Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32262
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσόγκα, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2022-12-28T10:34:56Z-
dc.date.available2022-12-28T10:34:56Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32262-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12074-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.subjectΠαιγνιώδης μάθησηel
dc.subjectPrimary educationen
dc.subjectPlayful learningen
dc.subjectCovid-19en
dc.titleΗ προσέγγιση της παιγνιώδους μάθησης-δραστηριότητας από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, πριν και κατά την διάρκεια της επίδρασης του "COVID-19"el
dc.titleThe playful learning – activity approach by Primary school teachers, before and during the impact of "COVID-19 'en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis*
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΠρωτοβάθμια Εκπαίδευση-
heal.dateAvailable2022-12-28T10:35:58Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 129-155el
heal.abstractΤο κλείσιμο των σχολείων λόγω της πανδημίας «COVID-19» έχει διαταράξει την εκπαίδευση των μαθητών παγκοσμίως. Ως κρίσιμη διαδικασία για την υποστήριξη της ανθεκτικότητας των μικρών παιδιών, το παιχνίδι αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο ως πολύτιμη παιδαγωγική στρατηγική σε ένα μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό τοπίο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αυτή η μελέτη αναφέρει τα ευρήματα μιας έρευνας για το παιχνίδι ως διδακτική μέθοδο στην προσχολική και πρώτη σχολική εκπαίδευση 102 νηπιαγωγών πρώτης σχολικής ηλικίας και νηπιαγωγών κατά τη διάρκεια του κλεισίματος των σχολείων στην Ελλάδα. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η προβληματική της έρευνας και γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση θεωριών και ερευνών. Στο εμπειρικό τμήμα, παρουσιάζονται η μεθοδολογία και τα αποτελέσματα της έρευνας, γίνεται έλεγχος υποθέσεων και πραγματοποιείται συζήτηση των αποτελεσμάτων σε σύγκριση με πρότερες έρευνες. Η έρευνα έγινε με χρήση ερωτηματολογίου σε 102 νηπιαγωγούς. Το ογδόντα δύο τοις εκατό των εκπαιδευτικών συνέστησαν στρατηγικές παιχνιδιού στους γονείς, κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και εκπαίδευσης στο σπίτι. Οι εκπαιδευτικοί πίστευαν ότι το παιχνίδι θα αποτελούσε ένα ιδιαίτερα σημαντικό παιδαγωγικό εργαλείο κατά τη διάρκεια της πανδημίας και θα είχε θετικά αποτελέσματα. Πάνω από το ένα τρίτο, τόνισε την αβεβαιότητα σχετικά με την ικανότητα χρήσης του παιχνιδιού κατά την επαναλειτουργία του σχολείου, δεδομένων των κανονισμών για τον «COVID-19», τονίζοντας την ανάγκη για μεγαλύτερη καθοδήγηση στην υποστήριξη της δέσμευσης των νηπιαγωγών σε παιδαγωγικές στρατηγικές που βασίζονται στο παιχνίδι. Το πρώτο ερευνητικό ερώτημα αφορούσε τη σημασία του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία στο νηπιαγωγείο και τους λόγους-εμπόδια που συμβάλλουν στην αξιοποίηση ή μη του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Από τα αποτελέσματα φαίνεται πως οι συμμετέχοντες γνωρίζουν τη μεγάλη σημασία του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ ως παράγοντες μη χρησιμοποίησης του παιχνιδιού, αναδείχθηκαν η έλλειψη χρόνου για την εφαρμογή του στην εκπαιδευτική διαδικασία και η υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου. Το δεύτερο ερευνητικό ερώτημα είχε να κάνει με τις απόψεις των νηπιαγωγών σχετικά με την εφαρμογή της παιγνιώδους μάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη συμβολή της στην ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων (γνωστικών, ψυχοκινητικών και κοινωνικών). Από τις απαντήσεις διαφάνηκε πως οι συμμετέχοντες 5 είναι γνώστες της σημαντικότητας του παιχνιδιού και της παιγνιώδους μάθησης στην ανάπτυξη σημαντικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων (γνωστικές, ψυχοκινητικές, κινητικές και ψυχοκοινωνικές). Όσον αφορά το τρίτο ερευνητικό ερώτημα που αφορούσε τα ψηφιακά παιχνίδια και την χρησιμοποίησή τους, επιβεβαιώνεται από την παρούσα έρευνα πως η πλειοψηφία των συμμετεχόντων έχουν αξιοποιήσει κάποιο ψηφιακό παιχνίδι κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας τους με θετικά αποτελέσματα, ενώ οι λόγοι μη αξιοποίησής τους, είναι κυρίως η κακή υλικοτεχνική υποδομή και οι ανεπαρκείς γνώσεις. Ωστόσο, το 1/3 ήταν επιφυλακτικοί σχετικά με την αξιοποίησή τους και θα εξέταζαν την αξιοποίηση ψηφιακών παιχνιδιών αν ήταν για τη διδασκαλία/εμπέδωση του μαθήματος και για να αυξηθεί η ενεργός συμμετοχή των μαθητών. Η τέταρτη ερευνητική υπόθεση ήταν πως οι εκπαιδευτικοί πριν την πανδημία «COVID-19» δεν χρησιμοποιούσαν την παιγνιώδη μάθηση ως μέσο διδασκαλίας και προαγωγής της μάθησης σε μικρότερο ποσοστό συγκριτικά με την περίοδο της πανδημίας. Συγκρίνοντας το μέσο όρο αξιοποίησης του παιχνιδιού πριν και κατά την πανδημία, παρατηρούμε πως ο μέσος όρος κατά την πανδημία είναι μεγαλύτερος, από ότι πριν την πανδημία, άρα μπορούμε να πούμε πως η αξιοποίηση του παιχνιδιού έχει αυξηθεί κατά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η πέμπτη ερευνητική υπόθεση ήταν πως τα δημογραφικά χαρακτηριστικά επιδρούν στο βαθμό σημαντικότητας του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εδώ βρέθηκε πως δεν υπάρχει σημαντική επίδραση των δημογραφικών με τις απόψεις των συμμετεχόντων, καθώς μόνο σε λίγες περιπτώσεις βρέθηκε στατιστικά σημαντική συσχέτιση με το φύλο, το μορφωτικό επίπεδο και τα έτη υπηρεσίας.el
heal.abstractSchool closures due to the «COVID-19»pandemic have disrupted the education of students worldwide. As a critical process for supporting young children's resilience, play is increasingly recognized as a valuable pedagogical strategy in a changing educational landscape during the pandemic. This study reports the findings of a research on play as a teaching method in pre-school and early school education of 102 primary school teachers and kindergarten teachers during school closures in Greece. In the theoretical part of the work, the problem of the research is presented, and a bibliographic review of theories and research is carried out, while in the empirical part the methodology and results of the research are presented, hypotheses are tested, and the results are discussed in comparison with previous research. The research was done using a questionnaire on 102 kindergarten teachers. Eighty-two percent of educators recommended play strategies to parents during distance learning and homeschooling. Educators believed that the game was a particularly important pedagogical tool and had positive results while being used during the pandemic. Over a third highlighted uncertainty about the ability to use play when school reopens given the «COVID-19» regulations, highlighting the need for greater guidance to support teachers' engagement in play-based pedagogical strategies. The first research question concerned the importance of play in the educational process in kindergarten, the reasons obstacles that contribute to the utilization or non-use of play in the educational process. The results show that the participants are aware of the great importance of the game in the educational process, while the lack of time for the application of the game in the educational process and the logistical infrastructure of the school contributed as factors of not using the game. The second research question had to do with the kindergarten teachers' views on the application of playful learning in the educational process regarding its contribution to the development of abilities and skills (cognitive, psychomotor, and social). The answers showed that the participants are aware of the important contribution of the game and playful learning in the development of important skills and abilities (cognitive, psychomotor, motor, and psychosocial). The third hypothesis was that digital games are of particular importance, and this is also confirmed by the present research, as the majority of participants reported that they have used a digital game during their teaching with positive results, while the reasons for not using it are mainly the poor logistical infrastructure and 7 insufficient knowledge. However, 1/3 are cautious about their use and would consider using digital games if it were for teaching/reinforcing the lesson and to increase active student participation, so the null hypothesis about the importance of digital games is made acceptable. The fourth research hypothesis was that teachers before the pandemic «COVID-19» did not use playful learning as a means of teaching and promoting learning to a lesser extent compared to the period of the pandemic. Comparing the mean game usage before and during the pandemic, we notice that the mean during the pandemic is higher than before the pandemic, so we can say that game usage has increased during distance learning, and we accept the null hypothesis. The fifth research hypothesis was that demographic characteristics affect the degree of importance of play in the educational process. Here it was found that there is no significant effect of demographics with the opinions of the participants, as only in a few cases a statistically significant correlation was found with gender, educational level, and years of service.en
heal.advisorNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΠαγγέ, Πολυξένηel
heal.committeeMemberNameΣακελλαρίου, Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages171 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΤΣΟΓΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 2022.pdf2.1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons