Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33033
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚίτσιου, Μαρίαel
dc.contributor.authorKitsiou, Mariaen
dc.date.accessioned2023-07-28T08:12:39Z-
dc.date.available2023-07-28T08:12:39Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33033-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12832-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMentorshipen
dc.subjectNursesen
dc.subjectMentoringen
dc.subjectIntensive care nursesen
dc.subjectMentoring in nursingen
dc.subjectMentoring definitionen
dc.titleΚατανοώντας την συμβολή του mentoring στην προσαρμογή των νεοεισερχόμενων νοσηλευτών στο τμήμα της Μονάδας Εντατικής Θεραπείαςel
dc.titleUnderstanding the contribution of mentoring to the adaptation of new nurses in the Intensive Care Uniten
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΝοσηλευτικήel
heal.classificationNursingen
heal.dateAvailable2023-07-28T08:13:39Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείαςel
heal.publicationDate2023-
heal.abstractΕισαγωγή: Η Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) αποτελεί ένα εξαιρετικά απαιτητικό, περίπλοκο και στρεσογόνο τμήμα, ιδιαίτερα για τους νεοδιοριζόμενους νοσηλευτές. Είναι γεγονός ότι οι νέοι νοσηλευτές που εισάγονται για πρώτη φορά σαν επαγγελματίες υγείας στο τμήμα αυτό βιώνουν ένα μεταβατικό σοκ που απαρτίζεται από συναισθήματα άγχους, ανασφάλειας και φόβο. Έρχονται αντιμέτωποι με ασταθείς ασθενείς που απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις και ποιοτική φροντίδα, αλλά και με γνώσεις χειρισμού περίπλοκού εξοπλισμού και μηχανημάτων. Για τους λόγους αυτούς κρίνεται απαραίτητη η υιοθέτηση της στρατηγικής του mentoring, ώστε οι νεοεισερχόμενοι νοσηλευτές να εντάσσονται ομαλά στο τμήμα της ΜΕΘ, να εξελίσσονται και να ωριμάζουν σαν επαγγελματίες υγείας. Σκοπός: της παρούσας έρευνας είναι να κατανοηθεί εις βάθος η βιωμένη εμπειρία των νεοδιοριζόμενων νοσηλευτών στην ΜΕΘ από την διαδικασία του mentoring. Μεθοδολογία: Η παρούσα έρευνα χρησιμοποίησε το φαινομενολογικό σχεδιασμό. Το δείγμα αποτέλεσαν 7 νοσηλευτές και νοσηλεύτριες της ΜΕΘ του Γ.Ν.Ι. «Χατζηκώστα» και η μέθοδος δειγματοληψίας ήταν η δειγματοληψία κριτηρίων. Μέθοδος συλλογής των δεδομένων αποτέλεσαν οι συνεντεύξεις, που έγιναν με τη δημιουργία ενός ερωτηματολογίου, με ημιδομημένες ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με την κατηγοριοποίηση των δεδομένων και δημιουργία θεματικών ενοτήτων. Αποτελέσματα: Από την θεματική ανάλυση προέκυψαν τέσσερις θεματικές ενότητες: α) Το συναίσθημα του ενθουσιασμού των νέων νοσηλευτών για το καινούριο που γρήγορα μετατρέπεται σε μία σημαντικά στρεσογόνο συνθήκη και φόβο στην ιδέα της αποτυχίας β) η δημιουργία μίας ειλικρινής σχέσης μεταξύ μέντορα – νέου νοσηλευτή, που διέπεται από σεβασμό και εμπιστοσύνη με αποτέλεσμα την ομαλή ένταξη του νέου νοσηλευτή στο νέο εργασιακό του περιβάλλον, γ) ο μέντορας φέρει μία θέση ευθύνης, όπου διαμέσου των σαφών καθηκόντων που έχει και των κατάλληλων δεξιοτήτων που έχει αναπτύξει, μεταδίδει αποτελεσματικά με εποικοδομητικό πνεύμα τις γνώσεις του προς τον νεοεισερχόμενο νοσηλευτή, δ) το mentoring συμβάλει στην προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευόμενου, καλλιεργώντας σε αυτόν την προσαρμοστικότητα, την οργανωτικότητα και την αυτοπεποίθηση να ανταπεξέλθει στα καθήκοντα του. Συμπεράσματα: Οι νεοδιοριζόμενοι νοσηλευτές της ΜΕΘ βιώνουν έντονα συναισθήματα ανασφάλειας, φόβου και εμφανίζουν υψηλά επίπεδα στρες, λόγω του απαιτήσεων, στις οποίες καλούνται να ανταπεξέλθουν. Έτσι ανακύπτει η αναγκαιότητα για την εφαρμογή της διαδικασίας του mentoring σε νοσηλευτές που διανύουν τον πρώτο διάστημα ένταξης στο τμήμα της ΜΕΘ, καθώς αξιολογείται ότι θα συμβάλει στην δημιουργία νοσηλευτών που θα διέπονται από αυτοπεποίθησή, αυτονομία και εξειδικευμένες γνώσεις αλλά και στην ομαλή κοινωνικοποίηση τους στον νέο εργασιακό χώρο.el
heal.abstractIntroduction: The Intensive Care Unit (ICU) is an extremely demanding, complicated and stressful department, especially for newly appointed nurses. It is a fact that new nurses who are introduced for the first time as health professionals in this department experience a transitory shock made up of feelings of anxiety, insecurity and fear. They are faced with unstable patients who require specialized knowledge and quality care, while at the same time also have the knowledge to operate complex equipment and machinery.For these reasons,it is deemed necessary to adopt a mentoring strategy, so that the newly entering nurses can smoothly integrate into the ICU department, develop, and mature as health professionals. Purpose: The Goal of this research is to understand, in depth, the lived experience of the newly appointed nurses in the ICU from the mentoring process viewpoint. Methodology: This research used the phenomenological design. The sample consisted of 7 nurses from the ICU of General Hospital of Ioannina "Hatzikosta" and the sampling method used was criteria sampling. The data collection method chosen integrates interviews, which were done by creating a questionnaire, with open-ended semi-structured questions. The analysis of the data was done by categorizing the data and creating thematic sections. Results: From the thematic analysis, four thematic units emerged: a) The feelings of enthusiasm of new nurses for the novelty that quickly turns into a significantly stressful condition and fear of the idea of failure b) the creation of an honest relationship between mentor – new nurse, which is governed by respect and trust resulting in the smooth integration of the new nurse into the new work environment, c) the mentor is in a position of responsibility, where through the clear duties they have and the appropriate skills developed, they effectively transmit in a constructive spirit, their knowledge to the newly entering nurse, d) mentoring contributes to the promotion of the trainee's professional skills, cultivating in them adaptability, organization and self-confidence to cope with the tasks at hand. Conclusions: Newly appointed ICU nurses experience strong feelings of insecurity, fear and show high levels of stress, due to the demands they have to cope with. This is why the necessity arises for the implementation of a mentoring process for nurses who are going through the first period of integration in the ICU department, as it is assessed that this will contribute to the creation of nurses who will be governed by self-confidence, autonomy and specialized knowledge, as well as aid in their smooth socialization in the new workplace.en
heal.advisorNameΜαντζούκας, Στέφανοςel
heal.committeeMemberNameΓκούβα, Μαίρηel
heal.committeeMemberNameΚουράκος, Μιχαήλel
heal.committeeMemberNameΜαντζούκας, Στέφανοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages63 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΙΑΤ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΙΤΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ (2023).pdf3.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons