Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32348
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπόχτη, Ερμιόνηel
dc.date.accessioned2023-02-07T10:49:07Z-
dc.date.available2023-02-07T10:49:07Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32348-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12159-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑναγνωστικές δυσκολίεςel
dc.subjectΦωνημική και της μορφολογική ενημερότηταel
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.titleΗ επίδραση της φωνημικής και της μορφολογικής ενημερότητας στην αναγνωστική και ακουστική κατανόηση πρότασης σε παιδιά και εφήβους με αναγνωστικές δυσκολίεςel
dc.typemasterThesis*
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑναγνωστικές δυσκολίες-
heal.dateAvailable2023-02-07T10:50:07Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολήel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΑντικείμενο μελέτης της παρούσας ερευνητικής εργασίας αποτελεί η επίδραση της φωνημικής και της μορφολογικής ενημερότητας στην ακουστική και την αναγνωστική κατανόηση των προτάσεων σε παιδιά και εφήβους με δυσλεξία ή αναγνωστικές δυσκολίες. Το ερευνητικό έργο, το οποίο διεξήχθη σε Δημοτικά Σχολεία των Ιωαννίνων, καθώς και σε Κέντρο Λογοθεραπείας και Μάθησης, υλοποιήθηκε με τη χρήση σταθμισμένων γλωσσικών εργαλείων, τα οποία χορηγήθηκαν σε 7 μαθητές/τριες ηλικίας 9-11 ετών με επίσημη διάγνωση δυσλεξίας, καθώς και σε 7 μαθητές/τριες τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης της ίδιας ηλικιακής ομάδας, οι οποίοι/ες αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου. Στο ερευνητικό έργο επίσης συμμετείχαν 4 έφηβοι/ες ηλικίας 14-16 ετών με δυσλεξία και 4 έφηβοι/ες, οι οποίοι/ες συγκρότησαν την αντίστοιχη ομάδα ελέγχου. Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι στη διεθνή βιβλιογραφία, οι μελέτες που περιλαμβάνουν εφήβους συμμετέχοντες με δυσλεξία είναι περιορισμένες. Για την αξιολόγηση των εφήβων χρησιμοποιήθηκαν τα πειραματικά εργαλεία , τα οποία χορηγήθηκαν και στα παιδιά. Η παρουσία του φωνολογικού και του μορφολογικού ελλείμματος επιβεβαιώθηκε τόσο για τα παιδιά, όσο και για τους εφήβους με δυσλεξία, ωστόσο τα ελλείμματα των εφήβων ήταν λιγότερο σοβαρά σε σχέση με αυτά των παιδιών. Η φωνημική και η μορφολογική ενημερότητα φάνηκαν να επιδρούν τόσο στην ακουστική, όσο και στην αναγνωστική κατανόηση των προτάσεων στα παιδιά με δυσλεξία, αλλά όχι στους εφήβους. Διαπιστώθηκε επιπλέον έλλειμμα στην εργαζόμενη μνήμη τόσο στα παιδιά, όσο και στους εφήβους των πειραματικών ομάδων, το οποίο φάνηκε μάλιστα να επιδρά και στην ακουστική κατανόηση των προτάσεων στα παιδιά της πειραματικής ομάδας, ενώ στους εφήβους, η εργαζόμενη μνήμη φάνηκε να συσχετίζεται σε κάποιο βαθμό με την αναγνωστική κατανόηση.el
heal.advisorNameΜαστροπαύλου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΜαστροπαύλου, Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλολογίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages114 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΛΛ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΜΠΟΧΤΗ ΕΡΜΙΟΝΗ 2022.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons