Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32284
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠοτσίκας, Μιχαήλel
dc.contributor.authorPotsikas, Michailen
dc.date.accessioned2023-01-27T10:00:37Z-
dc.date.available2023-01-27T10:00:37Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32284-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12095-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΣύνδεση με τη φύσηel
dc.subjectΒιοποικιλότηταel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΕπιστήμη των Πολιτώνel
dc.subjectConnectedness to natureen
dc.subjectBiodiversityen
dc.subjectEducationen
dc.subjectCitizen Scienceen
dc.titleΗ σύνδεση με τη φύση και η τεχνολογία στην εκπαίδευση μελλοντικών νηπιαγωγώνel
dc.titleConnectedness to Nature and technology in prospective teachers’ educationen
dc.typemasterThesis*
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleμια μελέτη περίπτωσηςel
heal.secondaryTitlea case studyen
heal.classificationΒιοποικιλότητα-
heal.dateAvailable2023-01-27T10:01:37Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΣτην παρούσα έρευνα διερευνάται η εγκυρότητα και η αξιοπιστία της κλίμακας της Σύνδεσης με τη Φύση, η οποία μετράει τα επίπεδα της συναισθηματικής σύνδεσης του ατόμου με το φυσικό κόσμο, στην ελληνική της έκδοση, καθώς και οι αλλαγές στα επίπεδα αυτής της αίσθησης έπειτα από την εγγραφή φοιτητών στο κοινωνικό δίκτυο iNaturalist και τη χρήση της εφαρμογής για την καταγραφή της βιοποικιλότητας στην περιοχή του κάστρου των Ιωαννίνων και στην περιοχή γύρω από το κτίριο του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το δείγμα αποτέλεσαν πρωτοετείς και τεταρτοετείς φοιτητές του τμήματος οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Και οι δύο ομάδες αποτελούμενες από δύο υποομάδες πρωτοετών και τεταρτοετών συμμετείχαν στην πρώτη παρέμβαση, ενώ μόνο η μία ομάδα συνέχισε με εργαστήριο εκπαίδευσης στη χρήση της εφαρμογής και τη βασική ταξινομία φυτών και ζώων, και σε δεύτερη παρέμβαση. Η αγγλική έκδοση της κλίμακας μεταφράστηκε στα ελληνικά με τη μέθοδο της αντίστροφης μετάφρασης και ερωτηματολόγια μοιράστηκαν και στις δύο ομάδες πριν την πρώτη παρέμβαση. Η συλλογή τους από την πρώτη ομάδα έγινε μετά την πρώτη παρέμβαση, ενώ έπειτα από το μάθημα και την καταγραφή της βιοποικιλότητας στο πανεπιστήμιο που ήταν η επόμενη παρέμβαση, συλλέχθηκαν τα ερωτηματολόγια και από τη δεύτερη ομάδα. Η εγκυρότητα και αξιοπιστία του εργαλείου στην ελληνική του έκδοση επιβεβαιώθηκαν μέσω στατιστικού ελέγχου, ενώ η διερευνητική παραγοντική ανάλυση, έδειξε τη λύση ενός παράγοντα επιβεβαιώνοντας τη μέτρηση μίας εννοιολογικής κατασκευής. Η σύγκριση μέσων όρων δύο πληθυσμών που ακολούθησε για τις δύο ομάδες έδειξε μη σημαντική βελτίωση στα επίπεδα της Σύνδεσης με τη Φύση της ομάδας που συμμετείχε μόνο στην πρώτη παρέμβαση και στατιστικά σημαντική θετική μεταβολή στην περίπτωση της δεύτερης ομάδας που συμμετείχε και στις δύο παρεμβάσεις. Τέλος, περαιτέρω έρευνα κρίνεται απαραίτητη καθώς οι δύο παρεμβάσεις αξιολογούνται ως χαμηλής έντασης και περιορισμένες σε χρονική διάρκεια για να αλλάξει μια εννοιολογική κατασκευή που σύμφωνα με τη βιβλιογραφία είναι σχετικά σταθερή στο χρόνο.el
heal.abstractIn the present research, the validity and reliability of the Connectedness to Nature Scale, which measures the levels of the emotional connection of the individual with the physical world, is investigated in its Greek edition, as well as the changes in the levels of this feeling after the registration in the social network iNaturalist and the use of the application to record biodiversity in the area of the castle of Ioannina and in the area around the building of the Department of Early Childhood Education of the University of Ioannina. The sample consisted of first-year and fourth-year students of the department who were divided into two groups. Both groups consisting of two subgroups of freshmen and seniors participated in the first intervention, while only one group continued with a training workshop on the use of the application and the basic taxonomy of plants and animals followed by a second intervention. The English version of the scale was translated into Greek through the method of back translation and questionnaires were distributed to both groups before the first intervention. Their collection from the first group was made after the first intervention, while after the lesson and the recording of biodiversity at the university, which was the next intervention, the questionnaires were collected from the second group. The validity and reliability of the tool in its Greek version were confirmed through statistical control, while the exploratory factor analysis showed the solution of a factor confirming the measurement of a single construct. The subsequent comparison of mean averages of two populations for the two groups through a Paired Samples T-Test, showed a significant improvement in the levels of the Connection with Nature of the group that participated only in the first intervention and a statistically significant positive shift in the case of the second group that participated in both interventions. Finally, further research is considered necessary as the two interventions are evaluated as low intensity and limited in time duration to change a construct that according to the literature is relatively stable over timeen
heal.advisorNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΛεονάρδος, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages88 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΟΤΣΙΚΑΣ ΜΙΧΑΗΛ 2022.pdf3.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons