Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32324
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΡίστα, Ζωήel
dc.contributor.authorRista, Zoien
dc.date.accessioned2023-02-06T07:10:31Z-
dc.date.available2023-02-06T07:10:31Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32324-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12135-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠαιχνίδι ρόλουel
dc.subjectKίνησηel
dc.subjectEκπαιδευτικές πρακτικέςel
dc.subjectΠαιδίel
dc.subjectΑνάπτυξηel
dc.subjectRole-playen
dc.subjectMovementen
dc.subjectEducational practicesen
dc.subjectChilden
dc.subjectDevelopmenten
dc.titleΗ επίδραση της κινητικής αγωγής και του παιχνιδιού ρόλου στην κοινωνική, συναισθηματική και κινητική ανάπτυξη του παιδιούel
dc.titleThe impact of kinetic pedagogy and role-play in the social, emotional and kinetic development of the childen
dc.typemasterThesis*
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationAνάπτυξη-
heal.dateAvailable2023-02-06T07:11:32Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΗ έρευνα αυτή στοχεύει να εξετάσει αν υφίστανται ψυχοδραματικές παράμετροι στην εκπαιδευτική διαδικασία κατά την διάρκεια κινητικών παιγνιωδών δραστηριοτήτων με ρόλους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα ερωτήματα της έρευνας αφορούν α) τον εντοπισμό των παραγόντων που καθορίζουν την επιλογή χρήσης των παιχνιδιών ρόλων και κινητικών δραστηριοτήτων για παιδιά ηλικίας 3 έως 12 ετών, β) την αναγνώριση του βαθμού εφαρμογής των εκπαιδευτικών πρακτικών κατά την διάρκεια αυτών των δραστηριοτήτων και τον εντοπισμό των διαφορών που παρουσιάζει το δείγμα ανάλογα με την επαγγελματική του ιδιότητα, και γ) την καταγραφή και την επισήμανση του βαθμού επιδίωξης των μαθησιακών στόχων για την κοινωνική, την συναισθηματική και την κινητική ανάπτυξη. Το δείγμα αποτέλεσαν 112 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι απάντησαν ανώνυμα σε ερωτηματολόγιο 17 ερωτημάτων ανοικτού και κλειστού τύπου. Το ερωτηματολόγιο αποτελούνταν από τέσσερις ενότητες: Δημογραφικά Στοιχεία, Εκπαιδευτική Διαδικασία, Μαθησιακοί Στόχοι, Η Αγωγή Σήμερα. Μετά την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε πως η επαγγελματική ιδιότητα καθορίζει το είδος των δραστηριοτήτων που εφαρμόζονται, καθώς και συνδέεται με 7 από τις 9 εκπαιδευτικές πρακτικές. Οι εκπαιδευτικοί επικεντρώνονται περισσότερο στην χρήση της φαντασίας και της δημιουργικότητας, την δασκαλοκεντρική καθοδήγηση της πορείας της δράσης και τον αναστοχασμό, ενώ βασίζονται πολύ λιγότερο στην αξιοποίηση του αυθορμητισμού, τον έλεγχο της δράσης από τα παιδιά και τη διαδικασία της προθέρμανσης. Επίσης, εστιάζουν την προσοχή τους στην επίτευξη κυρίως κοινωνικό-συναισθηματικών στόχων. Ανάμεσα στους πιο σημαντικούς στόχους ανά τομέα διακρίνονται στον κοινωνικό τομέα ο σεβασμός στον άλλο, η συνεργασία και η ενσυναίσθηση, στον συναισθηματικό η αυτοεκτίμηση, η αυτοπεποίθηση και η ευρηματικότητα και στον κινητικό η κινητική επάρκεια κι η δημιουργική κίνηση. Η εκπαιδευτική προσέγγιση παρουσιάζει λίγες από τις ψυχοδραματικές παραμέτρους και απέχει αρκετό από το μορενιακό Ψυχόδραμα.el
heal.abstractThis research aims to examine whether there are psychodramatic parameters in the educational process during motor role-playing activities in primary education. The research questions include a) the identification of the factors that determine the choice of using kinetic role-playing activities for children aged 3 to 12 years, b) the acknowledge of the implementation degree of educational practices during these activities and to recognize the differences in the sample according to their professional status, and c) the recording and emphasizing of the degree that the learning objectives for the social, emotional and motor development are pursued. The sample consisted of 112 primary school teachers, who responded anonymously to a 17-factors questionnaire, which consisted of open-ended and closed-ended questions. The questionnaire consisted of four sections: Demographics, Educational Process, Learning Objectives, and Education Today. The results pinpointed that the profession determines the type of the implemented activities and is associated with 7 out of 9 educational practices. Teachers focus mostly on the use of imagination and creativity, a teacher-centred style and reflection, and they rely much less on the use of spontaneity, children's control of the action and the warm-up process. Moreover, educators focus mainly in achieving socioemotional goals. Among the most important objectives per domain, respect for others, cooperation and empathy are distinguished in the social domain, self-esteem, self-confidence and resourcefulness in the emotional domain, and motor competence and creative movement in the motor domain. In conclusion, the educational approach presents a few psychodramatic parameters and is far from what is considered Morenian Psychodrama.en
heal.advisorNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΚαραμήτρου, Αικατερίνηel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages275 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΡΙΣΤΑ ΖΩΗ 2022.pdf4.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons