Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33761
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπακωνσταντίνου, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΚάπη, Μαρκέλαel
dc.contributor.authorΣεφειρίδου, Χριστίναel
dc.date.accessioned2024-02-08T07:41:10Z-
dc.date.available2024-02-08T07:41:10Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33761-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.13477-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΕργαζόμενη μνήμηel
dc.subjectΚλίμακα Αξιολόγησης Εργαζόμενης Μνήμης (ΚΑΕΜ)el
dc.titleΔυσλειτουργίες εργαζόμενης μνήμης σε παιδιά με ειδική μαθησιακή διαταραχή (Δυσλεξία): αξιολόγηση μέσω του ερωτηματολογίου ΚΑΕΜel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπεία-
heal.dateAvailable2024-02-08T07:42:10Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΠαπακωνσταντίνου, Ι., Κάπη, Μ. & Σεφειρίδου, Χρ., 2021. Δυσλειτουργίες εργαζόμενης μνήμης σε παιδιά με Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή (Δυσλεξία): Αξιολόγηση μέσω του ερωτηματολογίου ΚΑΕΜ. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ εργαζόμενη μνήμη αποτελεί καθοριστικό προσδιοριστικό παράγοντα της σχολικής επίδοσης των παιδιών. Έχοντας δύο χαρακτηριστικές ιδιότητες, αυτές του περιορισμένου δυναμικού και της έντονης παρεμβολής ή υπερφόρτωσής, καθορίζει σε σημαντικό βαθμό την ποιότητα μάθησης κατά την σχολική ηλικία. Για τα παιδιά με δυσλεξία, η εργαζόμενη μνήμη φαίνεται να αποτελεί όχι μόνο παράγοντα καθορισμού της ποιότητας μάθησής τους, αλλά και προγνωστικό παράγοντα εκδήλωσης της ειδικής αυτής μαθησιακής δυσκολίας. Η «Κλίμακα Αξιολόγησης της Εργαζόμενης Μνήμης» (ΚΑΕΜ) έχει αναδειχθεί για τους εκπαιδευτικούς ως χρήσιμο προγνωστικό εργαλείο εμφάνισης της ειδικής μαθησιακής διαταραχής της δυσλεξίας στους μαθητές του δημοτικού. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αξιολογήσει την χρησιμότητα του ερωτηματολογίου ΚΑΕΜ στην προσπάθεια της έγκαιρης διαγνωστικής εκτίμησης της δυσλειτουργίας της εργαζόμενης μνήμης σε παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και, μέσω αυτής, στην δυνατότητα διαπίστωσης μαθησιακών δυσλειτουργιών, ενώ προσπαθεί να δώσει απαντήσεις αν η χαμηλή μαθησιακή επίδοση σχετίζεται με την ηλικία και το φύλο. Στο θεωρητικό μέρος αυτής της εργασίας εξετάζονται η έννοια και τα αίτια της δυσλεξίας, η Εργαζόμενη μνήμη ως έννοια και ο ρόλος της στην σχολική επίδοση, ενώ γίνεται εκτενής αναφορά στην Κλίμακα Αξιολόγησης Εργαζόμενης Μνήμης, καθώς και στο σχετικό ερωτηματολόγιο ΚΑΕΜ Στο δεύτερο μέρος της εργασίας αυτής προσδιορίζεται ο στόχος της, παρουσιάζονται τα αποτελέσματά της, ακολουθεί η ανάλυσή τους και τα συμπεράσματα στα οποία τα αποτελέσματα αυτά οδηγούν. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας δείχνουν ότι το ερωτηματολόγιο ΚΑΕΜ αποτελεί πράγματι ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο στην έγκαιρη και αποτελεσματική πρόγνωση της δυσλεξίας μέσω του προσδιορισμού ύπαρξης δυσλειτουργιών της εργαζόμενης μνήμης, ενώ οι διαπιστώσεις αυτής της έρευνας δείχνουν επίσης ότι η χαμηλή μαθησιακή επίδοση ενώ σχετίζεται με την ηλικία, δεν συμβαίνει το ίδιο με το φύλο.el
heal.abstractWorking memory is a key determinant of children's school performance. Having two characteristic properties, those of limited potential and intense interference or overload, it significantly determines the quality of learning during school age. For children with dyslexia, working memory seems to be not only a factor in determining the quality of their learning, but also a prognostic factor in the manifestation of this special learning difficulty. The "Employee Memory Assessment Scale" (KAEM) has been identified for teachers as a useful prognostic tool for the occurrence of the specific learning disorder of dyslexia in primary school students. The present work attempts to evaluate the usefulness of the KAEM questionnaire in the effort of the early diagnostic assessment of the working memory dysfunction in children with Special Learning Disabilities and, through it, in the possibility of detecting learning disabilities, while trying to give answers if the low learning performance with age and gender. The theoretical part of this paper examines the concept and causes of dyslexia, Working memory as a concept and its role in school performance, while extensive reference is made to the Working Memory Assessment Scale, as well as the relevant KAEM questionnaire. The second part of this work identifies its purpose, presents its results, follows their analysis and the conclusions to which these results lead. The results of our research show that the KAEM questionnaire is indeed a very useful tool in the timely and effective prognosis of dyslexia by determining the existence of working memory dysfunctions, while the findings of this research also show that low learning performance while related to age , does not happen the same with gender.en
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΣχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages124 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Papakonstantinou, Kapi, Sefeiridou_SLT_2021.pdfΠτυχιακή εργασία1.7 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons