Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33005
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαπαύλου, Αλεξάνδραel
dc.date.accessioned2023-07-21T09:54:27Z-
dc.date.available2023-07-21T09:54:27Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33005-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12804-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠολιτισμική κληρονομιά, Τεχνικές χαρακτηρισμού, Τοιχογραφίαel
dc.titleΠροστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς Εξέταση θεμάτων κάμψης κατά τη συντήρηση τοιχογραφιών 19ου αιώναel
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΠολιτιστική κληρονομιά, Προστασία τηςel
heal.dateAvailable2023-07-21T09:55:27Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολήel
heal.publicationDate2023-06-
heal.abstractΗ διατήρηση των αντικειμένων της πολιτιστικής κληρονομιάς αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της αρχαιολογίας. Οι τεχνικές διατήρησης βελτιώνονται συνεχώς για τη βέλτιστη διατήρηση των αντικειμένων της πολιτιστικής κληρονομιάς. Οι μη καταστροφικές τεχνικές αξιολόγησης (NDT) είναι γνωστές για την ικανότητά τους να επιθεωρούν και να συλλέγουν δεδομένα από μια δομή ή ένα υλικό χωρίς να το καταστρέφουν. Χρησιμοποιούνται συνήθως για την εξέταση αντικειμένων πολιτιστικής κληρονομιάς αφού η αξιολόγηση της κατάστασής τους πρέπει να γίνεται χωρίς καμία επέμβαση στη δομή τους. Η αξιολόγηση και η αναγνώριση των υλικών ενός αντικειμένου είναι θεμελιώδης για το σχεδιασμό μιας στρατηγικής συντήρησης ή αποκατάστασης. Η φασματοσκοπία υπέρυθρων μετασχηματισμού Fourier (FTIR) και η φασματοσκοπία Raman χρησιμοποιούνται ευρέως στον χαρακτηρισμό τοιχογραφιών, αντικειμένων, καλλιτεχνικών τεχνικών και γενικά σε αντικείμενα που σχετίζονται με την πολιτιστική κληρονομιά. Και οι δύο μεθοδολογίες είναι μη καταστροφικές και ποιοτικές και απαιτούν ένα μικρό δείγμα για την ανάλυση. Το φάσμα που προκύπτει αντιπροσωπεύει ένα μοριακό δακτυλικό αποτύπωμα του δείγματος και μπορεί να οδηγήσει στην ταυτοποίηση των υλικών που περιλαμβάνονται. Για την ανα0γνώριση των ανόργανων υλικών χρησιμοποιήθηκε φασματοσκοπία φθορισμού ακτίνων – Χ και περιθλασομετρία ακτίνων – Χ. Η Laura Ram-pazzi χρησιμοποίησε το FTIR για να αναγνωρίσει τον αραγωνίτη και τις ασυνήθιστες χρωστικές σε τοιχογραφίες του 16ου αιώνα [1]. Η μικροϋπολογιστική τομογραφία ακτίνων Χ (μCT) χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στους τομείς της πολιτιστικής κληρονομιάς και της αρχαιολογίας για την ικανότητά της να αξιολογεί τη μικροδομή του υλικού [2]. Στην έρευνα αυτή έχουν εφαρμοστεί φασματικές και μικροσκοπικές τεχνικές για την εξέταση δύο τοιχογραφιών. Η έρευνα σχεδιάστηκε για να εξακριβώσει την αιτία της δομικής παραμόρφωσης σε έναν από τους πίνακες μετά τη συντήρηση, δηλαδή να διερευνήσει τους μηχανισμούς που προκάλεσαν ένα φαινόμενο κάμψης κατά τη διαδικασία συντήρησης. Πιο συγκεκριμένα, εξετάστηκαν δύο τοιχογραφίες από δύο διαφορετικά νεοκλασικά αρχοντικά του 19ου αιώνα στα Ιωάννινα. Ο πρώτος πίνακας Μεταπτυχιακή Εργασία Παπαπαύλου Αλεξάνδρα [5] (στο εξής αναφέρεται στο P1) εξετάστηκε ως αναφορά. Ο δεύτερος (στο εξής αναφέρεται ως P2) εμφάνισε φαινόμενο κάμψης καθώς και ρωγμές. Οι δύο πίνακες υποβλήθηκαν σε μια τυπική διαδικασία αποκατάστασης, ενώ στο τέλος της διαδικασίας, παρατηρήθηκε ότι το P2 παρουσίασε κάμψη που προκάλεσε την επιφάνειά του να καμπυλωθεί προς τα έξω και να σπάσει. Η ανάλυση που πραγματοποιήθηκε στόχευε στον εντοπισμό των αιτιών αυτής της κάμψης που τελικά οδήγησε στη φθορά του δεύτερου πίνακα, τόσο ως προς τα υλικά που εμπλέκονται στη διαδικασία αποκατάστασης όσο και ως προς τη δομή του.el
heal.abstractThe preservation of cultural heritage objects is an integral part of archaeology. Conservation techniques are constantly being improved to preserve cultural heritage items. Non-destructive testing (NDT) is known for its ability to inspect and collect data from a structure or material without destroying it. They are commonly used for the examination of cultural heritage items since their condition assessment must be done without any allterations in their structure. Assessing and identifying the materials of an object is fundamental to planning a conservation or restoration strategy. Fourier transform infrared spectroscopy (FTIR) and Raman spectroscopy ad widely in the characterization of murals, objects, artistic techniques and generally in objects related to cultural heritage. Both methodologies are non-destructive and qualitative and require a small sample for analysis. The resulting spectrum represents a molecular fingerprint of the sample and can lead to the identification of the materials involved. X-ray fluorescence spectroscopy and X-ray diffractometry were used to identify the inorganic materials. Laura Ram-pazzi used FTIR to identify aragonite and unusual pigments in 16th century wall paintings. X-ray micro-computed tomography (μCT) is increasingly used in the fields of cultural heritage and archeology for its ability to assess the microstructure of material. This research applies spectral and microscopic techniques to the examination of two frescoes. The campaign was designed to ascertain the cause of the structural deformation in one of the panels after conservation, i.e. to investigate the mechanisms that caused a bending phenomenon during the conservation process. More specifically, two frescoes from two different neoclassical mansions of the 19th century in Ioannina were examined. The first wall painting (hereafter referred to as P1) was considered as a reference. The second one(hereafter referred to as P2) exhibited bending phenomenon as well as cracks. The two panels were subjected to a standard restoration process, and at the end of the process, it was observed that P2 exhibited bending issues which caused its surface to curve outwards and break. The analysis carried out aimed to identify the causes of this bending that ultimately led to the Μεταπτυχιακή Εργασία Παπαπαύλου Αλεξάνδρα [8] deterioration of the second panel, both in terms of the materials involved in the restoration process and in terms of it structure.en
heal.advisorNameΠαϊπέτης, Αλκιβιάδης-
heal.committeeMemberNameΜπάρκουλα, Νεκταρία – Μαριάνθη-
heal.committeeMemberNameΓεργίδης, Λεωνίδας-
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Μηχανικών Επιστήμης Υλικώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages72el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΜΕΥ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Παπαπαύλου Αλεξάνδρα (2023)4.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons