Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32937
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧριστοδούλου, Κυριακήel
dc.contributor.authorChristodoulou, Kyriakien
dc.date.accessioned2023-07-06T05:52:50Z-
dc.date.available2023-07-06T05:52:50Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32937-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12737-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΦυσική δραστηριότηταel
dc.subjectΑθλητική δραστηριότηταel
dc.subjectΕνθάρρυνση γονέωνel
dc.subjectΑπόψεις γονέωνel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.subjectPhysical activityen
dc.subjectSports activityen
dc.subjectParental encouragementen
dc.subjectParents' opinionen
dc.subjectPreschool ageen
dc.titleΗ ενθάρρυνση παιδιών προσχολικής ηλικίας για την συμμετοχή τους σε αθλητικές-φυσικές δραστηριότητες και οι απόψεις των γονέων τουςel
dc.titleThe encouragment of preschool children for their participation in sports-physical activities and theri parents' viewsen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑθλητική - φυσική δραστηριότητα νηπίωνel
heal.classificationSport-physical activities in childrenen
heal.dateAvailable2023-07-06T05:53:51Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2023-05-
heal.abstractΣτην παιδική ηλικία η αθλητική-φυσική δραστηριότητα είναι πολύ σημαντική τόσο για την γνωστική όσο και για την σωματική και την ψυχολογική ανάπτυξη των παιδιών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί (α) η σχέση ανάμεσα στις απόψεις των γονέων για την αξία που αποδίδουν στην αθλητική-φυσική δραστηριότητα και στην ενθάρρυνση που παρέχουν στα παιδιά τους και (β) η σχέση ανάμεσα στην γονική ενθάρρυνση και στον παράγοντα φύλο του παιδιού. Για την πραγματοποίηση της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν δύο κατάλληλα εργαλεία. Το πρώτο ερωτηματολόγιο αφορούσε την ενθάρρυνση των γονέων προς το παιδί για να ασχοληθεί με την αθλητική-φυσική δραστηριότητα. Αποτελούνταν από επτά ερωτήσεις που απαντώνταν σε μια πεντάβαθμη κλίμακα από τους γονείς του δείγματος. Το δεύτερο ερωτηματολόγιο αφορούσε τις απόψεις των γονέων για τη σημασία που αποδίδουν στην ενασχόληση των παιδιών τους με την αθλητική-φυσική δραστηριότητα. Το ερωτηματολόγιο αυτό περιείχε εννέα παράγοντες, οι οποίοι συνέθεταν τους λόγους για τους οποίους οι γονείς ωθούν τα παιδιά τους να ασχοληθούν με την αθλητική-φυσική δραστηριότητα. Αποτελούνταν από δεκαοκτώ ερωτήσεις που απαντώνταν σε μια πεντάβαθμη κλίμακα από τους γονείς του δείγματος. Το δείγμα αποτέλεσαν 163 γονείς, παιδιών προσχολικής ηλικίας. Ως προς το φύλο οι γυναίκες ήταν 155 και οι άντρες 8. Η πλειονότητα των γονέων κατείχε μεταπτυχιακό δίπλωμα και ασκούσε το επάγγελμα του Νηπιαγωγού. Για την στατιστική ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το Στατιστικό Πρόγραμμα IBM SPSS Statistics 24 για Windows. Έγιναν περιγραφικές αναλύσεις, εκτιμήθηκε η αξιοπιστία της έρευνας με την μέθοδο Cronbach’s alpha, αξιολογήθηκε η εγκυρότητα εννοιολογικής κατασκευής με την διερευνητική ανάλυση παραγόντων και πραγματοποιήθηκαν αναλύσεις συσχέτισης με τον συντελεστή Spearman για τον έλεγχο των ερευνητικών ερωτημάτων. Ως επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας ορίστηκε η τιμή 0.05 (p-value=0.05) με επίπεδο εμπιστοσύνης 5% για p≤.005. Τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με το πρώτο ερευνητικό ερώτημα έδειξαν ότι, οι γονείς που αποδίδουν αξία στην συμμετοχή των παιδιών τους στην αθλητική-φυσική δραστηριότητα, είναι ενθαρρυντικοί απέναντι στα παιδιά τους. Συγκεκριμένα, οι λόγοι για τους οποίους οι γονείς ενθαρρύνουν τα παιδιά τους αφορούν στην υγεία-ευεξία, στην καλή εμφάνιση, στην ψυχαγωγία, στην χαλάρωση, στην κοινωνικοποίηση, στην επαφή με την φύση και στην ευκαιρία να βιώσουν αισθήματα πρόκλησης, συναγωνισμού και περηφάνειας. Τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με το δεύτερο ερευνητικό ερώτημα κατέδειξαν ότι, η ενθάρρυνση που παρέχουν οι γονείς για την ενασχόληση των παιδιών τους με την αθλητική-φυσική δραστηριότητα δεν σχετίζεται με τον παράγοντα φύλο του παιδιού.el
heal.abstractIn childhood, physical-sports activity is very important for cognitive, physical and psychological development. The purpose of this study is to investigate a) the relationship between parents' opinion on the significance of physical-sports activity and the encouragement they provide their children with, b) the relationship between parental encouragement and child's gender. Two questionnaires were used in this research. Τhe first questionnaire was about the encouragement that parents provide their child with in order for the child to participate in physical-sports activity. This questionnaire consisted of seven questions in Likert scale with five choices. The other questionnaire was about parents' opinion on how important it is for their children to participate in a physical-sports activity. That questionnaire contains nine factors which were the reason why parents are supportive. That questionnaire consisted of eighteen questions in Likert scale with five choices. The sample of this study included 163 parents who had children at the preschool age. Among those parents, there were 155 women and 8 men. The majority of them, they had a master degree and were preschool teacher. The Statistical Program IBM SPSS Statistics 24 for Windows was used for the statistical analysis with p-value=0.05 (descriptive statistics, cronbach’s alpha, factor analysis, Spearman correlation). The result of this study showed that parents' views on the importance they attribute to their children's engagement in a physical-sports activity are related to the encouragement they provide them with. The benefits of physical-sports activity are health, beauty, entertainment, relaxation, socialization, contact with nature, feelings of challenge, competition and pride. However, the encouragement they provide their children with is not related to the child's gender.en
heal.advisorNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages121 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Χριστοδούλου Κυριακή (2023).pdf717.87 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons