Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32344
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚωνσταντινίδου, Μαρίναel
dc.contributor.authorKonstantinidou, Marinaen
dc.date.accessioned2023-02-07T09:04:45Z-
dc.date.available2023-02-07T09:04:45Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32344-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12155-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSTEAM εκπαίδευσηel
dc.subjectΔημιουργικότηταel
dc.subjectΠρώτη σχολική ηλικίαel
dc.subjectSTEAM educationen
dc.subjectCreativityen
dc.subjectΕarly school agesen
dc.titleΗ δημιουργική σκέψη των παιδιών της πρώτης σχολικής ηλικίας, μέσα από STEAM δραστηριότητεςel
dc.titleThe creative thinking of children of early school age, through STEAM activitiesen
dc.typemasterThesis*
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis*
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευση STEAM-
heal.dateAvailable2023-02-07T09:05:45Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΗ παρούσα μελέτη, πραγματοποιήθηκε στον εκπαιδευτικό οργανισμό «Stem Εducation» στο παράρτημα της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ποιοτική έρευνα φαινομενολογικού τύπου. Συγκεκριμένα είναι μία μελέτη περίπτωσης (Case Study) που αφορά σε συγκεκριμένο κοινό σε μια δεδομένη περίοδο. Η φαινομενολογικού τύπου έρευνα περιγράφει κοινωνικά και ψυχολογικά φαινόμενα με σκοπό την κατανόηση τους. Επίσης μελετά και εξετάζει πώς ένα άτομο βιώνει τις εμπειρίες της ζωής του (Ιωσηφίδης, 2003). Τα μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η συμμετοχική παρατήρηση και οι συνεντεύξεις δομημένου τύπου. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αναδείξει τη δημιουργικότητα των παιδιών της πρώτης σχολικής ηλικίας μέσα από STEAM δραστηριότητες, αλλά και το πώς οι δραστηριότητες μέσω της STEAM μεθοδολογίας επηρεάζουν την δημιουργικότητα των παιδιών. Η διάρκεια της ήταν τρεις μήνες. Τα τμήματα τα οποία παρακολουθήσαμε ήταν νηπιαγωγείου, Α-Β και κυρίως Γ τάξης δημοτικού. Οι μορφές μαθημάτων που πραγματοποιήθηκαν ήταν κλειστού και ανοιχτού τύπου. Επιμέρους στόχοι ήταν να εξετάσουμε πώς αλληλεπιδρούν και ανταλλάσσουν απόψεις στις ομάδες. Παράλληλα είδαμε τον ρόλο του εκπαιδευτικού στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και το ποιος τύπος μαθήματος είναι πιο ευεργετικός στην ανάπτυξη και στην έκφανση της δημιουργικότητας. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε αφορούσαν αρχικά τον προσδιορισμό της έννοιας της δημιουργικότητας και την καταγραφή της, καθότι πρόκειται για μια μη μετρήσιμη έννοια. Επιπλέον, στα κλειστά μαθήματα δεν υπήρχε μεγάλη δημιουργική έκφραση, καθώς το μάθημα ήταν καθοδηγούμενο. Ακολούθως και στις μικρές τάξεις (όπως του νηπιαγωγείου) παρότι έχουν δημιουργικές ιδέες τα παιδιά σε αυτή την ηλικία, το μάθημα ήταν καθοδηγούμενο, οπότε δεν υπήρχε η δυνατότητα νέων ιδεών από τα παιδιά. Ακολούθως η έρευνα τροποποιήθηκε και παρακολουθούσαμε περισσότερα μαθήματα ανοιχτού τύπου σε μεγαλύτερες ηλικίες (Α-Β & Γ τάξη δημοτικού). Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι τα παιδιά δείχνουν τη δημιουργικότητα τους μέσα από τη δημιουργική επίλυση προβλημάτων.el
heal.abstractThe present study was carried out at the educational organization "Stem Education" in Thessaloniki. It is a qualitative research of phenomenological type. Specifically, it is a study case concerning a specific audience in a given period. Phenomenological type of research describes social and psychological phenomena in order to understand them. It studies and examines how an individual experiences life experiences (Iosifidis, 2003). The methodological tools used were participant observation, and structured interviews. The purpose of this study is to highlight the creativity of early school-age children through STEAM activities, and how activities through STEAM methodology affect children's creativity. The duration of the study was three months. The classes we attended were kindergarten, A-B and mainly third grade primary school. The course formats that were conducted were closed and open type. Particular objectives were to examine how groups interacted and exchanged views with each other. At the same time we looked at the role of the teacher in the educational process, and which type of lesson is most beneficial to the development and expression of creativity. The difficulties we encountered were firstly related to defining the concept of creativity and recording it as it is an unidentifiable concept. In addition, in the closed lessons there was not much creative expression as the lesson was guided. Subsequently, in small classes (such as kindergarten) although children have creative ideas at this age, the lesson was guided so there was no possibility of new ideas from the children. Subsequently, the research was modified and we attended more open-ended lessons at older ages (1st -2 nd & 3rd grade primary school)en
heal.advisorNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνος-
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages103 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΝΑ 2022.pdf3.26 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons