Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31954
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓεωργίτσης, Νικόλαοςel
dc.date.accessioned2022-09-30T05:34:05Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31954-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11766-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΣχολικό εγχειρίδιοel
dc.subjectΕλληνική γλώσσαel
dc.subjectΠομακόφωνοι μαθητέςel
dc.subjectΔ. Θράκηel
dc.subjectΜειονοτικά σχολείαel
dc.subjectTextbooken
dc.subjectGreek languageen
dc.subjectPomak-speaking studentsen
dc.subjectW. Thraceen
dc.subjectMinority schoolsen
dc.titleΗ εκπαίδευση των πομακόφωνων μαθητών στη Δ. Θράκηel
dc.titleThe education of pomak-speaking students in Western Thraceen
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.secondaryTitleμια εμπειρική έρευνα με απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών για το σχολικό εγχειρίδιο της Ελληνικής γλώσσας (ΣΤ' τάξης μειονοτικών σχολείων)el
heal.secondaryTitlean empirical survey with views of students and teachers on the Greek Language textbook (6th Grade Minority Schools)en
heal.classificationΣχολικό εγχειρίδιο-
heal.dateAvailable2025-09-29T21:00:00Z-
heal.languageel-
heal.accessembargo-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 181-206el
heal.abstractΣτα μειονοτικά σχολεία της Θράκης -και ειδικά σε εκείνα που φοιτούν Πομάκοι μαθητές- το πρόβλημα της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε σχέση με τη μητρική παρουσιάζει την ιδιαιτερότητα ότι οι Πομάκοι μαθητές στο σχολείο διδάσκονται στις δύο επίσημες γλώσσες της μουσουλμανικής μειονότητας, την Tουρκική και την Eλληνική.Αναφορικά με την ελληνική γλώσσα σημαντικό είναι να εξεταστεί η συμβολή του σχολικού εγχειριδίου στην εκμάθηση της σε αυτό το περιβάλλον. Ειδικότερο ενδιαφέρον έχει το σχολικό εγχειρίδιο της ελληνικής γλώσσας για την ΣΤ΄ τάξη των μειονοτικών σχολείων, ιδιαίτερα με τους πομακόφωνους μαθητές. Είναι λογικό να γεννάται το ερώτημα -μέσα από τις απαντήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών- σε ποιο βαθμό το συγκεκριμένο σχολικό εγχειρίδιο, της ελληνικής γλώσσας για την ΣΤ΄ τάξη (ελληνόφωνο πρόγραμμα μειονοτικών σχολείων) και ειδικά στα σχολεία που φοιτούν Πομάκοι μαθητές, βοήθησε στην επιτυχή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.Σκοπός της παρούσας εργασίας, λοιπόν, είναι η διερεύνηση των απόψεων μαθητών και εκπαιδευτικών για το σχολικό εγχειρίδιο της Ελληνικής Γλώσσας (ΣΤ΄ Τάξης Μειονοτικών Σχολείων) στα Μειονοτικά σχολεία και ειδικότερα στους Πομάκους της Δ. Θράκης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίων σε 177 μαθητές και 125 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι επιλέχθηκαν με δειγματοληψία ευκολίας.Από τα αποτελέσματα διαφαίνεται πως οι απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών φαίνεται να συμβαδίζουν, κλίνοντας και οι δύο ομάδες προς μία ουδέτερη προς αρνητική συνολικά άποψη για τα εγχειρίδια.el
heal.abstractIn the minority schools of Thrace - and especially in those where Pomak students attend - the problem of teaching the Greek language in relation to the mother tongue presents the peculiarity that Pomak students are taught in the two official languages of the Muslim minority, Turkish and Greek. Regarding the Greek language, it is important to examine the contribution of the textbook to its learning in this environment. Of particular interest is the Greek language textbook for the 6th grade of minority schools, especially with Pomak-speaking students.It is logical to ask the question -through the answers of students and teachers- to what extent this school textbook, of the Greek language for the 6th grade (Greek program for minority schools) and especially in the schools attended by Pomak students, helped in the successful learning of the Greek language.The purpose of this paper, therefore, is to investigate the views of students and teachers about the textbook of the Greek Language (SSS Classroom of Minority Schools) in the Minority schools and especially in the Pomaks of Western Thrace.The research was conducted using questionnaires on 177 students and 125 teachers, who were selected by convenience sampling.The results show that the views of students and teachers seem to go hand in hand, leaning both groups towards a neutral to an overall negative view of the textbooks.en
heal.advisorNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.committeeMemberNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.committeeMemberNameΤσιτσανούδη, Νικολέτταel
heal.committeeMemberNameΣτεργίου, Αμαρυλλίδαel
heal.committeeMemberNameΣακελλαρίου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΖαφειρόπουλος, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΦραγκούλης, Ιωσήφel
heal.committeeMemberNameΖμας, Αριστοτέληςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages220 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 2022.pdf3.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons