Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33174
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαρατζάς, Ανδρέας Δ.el
dc.contributor.authorKaratzas, Andreas D.en
dc.date.accessioned2023-10-30T08:04:20Z-
dc.date.available2023-10-30T08:04:20Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33174-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12930-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectπένθος παιδιούel
dc.subjectψυχοπαιδαγωγικό πλαίσιο διαχείρισης πένθουςel
dc.titleΗ διαχείριση του πένθους τού παιδιού στο σχολείοel
dc.titleThe management of child’s grief at schoolen
dc.typeconferenceItem-
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.dateAvailable2023-10-30T08:05:20Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνωνel
heal.publicationDate2017-04-28-
heal.bibliographicCitation(2017). In 1o Διεπιστημονικό Συμπόσιο "Πότε Πρέπει να Πεθαίνομε;"el
heal.abstractΗ απώλεια και το πένθος αποτελεί μια σχολική πραγματικότητα, την οποία καλείται να διαχειριστεί ο εκπαιδευτικός με στόχο την αποφυγή ψυχοπαθολογικών καταστάσεων που εμποδίζουν την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Ερωτήματα όπως: τι είναι το πένθος; πώς βιώνει το πένθος το παιδί; ποιοι παράγοντες επιδρούν στο βίωμα του πένθους από το παιδί; πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να βοηθήσει τον μαθητή που βιώνει το πένθος; ποιες είναι οι καταλληλότερες ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις του παιδιού που πενθεί; ποιος είναι ο ρόλος του πολιτισμικού περιβάλλοντος του παιδιού που βιώνει το πένθος από μια απώλεια και ειδικότερα της τυπικής και άτυπης θρησκευτικής αγωγής του; κ.ά., προβάλλουν τη διαχείριση του πένθους ως μια πολυσύνθετη ψυχοπαιδαγωγική κατάσταση για την οποία ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει τις απαραίτητες γνώσεις και να διαθέτει ένα πλήθος προσωπικών δεξιοτήτων. Στη μελέτη μας αυτή μέσω επιστημονικών και ερευνητικών δεδομένων θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε ένα συνοπτικό πεδίο αναφοράς, το οποίο καθένας εκπαιδευτικός θα μπορεί να αξιοποιήσει ώστε: α) να διερευνήσει το πώς κατανοεί το παιδί την απώλεια και τον θάνατο, β) να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο το παιδί βιώνει το πένθος που του προκαλεί κάθε απώλεια και ιδιαίτερα η απώλεια ενός αγαπημένου και σημαντικού προσώπου, γ) να γνωρίσει τις διεργασίες του πένθους, τις οποίες πρέπει να εκτελέσει το παιδί και να συνειδητοποιήσει τις ανάγκες του παιδιού κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης αυτών των διεργασιών πένθους, δ) να οριοθετήσει το ψυχοπαιδαγωγικό πλαίσιο διαχείρισης του πένθους του παιδιού, και τέλος ε) να γνωρίσει κάποιες διδακτικές προσεγγίσεις, τις οποίες θα μπορεί είτε να εφαρμόσει άμεσα είτε να τις χρησιμοποιήσει ως δείγματα που θα τον βοηθήσουν να δημιουργήσει τις δικές του καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις για την υποστήριξη των μαθητών του στην αντιμετώπιση των δύσκολων ψυχοσυναισθηματικών καταστάσεων του πένθους στο σχολείο.el
heal.abstractThe loss and the grief constitute a school reality that the teacher must manage in order to avoid psychopathology situation that prevent the all-round child’s development. Questions like: What is grief? how a child experiences the grief? which factors affect the experience of grief from the child? How can teacher help a grieving student? What is the best child's psycho-pedagogical approaches concerning the child’s grief? what is the role of the cultural environment of a grieving child due to a loss, and in particular the formal and informal religious instruction? etc, bring out the management of child’s grief as a complex psycho-pedagogical situation for which the teacher must have specific knowledge and a lot of personal skills. In our study through scientific and research data we will try to create a summary reference field which each teacher can exploit in order: a) to explore how the child understands the loss and death, b) to understand how the child is experiencing the grief caused by any loss, especially the loss of a beloved and important person, c) to recognize the grieving processes, which must execute the child and realize the child's needs during the execution of these ones d) to define the psycho-pedagogical framework for the management of the child's grief and finally e) to be familiar with some teaching approaches, which could either be applied directly or the teacher can use them as samples to help himself create his own innovative teaching approaches so as to support pupils in dealing with difficult psycho-emotional situations concerning grief at school.en
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.conferenceName1o Διεπιστημονικό Συμπόσιο "Πότε Πρέπει να Πεθαίνομε;"el
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:1η Ημέρα (1ο ΠΠΠ - 28/4/2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ORISTIKO-1P55-KARATZAS-Pencos-ppp1-P55-PRAKTIKA-6un2022-be.pdf588.05 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons