Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37014
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣιώμου, Παρασκευήel
dc.contributor.authorΧιώτης, Θεόδωροςel
dc.date.accessioned2024-03-19T11:28:25Z-
dc.date.available2024-03-19T11:28:25Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37014-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16726-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔιαταραχή αυτιστικού φάσματοςel
dc.subjectΔιαταραχές επικοινωνίεςel
dc.subjectAutism spectrum disorderen
dc.subjectCommunication disordersen
dc.titleΔιαταραχές επικοινωνίας σε παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματοςel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπεία-
heal.classificationSpeech language therapy-
heal.dateAvailable2024-03-19T11:29:25Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία με θέμα «Διαταραχές επικοινωνίας σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος» αποτελείται από 4 κεφάλαια με ενότητες και υποενότητες. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στον ορισμό του αυτισμού, κάνοντας επίσης και μία ιστορική αναδρομή, περιλαμβάνει στοιχεία σχετικά με το σύνδρομο Asperger, τα αίτια που περιβάλουν το αυτιστικό φάσμα, καθώς και την κλινική εικόνα που έχουν παιδιά με αυτισμό. Επίσης, στο πρώτο κεφάλαιο αναπτύσσεται η διαδικασία διάγνωσης του αυτισμού, σημειώνοντας τα διαγνωστικά κριτήρια, ενώ επισημαίνονται οι αλλαγές που επέφερε το DSM-5 συγκριτικά με το DSM-IV στη συγκεκριμένη διαγνωστική κατηγορία. Τέλος, γίνεται αναφορά στη σημασία της πρόγνωσης, καθώς και τη διαφοροδιάγνωση του αυτισμού. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται στοιχεία σχετικά με τη γλωσσική ικανότητα στον αυτισμό και τη γλωσσική και επικοινωνιακή ανάπτυξη, καθώς και τη γλωσσική επεξεργασία και την κατανόηση που κατέχουν τα παιδιά με αυτισμό. Ακόμη, στο δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται η γλωσσική έκπτωση που συναντιέται σε παιδιά με αυτισμό σε διάφορα επίπεδα της γλώσσας όπως την φωνολογία, την προσωδία και τέλος την πραγματολογία που αποτελεί και το επίπεδο με την μεγαλύτερη έκπτωση. Επιπρόσθετα, σε αυτό το κεφάλαιο παρουσιάζονται και οι αδυναμίες που εμφανίζονται στα συστήματα μνήμης στον αυτισμό. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται οι διαταραχές επικοινωνίας που παρουσιάζονται στα άτομα με αυτισμό με τις πιο συχνές και εύκολα παρατηρήσιμες την ηχολαλία, την αντιστροφή των αντωνυμιών και την αδυναμία κατανόησης του μεταφορικού λόγου. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο αναπτύσσονται οι μέθοδοι θεραπείας ή καλύτερα βελτίωσης του αυτισμού, καθώς δεν μπορεί να υπάρξει πλήρης αποκατάσταση στον αυτισμό. Αναλύονται οι συμπεριφορικές, ψυχοθεραπευτικές, αισθητικοκινητικές, εκπαιδευτικές και αναπτυξιακές παρεμβάσεις καθώς και τα εναλλακτικά επαυξητικά συστήματα επικοινωνίας. Κλείνοντας την εργασία, παρατίθενται γενικά συμπεράσματα και η βιβλιογραφία που χρησιμοποιήθηκε για την εκπόνηση της παρούσας εργασίας.el
heal.advisorNameΣιαφάκα, Βασιλικήel
heal.committeeMemberNameΣιαφάκα, Βασιλικήel
heal.academicPublisherΤμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages78 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Σιώμου _ Χιώτης_SLT_2022.pdfΠτυχιακή εργασία760.75 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons