Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33188
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜυλωνή, Μαρίαel
dc.contributor.authorMyloni, Mariaen
dc.date.accessioned2023-10-30T09:32:10Z-
dc.date.available2023-10-30T09:32:10Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33188-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12943-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectγιατί πρέπει να πεθαίνομεel
dc.subjectΠλωτίνοςel
dc.subjectαυτοκτονίαel
dc.subjectεύλογος εξαγωγήel
dc.subjectμυστική ένωσηel
dc.titleΟ Πλωτίνος για την αυτοκτονία και την εύλογο εξαγωγή: Μια φιλοσοφική θεώρησηel
dc.titlePlotinus on suicide and justifiable suicide: A philosophical considerationen
dc.typeconferenceItem-
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.dateAvailable2023-10-30T09:33:10Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνωνel
heal.publicationDate2017-04-29-
heal.bibliographicCitationΜυλωνή Μ. «Ο Πλωτίνος για την αυτοκτονία και την εύλογο εξαγωγή: Μια φιλοσοφική θεώρηση». Στο: «Πότε Πρέπει να Πεθαίνομε; (ΠΠΠ). Πρακτικά 1ου Διεπιστημονικού Συμποσίου, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, 28-30 Απριλίου 2017. ISBN 978-960-233-288-7». Εκδόσεις Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αποθετήριο Ολυμπιάς. Δεκέμβριος 2023. Άρθρο Σ101: σς 8. https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33188 & http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12943el
heal.abstractΗ αυτοκτονία παραμένει ως τις μέρες μας ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα, αφού εγείρει ερωτήματα, τα οποία επιδέχονται ποικίλες απαντήσεις και οι θέσεις που έχουν, κατά καιρούς, διατυπωθεί σχετικά με το θέμα, φτάνουν να είναι άκρως αντίθετες μεταξύ τους. Οι αρχαίες κοινωνίες έδειχναν γενικά ανοχή απέναντι στην αυτοκτονία, αρκεί αυτή να είχε εύλογη αιτιολόγηση. Φυσικό είναι λοιπόν, να έχουν αποφανθεί επί του θέματος εκπρόσωποι διαφόρων σχολών της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται οι Πυθαγόρειοι, ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης, οι Κυνικοί, οι Στωικοί και οι Νεοπλατωνικοί. Οι απόψεις των τελευταίων και, πιο συγκεκριμένα, του ιδρυτή και κύριου εκπροσώπου της σχολής του Νεοπλατωνισμού, δηλαδή του Πλωτίνου, είναι και αυτές που θα παρουσιαστούν στην ανά χείρας εργασία. Τι θέση πήρε ο Πλωτίνος απέναντι στην «εξαγωγήν»; Αναγνώριζε περιστάσεις, κατά τις οποίες αυτή θα μπορούσε να δικαιολογηθεί και να χαρακτηριστεί «εύλογος» κι αν ναι, ποιές ήταν αυτές; Το φιλοσοφικό του σύστημα με τις τέσσερις υποστάσεις (Εν-Νους-Ψυχή-Ύλη), που η καθεμιά δημιουργεί εξ απορροής την επόμενη και, ξεκινώντας από την τελευταία, επιστρέφει στην πρώτη, αποτελεί τον πυρήνα της φιλοσοφικής του σκέψης, καθώς γύρω από αυτό περιστρέφονται όχι μόνο η οντολογία και η κοσμολογία του, αλλά και η ηθική του. Υπάρχει θέση για την αυτοκτονία σ’ αυτό το θαυμαστό σύμπαν; Θα μπορούσε να θεωρηθεί δικαιολογημένη μια τέτοιου είδους πράξη, σε ένα σύστημα, στο οποίο η μυστική ένωση αποτελεί τον υπέρτατο σκοπό; Η διερεύνηση των παραπάνω ερωτημάτων είναι ο στόχος της παρούσας εισήγησης, που με οδηγό κείμενα του ίδιου του Πλωτίνου και αναλύσεις-σχόλια που έχουν γραφτεί, θα γίνει προσπάθεια να φωτιστούν ο βασικές πτυχές του ζητήματος.el
heal.abstractSuicide remains a controversial issue, since it raises quite a large number of questions, which may be acceptable of a variety of answers. Furthermore, some of the opinions expressed on this matter, from time to time, are totally different from one another. Ancient societies accepted suicide, as long as it was rationally justified. As it might be expected, many ancient thinkers, who represented various Greek schools of Philosophy, such as the Pythagoreans, Plato and Aristotle, the Cynics, the Stoics and the Neo-Platonic school, have expressed their ideas on this matter. Which were Plotinus` notions on “withdrawal”? Did he accept circumstances, under which, it could be justified and characterized as “rational” and if so, which circumstances were these? His philosophical system- in which the productive vitality of the One creates Nous, which in turn creates Psyche, which infiltrates Hyle, to form the material world in the end- is the core not only of his ontology, but of his cosmology and ethics as well. Is there a place for suicide in this universe? Could an act like this be justified in a system, in which the return and the union with the One is the ultimate goal? The following essay aims to discuss some of the previous questions and shed light on the basic aspects of this matter.en
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.conferenceName1o Διεπιστημονικό Συμπόσιο "Πότε Πρέπει να Πεθαίνομε;"el
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:2η Ημέρα (1ο ΠΠΠ - 29/4/2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ORISTIKO-2S102-MILONI-Plotinos_PRAKTIKA-24may2023-be.pdf465.84 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons