Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32941
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσουμάνη, Αντιγόνηel
dc.contributor.authorTsoumani, Antigonien
dc.date.accessioned2023-07-07T09:33:34Z-
dc.date.available2023-07-07T09:33:34Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32941-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12741-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectθεωρίας της εξέλιξηςel
dc.subjectΘεωρία της δραστηριότηταςel
dc.subjectΠροσχολική εκπαίδευσηel
dc.titleΘέματα εξελικτικής βιολογίας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσα από τη διερεύνηση της θεωρίας της δραστηριότητας.el
dc.titleConcepts of evolutionary biology in preschool education through the exploration of activity theory.en
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦυσικές επιστήμεςel
heal.classificationPhysical sciencesen
heal.dateAvailable2023-07-07T09:34:34Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2023-06-
heal.abstractΗ θεωρία της εξέλιξης των ειδών, αποτελεί μια διαδικασία της επιστήμης και ειδικότερα της βιολογίας, η οποία στη διάρκεια του χρόνου συνεχώς αμφισβητείται και παραγκωνίζεται από την εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό οφείλεται σε λόγους ηθικούς και θρησκευτικούς που υποβόσκουν στην κοινωνία αλλά και στην άγνοια επί του θέματος που έχει ο πληθυσμός αυτής. Επιπλέον ως θεωρητικό πλαίσιο, χρησιμοποιείται και η Θεωρία της Δραστηριότητας όπου μελετώνται τα συστήματα της δραστηριότητας, οι αντιφάσεις που ανακύπτουν καθώς επίσης και η έννοια της διαμεσολάβησης η οποία αποτελεί το «κλειδί» της θεωρίας αυτής. Παρόλα αυτά, αναμφίβολα οι μελέτες που έχουν διεξαχθεί σχετικά με το θέμα της εξελικτικής βιολογίας, έχουν καταλήξει σε έγκυρα και αξιόπιστα αποτελέσματα. Όμως, όπως έχει προκύψει, φοιτητές βιολογίας εμφανίζουν δυσκολία στο να κατανοήσουν την έννοια αυτή της εξέλιξης, γεγονός που οφείλεται σε παρερμηνείες που έχουν υιοθετήσει από μικρή ηλικία. Επομένως, έτσι δημιουργείται η ανάγκη προσέγγισης του θέματος αυτού από την προσχολική κιόλας ηλικίας. Γι’ αυτό λοιπόν το λόγο, το παρόν πόνημα αποσκοπεί να διερευνήσει σε ποιο βαθμό είναι δυνατόν να διδαχθεί η εξελικτική βιολογία με τις επιμέρους έννοιές της (προσαρμογή, απόγονοι) στην Προσχολική Εκπαίδευση. Έτσι, σε πρώτη φάση πραγματοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις σε νήπια δημοσίου νηπιαγωγείου, ενώ σε δεύτερη φάση υλοποιήθηκε ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων στους ίδιους μαθητές, το οποίο αφορούσε τη ζωή των δεινοσαύρων, τα απολιθώματα και τις έννοιες της προσαρμογής και κληρονομικότητας. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν, αναδεικνύουν τις γνώσεις που κατέχουν οι μαθητές σχετικά με τους δεινοσαύρους αλλά και τις ελλείψεις που εμφάνισαν σχετικά με την έννοια της εξέλιξης. Σημαντική ήταν η συμβολή της θεωρίας της Δραστηριότητας, καθώς μέσω των αντιφάσεων που δημιουργήθηκαν και παρουσιάζονται, παρέχεται η ευκαιρία για ανασύνταξη και βελτίωση της παρέμβασης.el
heal.abstractThe theory of the evolution is a process of science and biology in particular, which over time is constantly questioned and sidelined by the educational process. This is due to moral and religious reasons that lurk in society but also to the ignorance of the population on the subject. In addition, as a theoretical framework, the Theory of Activity is used where the systems of activity, the contradictions that arise as well as the concept of mediation which is the "key" of this theory are studied. Nevertheless, there is no doubt that the studies that have been conducted on the subject of evolutionary biology have come up with valid and reliable results. But as it turns out, biology students have difficulty understanding this concept of evolution, which is due to misconceptions they have adopted from an early age. Therefore, this is how the need to approach this topic from preschool age is created. For this reason, the present paper aims to investigate to what extent it is possible to teach evolutionary biology with its individual concepts (adaptation, descendants) in Preschool Education. Thus, in the first phase semi-structured interviews were carried out with children of a public kindergarten, while in the second phase an activity program was implemented for the same students, which concerned the life of dinosaurs, fossils and the concepts of adaptation and heredity. The obtained results highlight the students' knowledge about dinosaurs but also the deficiencies they showed regarding the concept of evolution. The contribution of the Activity theory was important, as through the contradictions created and presented, the opportunity is provided for restructuring and improving the intervention.en
heal.advisorNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages200 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Τσουμάνη Αντιγόνη (2023).pdfΔιπλωματική Εργασία2.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons