Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32922
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑθανασίου, Αθηνάel
dc.contributor.authorAthanasiou, Athinaen
dc.date.accessioned2023-07-03T09:37:37Z-
dc.date.available2023-07-03T09:37:37Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32922-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12722-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΚατάθλιψηel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectDepressionen
dc.subjectPrimary educationen
dc.subjectTeachersen
dc.titleΔιερεύνηση των συμπτωμάτων άγχους και κατάθλιψης σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.titleInvestigation of anxiety and depression symptoms in primary education teachersen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΆγχοςel
heal.classificationAnxietyen
heal.dateAvailable2023-07-03T09:38:37Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2023-06-
heal.abstractΤο άγχος και η κατάθλιψη αποδεδειγμένα αποτελούν διαταραχές που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό το άτομο που τα αντιμετωπίζει. Όμως, δεν είναι απίθανο αυτά να συνυπάρχουν δημιουργώντας διαφορετικές επιδράσεις σε αυτόν που τα «φέρει». Μάλιστα, η συνύπαρξη αυτών των στοιχείων δεν αποτελεί «δυνατότητα» μόνο των ενηλίκων. Αντίθετα, μία συννοσηρότητα ενδέχεται να υπάρχει και στα παιδιά ήδη από την σχολική τους ηλικία (Michail & Birchwood, 2013). Παρόλα αυτά, σύμφωνα με πλήθος ερευνών, υπάρχει ένα ισχυρό υπόβαθρο που δείχνει ότι το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι ένα από τα πιο στρεσογόνα, καθώς οι ίδιοι εμφανίζουν υψηλά επίπεδα άγχους, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσουν και στην κατάθλιψη (Lizana, &Lera, 2022). Παρόλα αυτά, περιορισμένος είναι ο αριθμός των ερευνών που έχει εστιάσει μέχρι σήμερα στη μελέτη των συμπτωμάτων άγχους και κατάθλιψης στους Έλληνες εκπαιδευτικούς. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των συμπτωμάτων άγχους (παροδικού και ιδιοσυγκρασιακού) και κατάθλιψης σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο πρώτο μέρος – το θεωρητικό πλαίσιο – παρουσιάζονται αρχικά οι έννοιες και οι ορισμοί τους άγχους και της κατάθλιψης, η αιτιολογία, τα κύρια χαρακτηριστικά και τρόποι παρέμβασης και αποκατάστασης που ενδείκνυνται σε αυτές τις περιπτώσεις. Έπειτα, επικεντρωνόμαστε στη συγκέντρωση των μέχρι τώρα ερευνητικών δεδομένων, που αφορούν στη συσχέτιση των συμπτωμάτων αυτών τόσο σε γενικό πλαίσιο, όσο και σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο δεύτερο μέρος – ερευνητικό πλαίσιο – προσδιορίζονται ο στόχος της έρευνας, η αναγκαιότητα υλοποίησής της, τα ερευνητικά ερωτήματα, το ερευνητικό εργαλείο καθώς και το δείγμα της έρευνας, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα και ακολουθεί συζήτηση των ευρημάτων που προκύπτουν από την ερευνητική αυτή προσπάθεια.el
heal.abstractAnxiety and depression have been proven to be disorders that greatly affect the person experiencing them. However, it is not unlikely that they can coexist, creating different effects on the person who face them. Indeed, the coexistence of these elements is not a 'possibility' only for adults. A co-morbidity may be present in children as early as their school age (Michail& Birchwood, 2013). Nevertheless, according to many studies, there is a strong background that shows that the teaching profession is one of the most stressful, due to the high levels of anxiety that experience the teachers, which in many cases can lead to depression (Lizana, & Lera, 2022). However, there is a limited amount of researches that focus on the study of anxiety and depression symptoms in Greek teachers. The aim of the present study is to investigate the symptoms of anxiety (trait and statit anxiety) and depression in primary school teachers. In the first part - the theoretical framework - the concepts and definitions of anxiety and depression, the etiology, the main characteristics and ways of intervention and rehabilitation that are appropriate in these cases are presented. Then, we focus on the compilation of the research data to date on the association of these symptoms both in a general context and in relation to primary school teachers. The second part - research context - identifies the aim of the research, the necessity of its implementation, the research questions, the research instrument as well as the research sample, presents the results and follows a discussion of the findings resulting from this research effort.en
heal.advisorNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages95 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
M.E. Αθανασίου Αθηνά (2023).pdf2.55 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons