Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37019
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚιουλτζοπούλου, Αναστασίαel
dc.contributor.authorΜαυρίδου, Ελένηel
dc.date.accessioned2024-03-19T12:12:53Z-
dc.date.available2024-03-19T12:12:53Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37019-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16731-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΦωνολογικές διαταραχέςel
dc.subjectPhonological disordersen
dc.titleΛογοθεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με πρωτογενή φωνολογική διαταραχήel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπεία-
heal.classificationSpeech language therapy-
heal.dateAvailable2024-03-19T12:13:53Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΟ λόγος αποτελεί μια γενετική ικανότητα του ατόμου που είναι εγγενής και σημαίνει ότι το άτομο έχει στη διάθεση του τους κατάλληλους μηχανισμούς και την κατάλληλη δομή για να μάθει τη γλώσσα. Η γλώσσα, στην ουσία είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των ατόμων και προσφέρει δυνατότητες πρόσβασης και επικοινωνίας με την κοινωνία. Το ηχητικό μήνυμα που παράγεται από τον άνθρωπο και η ικανότητά του στη συνέχεια του να το επεξεργάζεται έχουν αποτελέσει σήμερα αντικείμενο μελέτης πολλών ερευνητών. Η άρθρωση του ηχητικού μηνύματος για την παραγωγή λόγου είναι το αντικείμενο έρευνας της φωνητικής. Η επιστήμη της φωνολογίας, δραστηριοποιείται στο πεδίο της χρήσης συστηματικά του ήχου αυτού έτσι ώστε να καταφέρει ο άνθρωπος να επικοινωνήσει. Οι δύο κλάδοι ανήκουν στη γλωσσολογία, και βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση μεταξύ τους. Κατά την ανάπτυξη του το παιδί, λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τις λέξεις και το λόγο από το περιβάλλον του και έτσι ενεργοποιείται και αναπτύσσει το δικό του φωνολογικό σύστημα. Ωστόσο, πολλές φορές μπορεί να χρησιμοποιήσει απλοποιήσεις των λέξεων. Παρ’ όλα αυτά, μεγαλώνοντας οι διαδικασίες απλοποίησης μειώνονται και τα παιδιά ακολουθούν το λόγο των ενηλίκων. Σε περίπτωση που η διαδικασία απλοποίησης εξακολουθεί να υπάρχει κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του παιδιού, τότε παρουσιάζεται ένα φωνολογικό πρόβλημα που έγκειται σε μια κεντρική δυσκολία όσον αφορά στην αντίληψη και την επεξεργασία των λέξεων. Η έγκαιρη διάγνωση αλλά και ο σχεδιασμός ενός θεραπευτικού πλάνου από έναν εξειδικευμένο λογοθεραπευτή σε συνεργασία με το οικογενειακό περιβάλλον και τους εκπαιδευτικούς, θεωρείται αναγκαίο για το παιδί έτσι ώστε να αποκατασταθούν οι δυσκολίες που δημιουργούνται από μια φωνολογική διαταραχή. Στα πλαίσια της εργασίας αυτής, μελετώνται οι πρώιμες πρωτογενείς φωνολογικές διαταραχές και η δυνατότητα του λογοθεραπευτή να συνεισφέρει ουσιαστικά, σε συνεργασία με την οικογένεια και τους εκπαιδευτικούς, στην αντιμετώπισή τους.el
heal.abstractSpeech is a genetic ability of the individual that is inherent and means that the individual has at his disposal the appropriate mechanisms and the appropriate structure to learn the language. Language, in essence, is the cohesive link between individuals and offers opportunities for access and communication with society. The audio message produced by human and his subsequent ability to process it have today been the subject of study by many researchers. The articulation of the sound message for speech production is the subject of phonetics research. The science of phonology is active in the field of systematically using this sound so that humans can communicate. The two disciplines belong to linguistics and are interdependent. As the child develops, he receives information about words and speech from his environment and thus activates and develops his own phonological system. However, many times he may use simplifications of words. Nevertheless, as they get older, the simplification processes decrease, and children follow the words of adults. If the simplification process is still present during the child's development, then a phonological problem is present which lies in a central difficulty in the perception and processing of words. Early diagnosis and planning of a treatment plan by a specialized speech therapist in collaboration with the family environment and teachers is considered necessary for the child to restore the difficulties created by a phonological disorder. In the context of this work, early primary phonological disorders are studied and the possibility of the speech therapist to contribute substantially, in collaboration with the family and teachers, to their treatment.en
heal.advisorNameΝησιώτη, Μελπομένηel
heal.committeeMemberNameΝησιώτη, Μελπομένηel
heal.academicPublisherΤμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages68 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons