Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36172
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαϊωάννου, Ελευθερίαel
dc.contributor.authorΠαπακώστα, Αθηνάel
dc.date.accessioned2024-02-14T12:16:13Z-
dc.date.available2024-02-14T12:16:13Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36172-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.15885-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΜουσικήel
dc.subjectMusicen
dc.titleΗ θέση της παραδοσιακής μουσικής στην προσχολική εκπαίδευσηel
dc.titleThe place of traditional music in preschool educationen
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευση, Προσχολική-
heal.classificationEducation, Preschool-
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία.el
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΗ μουσική είναι μια από τις πιο ισχυρές μορφές αυτο-έκφρασης στην ιστορία του πολιτισμού ενώ συνιστά ένα σημαντικό μέσο διαμοιρασμού συναισθημάτων, σκοπών και νοημάτων. Είναι ένα μέσο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ρυθμίσει τα συναισθήματα, να αλλάξει την διάθεση, να μειώσει το άγχος και γενικά να καταπολεμήσει την κατάθλιψη. Η σχέση των παιδιών με την μουσική είναι ακόμα πιο σημαντική μιας και τα βοηθάει να εξελιχθούν σε νοητικό, συναισθηματικό, κοινωνικό, σωματικό και αισθητικό επίπεδο. Όσο πιο συχνή είναι η επαφή τους με την μουσική τόσο μεγαλύτερη εξέλιξη έχουν στις γλωσσολογικές, κοινωνικές και συναισθηματικές τους δεξιότητες. Στην Ελλάδα ένα από τα πρώτα είδη μουσική που έρχονται σε επαφή τα παιδιά, είναι η παραδοσιακή μουσική μέσω του νανουρίσματος και του ταχταρίσματος. Με την παραδοσιακή μουσική τα παιδιά διασκεδάζουν, εξασκούν την προσοχή και το μνημονικό τους, εξελίσσουν τις γλωσσολογικές και κινησιολογικές τους δεξιότητες και έρχονται σε επαφή με πολιτισμικές αξίες του παρελθόντος. Για αυτό, ο σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της σχέσης της παραδοσιακής μουσικής με την προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα (ΠΕΦ). Πιο συγκεκριμένα διερευνήσαμε την θέση της παραδοσιακής μουσικής, την σημασία της στο πλαίσιο της ΠΕΦ και τρόπους ένταξης της. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης δείχνουν ότι η παραδοσιακή μουσική προωθεί την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, βοηθά στην ανάπτυξη διάφορων δεξιοτήτων και ενεργοποιεί την φαντασία και την δημιουργικότητα. Επιπλέον, η παραδοσιακή μουσική στη ΠΕΦ παρέχει περαιτέρω ευκαιρίες για μάθηση και εξέλιξη μέσω μίας διαδικασίας που είναι διασκεδαστική για τα παιδιά αλλά δεν τα υπερφορτώνει με πληροφορίες σχετικά με την ιστορία και τη παράδοση. Η ανάλυση έδειξε επίσης ότι η θέση της παραδοσιακής μουσικής στου βρεφονηπιακούς σταθμούς δεν είναι πάντα ξεκάθαρη μιας και υπάρχει έλλειψη σχετικών ερευνών, για αυτό προτείνουμε την χρήση του μοντέλου του παραδοσιακού παιχνιδοτράγουδου για την συστηματική ενσωμάτωση της στην ΠΕΦ.el
heal.abstractMusic is one of the most powerful forms of self-expression in the history of civilization and is an important means of sharing emotions, purposes, and meanings. It is a tool that can be used to regulate emotions, change the mood, reduce stress, and generally combat depression. The relationship between children and music is even more important as it helps them to develop on a mental, emotional, social, physical, and sensory level. The more frequently they come in contact with music, the more they develop their linguistic, social, and emotional skills. In Greece, one of the first genres of music that children come across is traditional music through lullabies and taciturns. Through traditional music, children have fun, they practice their attention and memory capabilities, develop their linguistic and kinesiological skills and connect with cultural values of the past. Hence, the purpose of this paper has been to investigate the relationship between traditional music and early childhood education (ECE). More specifically, this thesis has explored the place of traditional music in ECE, its importance, and potential ways for integration. The analysis shows that traditional music promotes socio-emotional development, helps to develop various skills, and activates imagination and creativity. In addition, traditional music at ECE provides additional learning and development opportunities through a process that is fun for the children without overloading them with information about history and tradition. The analysis also showed that the position of traditional music in preschools is not always clear as there is a lack of relevant research, so we suggest using the model of cultural play song for the systematic integration of traditional music in ECE.en
heal.advisorNameΚανελλοπούλου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΝούσια, Αλεξάνδραel
heal.committeeMemberNameΚανελλοπούλου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΚενέλλου, Νικολίτσαel
heal.academicPublisherΣχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία.el
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages68 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Παπακώστα_Παπαϊωάννου_ELC_2022.pdfΠτυχιακή εργασία615.37 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons