Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33336
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ζάραγκας, Χαρίλαος Κ. | el |
dc.date.accessioned | 2023-11-20T11:11:56Z | - |
dc.date.available | 2023-11-20T11:11:56Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33336 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.13052 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Νοερές | el |
dc.subject | Αναπαραστάσεις | el |
dc.subject | Ανάγνωση | el |
dc.subject | Αναγνωστική στάση | el |
dc.subject | Λεξιλόγιο | el |
dc.title | Σχέση βαθμού ζωηρότητας οπτικών νοητικών εικόνων και αναγνωστικής στάσης σε παιδιά ηλικίας 9 έως 10 ετών | el |
dc.type | masterThesis | * |
heal.type | doctoralThesis | - |
heal.type.en | Doctoral thesis | en |
heal.type.el | Διδακτορική διατριβή | el |
heal.dateAvailable | 2023-11-20T11:12:56Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής | el |
heal.publicationDate | 2004 | - |
heal.abstract | Περίληψη: Βαθμός ζωηρότητας σχηματισμού οπτικών νοητικών εικόνων ορίζεται ο βαθμός που τα παιδιά μπορούν να κάνουν μια νοητική επινόηση ή αναδημιουργία μιας εμπειρίας, η οποία μοιάζει τουλάχιστον σε μερικά σημεία με την εμπειρία μιας ακριβούς αντίληψης ενός αντικειμένου ή γεγονότος είτε σε συνάρτηση, είτε ανεξάρτητα από το άμεσο αισθητήριο ερέθισμα. Αναγνωστική στάση, ορίζεται η σταθερή προδιάθεση ενός ατόμου απέναντι στην ανάγνωση, που διαμορφώνεται και καθορίζει τις αντιδράσεις του από τις εμπειρίες με το περιβάλλον. Οι στάσεις, τα ενδιαφέροντα, οι γνώμες, οι πεποιθήσεις και οι αξίες θεωρούνται ως χαρακτηριστικά προσωπικότητας ή ως κίνητρα συμπεριφοράς. Διακρίνεται σε δημιουργική ανάγνωση, που αναφέρεται στη στάση των παιδιών για την ανάγνωση κατά τον ελεύθερο χρόνο τους - όπως κόμικς, παραμύθια, διάφορα περιοδικά και εφημερίδες - και σε ακαδημαϊκή ή σχολική ανάγνωση, που αναφέρεται στη στάση των παιδιών για την ανάγνωση των σχολικών βιβλίων. Από ένα δείγμα 403 μαθητών της Τετάρτης Τάξης Δημοτικών Σχολείων του Νομού Ιωαννίνων του σχολικού έτους 2002 - 2003 βρέθηκε θετική σχέση μεταξύ της αναγνωστικής στάσης και του βαθμού ζωηρότητας σχηματισμού οπτικών νοητικών εικόνων. Επίσης βρέθηκε θετική σχέση μεταξύ άλλων μεταβλητών οι οποίες μετρήθηκαν (ικανότητα λεξιλογίου). Τέλος βρέθηκαν σημαντικές διαφορές στις παραπάνω μεταβλητές σχετικά με το φύλο, την εθνικότητα και την περιοχή των μαθητών. | - |
heal.advisorName | Πανταζής, Σπυρίδων | el |
heal.committeeMemberName | Πανταζής, Σπυρίδων | el |
heal.committeeMemberName | Ζαχάρης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Σταύρου, Λάμπρος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαϊωάννου, Απόστολος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννιτσάς, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Κούτρας, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Κουτσουβάνου, Ευγενία | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 349 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Δ.Δ. ΖΑΡΑΓΚΑΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ 2004.pdf | 16.24 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License