Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32248
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑγγέλη, Θεοδώραel
dc.date.accessioned2022-12-22T07:45:08Z-
dc.date.available2022-12-22T07:45:08Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32248-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12060-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΆγχοςel
dc.subjectΣτρεςel
dc.subjectΣτρατηγικές διαχείρισηςel
dc.subjectΜονάδα Εντατικής Θεραπείαςel
dc.titleΚατανοώντας με ποιοτική έρευνα τις βιωμένες εμπειρίες των νοσηλευτών στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας μετά από στρεσογόνες καταστάσεις φροντίδαςel
dc.titleUnderstanding with qualitative research the lived experiences of intensive care unit nurses after stressfui caregiving situationsen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis*
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΆγχος-
heal.dateAvailable2022-12-22T07:46:09Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 86-91el
heal.abstractΕισαγωγή: Η Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) αποτελεί ένα εξαιρετικά περίπλοκο και ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο είναι εξαιρετικά στρεσογόνο. Οι νοσηλευτές που εργάζονται στη ΜΕΘ βιώνουν μία ποικιλία αρνητικών συναισθημάτων, που επηρεάζουν την υγεία και την απόδοσή τους, αλλά και την προσωπική τους ζωή, λόγω της ανάγκης χρήσης περίπλοκου και εξελιγμένου εξοπλισμού, λήψης κρίσιμων αποφάσεων σχετικά με τη ζωή και το θάνατο του ασθενή, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, πολυπλοκότητας και ανταγωνιστικότητας του περιβάλλοντος καθώς και της ανάγκης απόκτησης συνεχώς νέων γνώσεων χειρισμού περίπλοκων μηχανημάτων και εξοπλισμού. Για να ανακουφιστούν χρησιμοποιούν μία ποικιλία τεχνικών που δεν είναι όλες αποτελεσματικές. Σκοπός: Γενικός στόχος της παρούσας ερευνητικής μελέτης είναι η διερεύνηση των εμπειριών και των συναισθημάτων που έχουν οι νοσηλευτές στην ΜΕΘ, μετά από καταστάσεις που δημιουργούν στρες και άγχος. Υλικό και μέθοδος: Χρησιμοποιήθηκε ποιοτικός σχεδιασμός και πιο συγκεκριμένα φαινομενολογική μεθοδολογία. Το δείγμα αποτέλεσαν 8 νοσηλευτές και νοσηλεύτριες της ΜΕΘ του Γ.Ν.Ι. «Χατζηκώστα» και η μέθοδος δειγματοληψίας ήταν η δειγματοληψία κριτηρίων. Η μέθοδος συλλογής των δεδομένων ήταν συνεντεύξεις, που έγιναν με τη βοήθεια ερωτηματολογίων, με ημιδομημένες ερωτήσεις. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Αποτελέσματα: Από τη θεματική ανάλυση των δεδομένων προέκυψαν τρείς μεγάλες θεματικές ενότητες: α) εργασία σε ένα εξαιρετικά στρεσογόνο περιβάλλον, β) προσπάθεια διατήρησης προσωπικής ζωής ανεπηρέαστης, και γ) διαχείριση στρες. Δημιουργήθηκαν επίσης εννέα συνολικά υποενότητες: τέσσερις για την πρώτη, δύο για τη δεύτερη και τρεις για την τρίτη θεματική ενότητα. Συμπεράσματα: Οι νοσηλευτές της ΜΕΘ βιώνουν έντονα συναισθήματα στρες, αγωνίας, θυμού, στενοχώριας και ανικανότητας λόγω του εξαιρετικά περίπλοκου και στρεσογόνου περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων αλλά και του θανάτου των ασθενών. Απαιτείται περαιτέρω έρευνα για την κατανόηση των συναισθημάτων και των τρόπων διαχείρισης του στρες και ανάληψη πρωτοβουλιών από τη διοίκηση, για εκπαίδευση στις θετικές τεχνικές διαχείρισης και ψυχολογική υποστήριξη.el
heal.abstractIntroduction: The Intensive Care Unit (ICU) is an extremely complex and competitive environment which is extremely stressful. Nurses working in the ICU experience a variety of negative emotions that affect their health and performance but also their personal life due to the need to use complex and sophisticated equipment, make critical decisions about the life and death of the patient in a very short time space, complexity and competitiveness of the environment as well as the need to constantly acquire new knowledge of handling complex machines and equipment. To relieve themselves they use a variety of techniques, some of which are not effective. Purpose: The general objective of this research study is to investigate the experiences and feelings of nurses working in the ICU after situations that create stress and anxiety. Material and method: Qualitative design and more specifically phenomenological methodology were used. The sample consisted of 8 nurses from the ICU of G.H.I. "Hatzikosta" and the sampling method was criteria sampling. The data collection method was interviews conducted with the help of questionnaires with semi structured questions. The data was analyzed using the method of thematic analysis. Results: From the thematic analysis of the data, three major thematic units emerged: a) working in an extremely stressful environment, b) trying to keep personal life unaffected, and c) stress management. A total of nine sub-sections were also created: four for the first, two for the second and three for the third thematic section. Conclusions: ICU nurses experience strong feelings of stress, anxiety, anger, distress and helplessness due to the extremely complex and stressful environment and dealing with critical situations and the death of patients. Further research is needed to understand emotions and ways of managing stress as well as management initiatives for training ICU nurses in positive management techniques and providing psychological support.en
heal.advisorNameΜαντζούκας, Στέφανοςel
heal.committeeMemberNameΜαντζούκας, Στέφανοςel
heal.committeeMemberNameΓκούβα, Μαίρηel
heal.committeeMemberNameΚουλούρας, Βασίλειοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages91 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΙΑΤ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΑΓΓΕΛΗ ΘΕΟΔΩΡΑ 2022.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons