Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33448
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑναστασίου, Ευαγγελία Ν.-
dc.contributor.authorΧανδρινός, Ανδρέας-Σπυρίδων Π.-
dc.date.accessioned2024-01-18T14:09:18Z-
dc.date.available2024-01-18T14:09:18Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33448-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.13164-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔιαγνωστικά εργαλεία-
dc.subjectΔραστηριότητες προσοχής-
dc.subjectΝέες τεχνολογίες-
dc.titleΧρήση tablet για δραστηριότητες προσοχής στη Λογοθεραπεία.-
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπεία-
heal.dateAvailable2024-01-18T14:10:18Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.-
heal.publicationDate2023-
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών του Τμήματος Λογοθεραπείας, της Σχολής Επιστημών Υγείας, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και αναφέρεται στη χρήση των tablet ως εργαλεία αξιολόγησης στον τομέα της προσοχής σε παιδιά. Στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας ήταν να μελετήσουμε την γνωστική ικανότητα της προσοχής ως διαγνωστικό παράγοντα στη λογοθεραπευτική πράξη μέσω Νέων Τεχνολογιών, συγκρίνοντας επιδόσεις παιδιών τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης. Το SmartSpeech, είναι ένα καινοτόμο έξυπνο σύστημα που αποτελείται από το σοβαρό παιχνίδι με ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες σε διάφορους τομείς (επικοινωνίας, ψυχοκινητικότητας, επιτελικών λειτουργιών, ψυχοσυναισθηματικής κατάστασης και ακοομετρίας), που μαζί με μια έξυπνη υπηρεσία υποστήριξης συλλέγει και επεξεργάζεται δεδομένα από το παιχνίδι παρέχοντας αυτοματοποιημένα αποτελέσματα για την υποστήριξη της αξιολόγησης. Χρησιμοποιώντας αυτό το έξυπνο σύστημα σε ένα tablet, τα παιδιά έπαιξαν το σοβαρό παιχνίδι. Μελετήθηκαν οι αντιδράσεις των παιδιών σε ψηφιακές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν μνήμη. Μετά από την πρόσκληση συμμετοχής, έγινε λεπτομερής παρουσίαση των δραστηριοτήτων στους γονείς και αφού ελήφθη η γραπτή συγκατάθεσή τους και λήψη του αναπτυξιακού ιστορικού των παιδιών, η εφαρμογή πραγματοποιήθηκε οι διαταραχές των παιδιών αυτών ανήκαν στις εξής κατηγορίες διαταραχών: Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (Δ.Α.Φ.), Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (Δ.Ε.Π.Υ.), Νοητική Αναπηρία (Ν.Α.), Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή (Ε.Μ.Δ.) και Διαταραχές Επικοινωνίας (Δ.ΕΠΟΙΚ.). Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτή τη διατριβή ήταν το λογισμικό SmartSpeech και η παρατήρηση. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με Microsoft Excel και SPSS (v.28). Παρατηρήθηκε μετά από μελέτη και επεξεργασία ότι τα αποτελέσματα της αξιολόγησης επαληθεύτηκαν τόσο για την ομάδα ελέγχου όσο και για τα παιδιά με διαταραχές. Μάλιστα, τονίζεται ότι τα παιδιά εκείνα από την ομάδα ελέγχου που παρουσιάζουν ελλείμματα στην καθημερινότητά τους και στις σχολικές τους επιδόσεις εντοπίστηκαν μέσω του λογισμικού Smartspeech. Εν κατακλείδι, η χρήση των ψηφιακών δραστηριοτήτων προσοχής σε tablet φαίνεται να προσελκύει περισσότερο τα παιδιά με αποτέλεσμα να συμμετέχουν ενεργά αλλά και με μεγαλύτερο βαθμό επιτυχίας στις διαδικασίες λογοθεραπευτικής αξιολόγησης. Τα αποτελέσματα, υποδεικνύουν ότι η χρήση των νέων τεχνολογιών με το κατάλληλο ψηφιακό λογισμικό μπορούν να συμβάλλουν σε διαδικασίες λογοθεραπευτικής διάγνωσης και αξιολόγησης της προσοχής επιτυχώς.el
heal.abstractThe present thesis was conducted within the framework of the curriculum of the Department of Speech and Language Therapy, School of Health Sciences, University of Ioannina and refers to the use of tablets as assessment tools in the field of attention in children. The aim of this thesis was to study the cognitive ability of attention as a diagnostic factor in speech and language therapy practice through New Technologies, comparing performance of children of typical and non-typical development. SmartSpeech, is an innovative smart system consisting of the serious game with specially designed activities in different domains (communication, psychomotor, executive functions, psychoemotional state and audiometry), which together with an intelligent support service collects and processes data from the game providing automated results to support the assessment. Using this smart system on a tablet, the children played the serious game. The children's responses to digital activities involving memory were studied. In conclusion, the use of digital attention activities on tablets seems to attract more children and as a result they participate actively and with a higher degree of success in speech and language assessment procedures. The results, suggest that the use of new technologies with appropriate digital software can contribute to speech therapy diagnostic and attention assessment procedures successfully. Children's responses to digital activities involving memory were studied. After inviting participation, a detailed presentation of the activities was made to the parents and after obtaining their written consent and taking the developmental history of the children, the application was carried out the disorders of these children belonged to the following categories of disorders: Autism Spectrum Disorders (ASD), Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), Intellectual Disability (ID), Specific Learning Disorder (SLD) and Communication Disorders (CDD). The tools used in this thesis were SmartSpeech software and observation. Data analysis was performed using Microsoft Excel and SPSS (v.28). It was observed after study and processing that the results of the assessment were verified for both the control group and the children with disorders. In fact, it is emphasized that those children from the control group who have deficits in their daily life and school performance were identified through Smartspeech software. In conclusion, the use of digital attention activities on tablets seems to attract more children and as a result they participate actively and with a higher degree of success in speech and language assessment procedures. The results, suggest that the use of new technologies with appropriate digital software can contribute to speech therapy diagnostic and attention assessment procedures successfully.en
heal.advisorNameΤόκη, Ευγενία Ι.-
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σουλτάναel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages97 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΕ_Αναστασίου_Χανδρινός_SLT_ 2023.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons