαθμό όπου επηρεάζει την θεραπεία των παιδιών και αν η χρήση του φέρνει πιο γρήγορα και αποτελεσματικά βελτίωση των παιδιών με ΔΕΠΥ. Θα μπορέσουμε να αξιολογήσουμε την αξιοπιστία, την πρακτικότητα στην θεραπεία αλλά και το πως είναι πραγματικά η αλληλεπίδραση και η ανατροφοδότηση που θα πάρουμε από τα παιδιά.el
heal.abstractAttention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) - internationally known as attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) - is one of the most frequent neurobiological disorders of childhood, which continues, to a significant extent, into adulthood. It occurs in 5-7% of the student population with a ratio usually 3:1 in favor of boys. ADHD, one of the most studied and documented child psychiatric disorders worldwide, has at the same time caused the most debates and is still underdiagnosed in many countries including Greece. The recognition of the problem coincides, in most cases, with the integration into school, because of the increased demands for concentration of attention, organization and compliance with rules. Neurofeedback is an innovative and promising method, which belongs to the rapidly developing field of neuroscience, and promises to help guide the treatment of pathologies related to brain dysfunctions. For this reason, it can be applied with impressive results in the treatment of anxiety disorders, such as panic attacks, phobias, post-traumatic stress syndrome, generalized anxiety, mood disorders, such as depression and bipolar disorder, and deficit disorder. attention with or without hyperactivity. It also has very good results in the treatment of migraines, sleep disorders, and contributes decisively to the improvement of the symptoms of children with pervasive developmental disorders as well as patients with neurological diseases such as dementia, multiple sclerosis, epilepsy or recovering from ischemic attacks or brain injuries. Background: The factors related to the manifestation of ADHD symptoms can be genetic, but also environmental. Research has shown that heredity is a possible cause of the manifestation of ADHD, that it is related to the dysfunction of multiple neurotransmitter systems, as well as that environmental factor, such as disturbed intra-family relationships or the parents' low socioeconomic level, also play an important role. The treatment of ADHD is achieved with pharmacotherapy, but also through psychosocial interventions, i.e. learning social and school skills and parent training. Purpose: The purpose of this research is to use the Excellent Brain Neurofeedback Device, Therapist Kit as a means of treatment for children with ADHD and to reach a conclusion on how innovative, effective and practical this tool is for the treatment of children by speech therapists. Sample and Method: Children aged 6 to 9 years who have already been diagnosed with ADHD will participate in this study, 20 in number where they will be divided into 2 groups, one will participate in the center's speech therapy program while the other group will be treated through of the Neurofeedback System we possess. In this way we will collect data which will be analyzed and compared between the two groups. 11 Possible Results: From the analyzes of the research data it is possible that findings will emerge regarding the extent to which it affects the treatment of children and whether its use brings more rapid and effective improvement of children with ADHD. We will be able to evaluate the reliability, the practicality of the treatment but also what the interaction and feedback we will get from the children is really like.en
heal.advisorNameΤαφιάδης, Διονύσιοςel
heal.committeeMemberNameΖιάβρα, Ναυσικάel
heal.committeeMemberNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.academicPublisherΤμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages81 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Κατικαρίδης_Κίστα_Λούπας_SLT_2022.pdfΠτυχιακή εργασία1.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons