Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32340
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧεσμέ, Σαμουήλel
dc.contributor.authorChesme, Samouilen
dc.date.accessioned2023-02-06T12:25:39Z-
dc.date.available2023-02-06T12:25:39Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32340-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12151-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΜπουρντιέ Πιέρel
dc.subjectΚαινοτομίαel
dc.subjectΠροοπτικήel
dc.subjectΑλλαγήel
dc.subjectΣυμβολική επανάστασηel
dc.subjectΠρακτικήel
dc.subjectΚαλλιτεχνίαel
dc.subjectΜουσικήel
dc.subjectΜπλουζel
dc.subjectΤζαζel
dc.subjectΥλική συμπερίληψηel
dc.subjectΣώμαel
dc.subjectΚοινωνική οντολογίαel
dc.subjectΕλευθερία υπό όρουςel
dc.subjectΠεδίοel
dc.subjectΚεφάλαιοel
dc.subjectΙστορίαel
dc.subjectΣημείο θέασηςel
dc.subjectΓούστοel
dc.subjectPierre Bourdieuen
dc.subjectInnovationen
dc.subjectProspecten
dc.subjectChangeen
dc.subjectSymbolic revolutionen
dc.subjectPracticeen
dc.subjectMusical arten
dc.subjectBluesen
dc.subjectJazzen
dc.subjectBodyen
dc.subjectSocial ontologyen
dc.subjectLimited or conditional freedomen
dc.subjectFielden
dc.subjectTasteen
dc.subjectMaterial inclusionen
dc.subjectHabitusel
dc.titleΗ τέχνη της μουσικής ως δραστηριότητα υπό το πρίσμα της κοινωνικής οντολογίας του Πιέρ Μπουρντιέel
dc.titleΤhe art of music as living activity, in light of Pierre Bourdieu’s social ontologyen
dc.typemasterThesis*
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis*
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleη προοπτική της καινοτομίαςel
heal.secondaryTitlethe prospect of innovationen
heal.classificationΜουσική-
heal.dateAvailable2023-02-06T12:26:39Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολήel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση διαφόρων πτυχών της μουσικής τέχνης, χρησιμοποιώντας θεμελιώδεις έννοιες της μπουρντιανής κοινωνικής οντολογίας. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά επιχειρείται μια ανάλυση η οποία εστιάζει στη δημιουργική δραστηριότητα [πρακτική] των καλλιτεχνών, ώστε, στην πορεία, να καταδειχθεί η συμβολική [ενίοτε ανατρεπτική] δύναμη του έργου τους. Η εργασία στο σύνολό της καταπιάνεται με την δυναμική σχέση αμοιβαίας μορφοποίησης μεταξύ των δρώντων φορέων και του κοινωνικού κόσμου, την οποία ο Μπουρντιέ αποκαλεί υλική συμπερίληψη, και χωρίζεται σε δύο μεγάλες ενότητες. Στο πρώτο μέρος, διερευνώντας το πεδίο, το habitus, το κεφάλαιο, τις λειτουργικές όψεις της εκπαίδευσης αλλά και τον αντίκτυπο της συμβολικής βίας, η ανάλυση βρίσκει την μουσική της αντιστοίχιση στα μπλουζ και στη τζαζ. Εν συνεχεία, στο δεύτερο μέρος, αποσαφηνίζονται γνωρίσματα της στενής αλληλεξάρτησης των ένσαρκων υποκειμένων και του κοινωνικού κόσμου. Επισημαίνεται η γενεσιουργός τους σχέση, ενώ υπογραμμίζεται το γεγονός ότι η καλλιτεχνική εκφραστική ορμή μπορεί να μετατραπεί σε συμβολική επανάσταση ικανή να ανατρέψει το κανονιστικό πλαίσιο και να δημιουργήσει μια νέα εποχή. Με άλλα λόγια, υποδεικνύονται οι δομικοί μηχανισμοί δια των οποίων η εκάστοτε πολιτισμική ορθοδοξία εγκαθιδρύει και διαιωνίζει το αδιαμφισβήτητο της ειδικής πίστης που πρεσβεύει, αλλά και οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να ανατραπεί. Η διερεύνηση καταλήγει στην διαπίστωση ότι η καινοτομία αποτελεί την πραγμάτωση μιας κοινωνικά ενσταλαγμένης ανάγκης για αλλαγή, η οποία γίνεται αντιληπτή από το habitus ως προοπτική απελευθέρωσης από τα αντικειμενικά [αντικειμενοποιημένα και αντικειμενοποιητικά] δεσμά της ορθής δόξας. Έτσι, καταδεικνύεται πως η πρακτική σχέση του habitus με το πεδίο παρέχει προοπτικές, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως οι κανόνες δεν εκλαμβάνονται ως καταναγκασμοί, αλλά περισσότερο ως ένα είδος κατευθυντήριων γραμμών. Δεν καθηλώνουν, αλλά δύνανται να παρέχουν δημιουργικές διόδους απελευθέρωσης. Το habitus δεν είναι εγκλωβισμένο, αλλά ούτε απεριόριστα ελεύθερο. Είναι πραγματικά ελεύθερο, ακριβώς επειδή, εκ των πραγμάτων, βιώνει μια υπό όρους ελευθερία.el
heal.abstractIn the present work, I will try to analyze various aspects of the art of music, utilizing some fundamental concepts of Bourdieu’s approach to social reality. More specifically, my analysis focuses on the artists’ creative activity, aiming to demonstrate the symbolic -or even subversive- power of their work. Overall, my work is an attempt to present the relation of mutually formative dependence between the acting agents and their social field. It is divided in two main parts: in the first part, I explicate the concepts of field, habitus, and capital, and, moreover, the functions of education and the repercussions of symbolic violence, while talking about the history of the blues and jazz. In the second part, I attempt to further clarify the intimate, mutually formative, relation between incarnate subjects and their social world. Their generative interrelation is underlined, emphasizing the fact that the expressive power of the artistic impulse has the potential to develop into a symbolic revolution, capable of deposing the existing regulatory order, and creating a new era. In more particular terms, I point out the structural mechanisms through which an existing cultural orthodoxy institutes, and perpetuates, its own doxic certainty, but also the ways in which it could be overturned. In conclusion, I attempt to show that innovation is an actualization of an already emerging, socially infused, need for change, which is perceived by the habitus as a prospect for liberation from the objective [objectified and objectifying] bonds of the current orthodoxy. From this angle, I demonstrate that the close practical relation between habitus and field, provides us (in fact) with a range of prospects, concluding that the rules should not be perceived exclusively as constraints, but rather as an informal system of guiding principles which may be alluding (often indirectly) to creative ways of bypassing them. The habitus is neither exhaustively constrained, nor utterly free, in reference to its social structure and limits. In reality, it is actually free exactly to the extent that it experiences a kind of conditional freedom.en
heal.advisorNameΜαρκουλάτος, Ιορδάνηςel
heal.committeeMemberNameΜαρκουλάτος, Ιορδάνηςel
heal.committeeMemberNameΠρελορέντζος, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages191 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΛΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΧΕΣΜΕ ΣΑΜΟΥΗΛ 2022.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons