Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36793
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝτουιγκού, Αχμετσίκel
dc.contributor.authorΦετιέ, Καρά Μεμέτel
dc.date.accessioned2024-02-16T11:33:55Z-
dc.date.available2024-02-16T11:33:55Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36793-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16506-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΚατανομασίαel
dc.subjectΔιγλωσσίαel
dc.subjectΝέες τεχνολογίεςel
dc.titleΚατονομασία και άρθρωση με χρήση νέων τεχνολογιώνel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπεία-
heal.dateAvailable2024-02-16T11:34:55Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΑυτή η πτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσια φοίτησης μας στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Ο σκοπός αυτής της πτυχιακής εργασίας είναι να μελετηθεί το αναπτυξιακό προφίλ παιδιών τυπικά ή μη τυπικά αναπτυσσόμενων ή και παιδιών που είναι δίγλωσσα ως προς την κατονομασία και την άρθρωση με την χρήση λογισμικού σε tablet. Αρχικά, παρουσιάζονται στοιχεία που αφορούν όρους και αρχές της επιστήμης της Λογοθεραπείας, το αναπτυξιακό προφίλ και οι συναφείς διαταραχές που επηρεάζουν τον λόγο κατά την ανάπτυξη ενός παιδιού. Παράλληλα προσεγγίζονται θέματα που αφορούν την μητρική γλώσσα αλλά και την Διγλωσσία, και την διαχείριση δύο ή και περισσότερων γλωσσών στην καθημερινότητα. Αναλύεται, επίσης, ένα σύνολο λαθών που παρατηρούνται συχνά στα παιδιά με διγλωσσία, με παραδείγματα. Επιπλέον παρουσιάζεται η σύγχρονη βιβλιογραφία σχετικά με την ανάπτυξη νέων τεχνολογικών εργαλείωνσε σχέση με την ανάπτυξη της γλώσσας, είτε μητρικής είτε ως δεύτερης γλώσσας και τα συμπεράσματα της χρήσης των μέσων αυτών στα παιδιά. Το δείγμα μας είναι 65 παιδιάτων οποίων 34 αγόρια και 31 κορίτσια. Από το σύνολο του δείγματος μας, είναι 52 Τυπικής Ανάπτυξης παιδία και 13 μη Τυπικής Ανάπτυξης . Εκ των οποίων 26 είναι μονόγλωσσα με μητρική γλώσσα τα Ελληνικά και 39 είναι δίγλωσσα. Μετρήθηκαν οι λέξεις που κατονόμασαν τα παιδιά από το σύνολο που ζητήθηκαν με ποσοστό επιτυχίαςπερίπου 75%, για τις λέξεις που κατονόμασαν τα παιδιά στην Ελληνική γλώσσα με ποσοστό επιτυχίας περίπου 60%, για τις λέξεις που κατονόμασαν τα παιδιά σε άλλη διαφορετική γλώσσα με ποσοστό επιτυχίας 15% καθώς και η αξιολόγηση της άρθρωσης με ποσοστό επιτυχίας 60%. Τέλος παρουσιάζονται ως προς το φύλο, τη διαταραχή και τη γλώσσα η στατιστικά σημαντικές διαφορές. Αναδεικνύεται η χρησιμότητα λογισμικών για την αξιολόγηση και ενίσχυση δεξιοτήτων της Ελληνικής γλώσσας και η ανάγκη περεταίρω έρευνας στο τομέα αυτό.el
heal.abstractThis undergraduate thesis was performed in the context of our studies in the undergraduate program of the Department of Speech Therapy of the University of Ioannina. The purpose of this undergraduate thesis is to study the developmental profile of children typically or non -formally developing or even children bilingual in terms of name and joint using software in tablets. Initially, there are evidence of terms and principles of speech therapy science, development profile and related disorders that affect speech in developing a child. At the same time there are issues related to mother tongue and bilingualism, and the management of two or more languages ​​in everyday life. A set of errors are also analyzed in children with bilingualism, with examples. In addition, modern literature on the development of new technological tools in relation to language development, whether parent or second language and the conclusions of the use of these media in children, is presented. Our sample is 65 children whose 34 boys and 31 girls. Of our sample, it is 52 typical development of childhood and 13 non -formal development. 26 of which are monloding Greek in Greek and 39 are bilingual. The words that were named by the children who were requested with a success rate of about 75%were measured for the words named children in Greek with a success rate of about 60%, for the words that the children named in another different language with success rate 15% as well as the joint assessment with a success rate of 60%. Finally, gender, disorder and tongue are presented or statistically significant. The utility of software for the evaluation and enhancement of the skills of the Greek language is highlighted and the need further research in this area.en
heal.advisorNameΤόκη, Ευγενίαel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.committeeMemberNameΤόκη, Ευγενίαel
heal.academicPublisherΣχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages98 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons