Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36834
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΛέγγα, Ολυμπίαel
dc.date.accessioned2024-02-28T10:54:48Z-
dc.date.available2024-02-28T10:54:48Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36834-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16547-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΦαινομενολογίαel
dc.subjectΥπαρξισμόςel
dc.subjectΦεμινισμόςel
dc.subjectΛογοτεχνίαel
dc.subjectΦιλοσοφία στη Γαλλίαel
dc.subjectΗ σχέση με τον Άλλοel
dc.subjectPhenomenologyen
dc.subjectExistentialismen
dc.subjectFeminismen
dc.subjectLiteratureen
dc.subjectThe philosophy in Franceen
dc.subjectRelationship with the Othersen
dc.titleSimone de Beauvoir: η φιλοσοφική ιδιοτυπία στην πρώτη φάση του έργου τηςel
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.dateAvailable2024-02-28T10:55:48Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολήel
heal.publicationDate2024-02-12-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται το πρώιμο έργο της Simone de Beauvoir και κυρίως τα κείμενα της δεκαετίας 1940-1950 με έμφαση στο ζήτημα της βιωμένης εμπειρίας της συνείδησης στον κόσμο και της σχέσης που δύναται να αναπτυχθεί ανάμεσα στη συνείδηση και τους άλλους ανθρώπους. Με αφετηρία το κείμενο Λογοτεχνία και Μεταφυσική διαπιστώνουμε ότι η Beauvoir επιθυμούσε να δημιουργήσει ένα είδος κειμένου το οποίο θα έρεπε ανάμεσα στη φιλοσοφία και τη λογοτεχνία, το μεταφυσικό μυθιστόρημα, μέσω του οποίου θα επικοινωνούσε τις ιδέες της. Παράλληλα παρακολουθούμε την επιρροή που δέχτηκε από τη φαινομενολογία, ενώ εξετάζουμε αν και κατά πόσο οι θέσεις της Beauvoir για τη σχέση φιλοσοφίας-λογοτεχνίας είναι συναφείς με αυτές του Philippe Sabot και της Martha Nussbaum. Στη συνέχεια, περνώντας στα ηθικά δοκίμια και με άξονα το Πύρρος και Κινέας μελετάμε τις έννοιες της κατάστασης, της ελευθερίας και της συγκίνησης ως οντολογικά χαρακτηριστικά του ανθρώπου, αλλά και ως ρυθμιστικές αρχές της διυποκειμενικής επικοινωνίας. Ξεκινώντας από την υπαρξιακή κατάσταση του ατόμου εξεταζόμενη σε κάθε πιθανή της έκφανση και έχοντας πια αποδεχτεί την κοινή μοίρα των ανθρώπων, σε αυτή τη φάση του στοχασμού της η Beauvoir προσπαθεί να ανιχνεύσει την ορθή σχέση με τον Άλλο και αναζητά το σκοπό της ανθρώπινης ύπαρξης και το νόημα της ζωής εν γένει. Τέλος, στο Μήπως πρέπει να κάψουμε τον Μαρκήσιο ντε Σαντ η Beauvoir ερμηνεύει τον Marquis de Sade ως ένα αντιπαράδειγμα. Ο Sade παρουσιάζεται εδώ ως ένα παράδειγμα απομονωτισμού, ως ένα άτομο το οποίο ξεκομμένο από τους Άλλους και κλεισμένο στον εαυτό του, εν τέλει προσπαθεί να αναπληρώσει αυτό το κενό μέσα από τις σεξουαλικές του επιλογές.el
heal.abstractThis paper deals with the early work of Simone de Beauvoir and mainly the texts of the 1940s-1950s with emphasis on the question of the lived experience of consciousness in the world and the relationship between consciousness and other people. Starting with the text Literature and Metaphysics we find that Beauvoir wished to create a type of text that would straddle philosophy and literature, the metaphysical novel, through which she wish to communicate her philosophical ideas. At the same time, we follow the influence of phenomenology on Beauvoir’s thought, while we examine whether Beauvoir's understanding on the relationship between philosophy and literature are related to those of Philippe Sabot and Martha Nussbaum. Then moving on to the moral essays and focusing on Pyrrhus and Cineas, we follow the concepts of situation, freedom and emotion as ontological characteristics, but also as principles of intersubjective communication. Starting from the existential situation of the individual examined in all its possible manifestations and having now accepted the common fate of people in this phase of her reflection Beauvoir tries to find the true relationship with the Other and the purpose of human existence and the meaning of life in general. Finally, in Must we burn Marquis de Sade? Beauvoir interprets the Marquis de Sade as a counter example. Sade is presented here as an example of isolationism, as a person who, cut off from the Others and closed in on himself, ultimately tries to fill this void through his sexual choices.en
heal.advisorNameΠρελορέντζος, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΜαγγίνη, Γκόλφωel
heal.committeeMemberNameΜαρκουλάτος, Ιορδάνηςel
heal.committeeMemberNameΠρελορέντζος, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages127 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΛΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Λέγγα Όλια 2024.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.