Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36892
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓιωτοπούλου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΚουγιουμτζή, Μαρίαel
dc.contributor.authorΛέργου, Μαρία-Ελένηel
dc.date.accessioned2024-03-08T09:39:22Z-
dc.date.available2024-03-08T09:39:22Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36892-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16605-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΦωνολογικές διαταραχέςel
dc.subjectΠιλοτική μελέτηel
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.titleΠιλοτική μελέτη στάθμισης της δοκιμασίας: φωνολογική αξιολόγηση της ελληνικής για παιδιάel
dc.titleA pilot study for the weighting of the phonological assessment for child greek (PAel)en
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπεία-
heal.classificationSpeech language therapy-
heal.dateAvailable2024-03-08T09:40:22Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2023-
heal.abstractΤο θέμα της παρούσας εργασίας είναι η πιλοτική μελέτη της δοκιμασίας «Φωνολογική Αξιολόγηση της Ελληνικής για Παιδιά» (Babatsouli, 2019). Οι συμμετέχοντες της έρευνας είναι παιδιά με λειτουργικές διαταραχές ομιλίας αλλά και τυπικής ανάπτυξης, ηλικίας 4 – 6 ετών. Σκοπό της έρευνας αποτελεί η εξέταση της εγκυρότητας της ανιχνευτικής δοκιμασίας «Φωνολογική Αξιολόγηση της Ελληνικής για Παιδιά» σε παιδιά προσχολικής ηλικίας 4 – 6 ετών. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν επίσης οι σταθμισμένες δοκιμασίες: «Εικόνες Δράσης – Δοκιμασία Πληροφορικής και Γραμματικής Επάρκειας» (Βογινδρούκας, Πρωτόπαπας & Σταυρακάκη, 2019), καθώς και οι 70 λέξεις της δοκιμασίας «Δοκιμασία Φωνητικής και Φωνολογικής Εξέλιξης» (Λεβαντή και λοιποί, 1995). Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 60 μονόγλωσσα παιδιά (20 τυπικής ανάπτυξης και 40 με επίσημη διάγνωση για Διαταραχές της Άρθρωσης του Λόγου κατά ICD-10). Oι δύο ομάδες ήταν παρόμοιες ως προς την ηλικία και το φύλο. Στην ομάδα παιδιών τυπικής ανάπτυξης χορηγήθηκαν μία φορά όλες οι σταθμισμένες δοκιμασίες, ενώ στην ομάδα παιδιών με λειτουργικές διαταραχές έγινε επαναχορήγηση της ανιχνευτικής δοκιμασίας «Φωνολογική Αξιολόγηση της Ελληνικής για Παιδιά» μετά από 15 ημέρες για να αξιολογηθεί η αξιοπιστία επαναληπτικών μετρήσεων. Τέλος, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η δοκιμασία «Φωνολογική Αξιολόγηση της Ελληνικής για Παιδιά» είναι ένα έγκυρο και αξιόπιστο εργαλείο, όπως προέκυψε από τη σύγκρισή της με τη «Δοκιμασία Φωνητικής και Φωνολογικής Εξέλιξης» του ΠΣΛ. Η εγκυρότητα αποδείχτηκε με την εγκυρότητα εννοιολογικής κατασκευής και την εγκυρότητα κριτηρίου. Η πρώτη αξιολογήθηκε με την χορήγηση και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων της δοκιμασίας και στη δεύτερη συσχετίστηκε η φωνολογική επίδοση ανά ηλικιακή ομάδα ανάμεσα στις δύο φωνολογικές δοκιμασίες ΔΦΦΕ και PAel. Η αξιοπιστία αξιολογήθηκε μέσω των επαναληπτικών μετρήσεων και των μετρήσεων των δύο διαφορετικών κριτών, οι οποίες δηλώνουν έντονη θετική συσχέτιση.el
heal.abstractThe subject of this paper is the pilot study of the "Phonological Assessment for child Greek" test (Babatsouli, 2019). The research participants are children with functional speech disorders but also with typical development, aged 4 – 6 years. The purpose of the research is to examine the validity of the detection test "Phonological Assessment for child Greek" in preschool children aged 4 – 6 years. To conduct the research, were also used the standardized tests: "Pictures of Action - Test of Informatics and Grammatical Proficiency" (Vogindroukas, Protopapas & Stavrakaki, 2019), as well as the 70 words of the test "Test of Phonetic and Phonological Development" (Levanti et al., 1995). The research sample consisted of 60 monolingual children (20 with typical development and 40 with an official diagnosis of Speech – Language Disorders according to ICD-10). The two groups were similar in terms of age and sex. The group of children with typical development was administered all the standardized tests once, while the group of children with functional disorders was re-administered the screening test "Phonological Assessment of child Greek" after 15 days to assess the reliability of repeated measurements. Finally, the results of the research showed that the PAel test is a reliable and valid tool, as it emerged from its comparison with the "Phonetic and Phonological Development Test" of Panhellenic Association of Logopedists (PAL). Validity was demonstrated by construct validity and criterion validity. The first one was evaluated by the administration and qualitative analysis of the test results and the second one correlated the phonological performance by age group between the two phonological tests PAL and PAel. Reliability was assessed through repeated measures and measurements by two different judges, which indicated a strong positive correlation.en
heal.advisorNameΓρυπάρης, Αλέξανδροςel
heal.committeeMemberNameΓρυπάρης, Αλέξανδροςel
heal.committeeMemberNameΖαροκανέλλου, Βασιλικήel
heal.committeeMemberNameΤαφιάδης, Διονύσιοςel
heal.academicPublisherΤμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages119 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Γιωτοπούλου_Κουγιουμτζή_Λέργου_SLT_2023.pdfΠτυχιακή εργασία1.6 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons