Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32410
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπούσιος, Πολυχρόνηςel
dc.contributor.authorBousios, Polichronisen
dc.date.accessioned2023-02-22T15:55:26Z-
dc.date.available2023-02-22T15:55:26Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32410-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12221-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΦιλοσοφίαel
dc.subjectΘέατροel
dc.subjectΜουσικήel
dc.subjectΘρησκείαel
dc.subjectPhilosophyen
dc.subjectTheateren
dc.subjectMusicen
dc.subjectReligionen
dc.titleΦιλοσοφία και μη φιλοσοφίαel
dc.titlePhilosophy and non-philosophyen
dc.typedoctoralThesisen
heal.typedoctoralThesisel
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.secondaryTitleο στοχασμός του Gabriel Marcel μέσα από το άνοιγμά του προς το θέατρο, τη μουσική και τη θρησκείαel
heal.secondaryTitlethe reflection of Gabriel Marcel through his opening to theater, music and religionen
heal.classificationΦιλοσοφία και μη φιλοσοφία του Gabriel Marcelel
heal.classificationPhilosophy and non-philosophy of Gabriel Marcelen
heal.dateAvailable2023-02-22T15:56:27Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολήel
heal.publicationDate2023-02-
heal.abstractΑυτή η διατριβή φιλοδοξεί να απαντήσει στο ερώτημα της σχέσης ανάμεσα στη φιλοσοφία και τη μη φιλοσοφία στο έργο του Gabriel Marcel. Με άλλα λόγια, η παρούσα εργασία επιχειρεί να υπογραμμίσει το ζωτικό και διαρκές άνοιγμα αυτού του σημαντικού Γάλλου φιλοσόφου προς το θέατρο και τη μουσική, αλλά και την κοινωνική κριτική, τη σύγχρονη τεχνολογία, ακόμα και τη θρησκεία. Συνεπώς, το παρόν πόνημα επισημαίνει την εξαιρετικά σημαντική σχέση της μαρσελιανής φιλοσοφίας με το εκτός της φιλοσοφίας. Αρχικά, αυτή η διατριβή παρουσιάζει τη σημασία της ημερολογιακής γραφής, την οποία επέλεξε ο Γάλλος φιλόσοφος για να συγκροτήσει και να παρουσιάσει τη σκέψη του. Έπειτα, το ανά χείρας πόνημα εξετάζει τη σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα θέατρο και τη φιλοσοφία του Marcel, λαμβάνοντας υπόψη τα ίδια του τα θεατρικά έργα, τα οποία πολύ συχνά εμπνέουν τους φιλοσοφικούς του στοχασμούς. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη σημασία της μουσικής στο μαρσελιανό έργο μέσα από τα σχόλιά του για τη μουσική και τις αναλύσεις των μουσικών έργων που έκανε τακτικά, δίνοντας έμφαση στην ανάδειξη της σχέσης φιλοσοφίας και μουσικής. Τέλος, μια μελέτη για τον Gabriel Marcel δεν θα μπορούσε να μην αναφέρεται στην πολύ σημαντική σχέση του με τη θρησκεία, σχέση η οποία διαρκώς εμφανίζεται σε όλα τα κείμενά του μέσα από τις αναζητήσεις του για τη χριστιανική πίστη, την προσευχή, την ύπαρξη του Θεού, το ζήτημα του αθεϊσμού και άλλες θρησκευτικές εκδηλώσεις. Επομένως, η παρούσα διατριβή στοχεύει να αναδείξει τη φιλοσοφία του Marcel, δίχως να παραγνωρίζει τη σημασία του μη φιλοσοφικού έργου.el
heal.abstractThis thesis aspires to answer the question of the relationship between philosophy and non-philosophy in the work of Gabriel Marcel. In other words, it attempts to highlight Marcel’s permanent and pervasive openness to theater and music, but also to social criticism, modern technology and religion. Therefore, the present paper underlines the extremely important relationship of Marcel's philosophy with the outside of philosophy. First, this thesis presents the importance of the diary form, which this French writer chose to compose his philosophical thought. Then, this thesis highlights the interdependence of Marcel's dramaturgy and his philosophy through his own theatrical plays, which often inspire his philosophical reflections. Furthermore, special emphasis is placed on the importance of music in the marcelian work through his comments on musical works and especially on the relationship between music and philosophy. Finally, the vital relationship with religion could not go unmentioned, especially because it appears in each of Marcel’s writings through the questions of the Christian faith, the existence of God and atheism, and other religious manifestations. Therefore, this work aims to highlight Marcel's philosophy, without ignoring the importance of his non-philosophical work.en
heal.advisorNameΠρελορέντζος, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΠρελορέντζος, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΜαγγίνη, Γκόλφωel
heal.committeeMemberNameΚαργιώτης, Δημήτρηςel
heal.committeeMemberNameΡάντης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΠεφάνης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΤσέτσος, Μάρκος-
heal.committeeMemberNameΜαρκουλάτος, Ιορδάνης-
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages283 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές-ΦΛΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. Μπούσιος Πολυχρόνης (2023).pdf2.18 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons